Skip to content

ביידן: אחרי הבחירות אתמודד במועצת המחוז שלי בדלאוור

את הבדיחה הזו זרק סגן נשיא ארה"ב שעה שנשאל על ידי סועדת במסעדה בה ביקר אם בכוונתו להתמודד על נשיאות ארה"ב לאחר עידן אובמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נודע בדרך כלל בפליטות הפה שלו. אבל דווקא ביום הבחירות, כך נדמה, כבר למדו האמריקנים להתייחס להלצותיו בבדיחות הדעת. אין שום סיכוי שמישהו באמת מאמין שביידן מתכנן לשוב ממרום מעמדו לתפקיד פוליטי זוטר שבזוטרים – אבל זה בדיוק מה שהוא אמר היום.

ביידן ואובמה. הסגן אינו מתכוון להתחרות על ירושת הנשיא (מקור תמונה: ויקימדיה).

ביידן, כמו רבים אחרים במחנה הדמוקרטי, יצא לאוהיו במטרה לנסות ולהבטיח את ניצחון הדמוקרטים במדינה המתנדנדת החשובה הזו. היום ביקר ביידן במסעדה יוונית בקליבלנד. כשעבר בין הסועדים, נעצר ליד חלק מהם, קיים סמול טוק קצרצר והתבדח על עתידו שלו.

"שאלה אחת, מר ביידן", פנתה אליו אחת הסועדות, "אחרי שאובמה ינצח בבחירות הללו, האם גם בכוונתך להתמודד?"

ביידן לא התבלבל והשיב מייד: "אני מתכוון לשוב הביתה ולרוץ למועצת המחוז, או משהו כזה".

ובכל זאת, ביידן התייחס לשאלה הזו גם בדרך מעט שונה. הבוקר, לאחר שהצביע בקלפי הסמוכה למקום מגוריו בדלאוור, נשאל סגן הנשיא על ידי אחד העיתונאים הנלווים אליו במהלך מסע הבחירות, אם הוא שומר את ההצבעה האחרונה בקריירה שלו עבור עצמו. "לא, אינני חושב כך", הגיב.

לאחר מכן, הודתה בתה של בעלת המסעדה לביידן על ביקורו שם. האם, מהגרת מיוון, מנהלת את העסק כבר 22 שנה, ולמעשה הגשימה את החלום האמריקני שהוא מנת חלקם של מיליונים ברחבי העולם כולו. ביידן עצמו נחשב לאיש שהוגה חיבה רבה לקהילה היוונית רבת ההשפעה בארה"ב. כך, למשל, התבטא בספטמבר, שעה שביקר במסעדה יוונית אחרת, כי הוא עצמו אירי-יווני ויכול היה להסתדר לא רע עם השם ג'ו ביידנופולוס, למשל.

בצירוף מקרים מעניין, כשנחת מטוסו של ביידן בנמל התעופה של קליבלנד, שהו במקום גם מטוסיהם של מיט רומני ופול ראיין. אוי, מה שאוהיו עושה למועמדים.

תורי המצביעים בבחירות לנשיאות (צילום: גטי אימג'ס)
תורי המצביעים בבחירות לנשיאות (צילום: גטי אימג'ס)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן