Skip to content

נפתלי בנט הוא מנהיג "הבית היהודי"; אורלב פורש

על פי המסתמן גבר בנט על אורלב ברוב של 65-70 אחוזים, מול כ-35-30 אחוזים שקיבל זבולון אורלב. אורלב הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נפתלי בנט גבר ברוב גדול על זבולון אורלב. כך הסתמן אמש לקראת חצות, עם פתיחת כשליש מן הקלפיות. על פי המסתמן גבר בנט על אורלב ברוב של 65-70 אחוזים, מול כ35-30 אחוזים שקיבל זבולון אורלב. המועמד המפסיד זבולון אורלב התקשר ובירך את בנט ואחר כך הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים. "אני מקבל את התוצאה הדמוקרטית", אמר.

בנאום הניצחון שלו אמר נפתלי בנט: "אם יש מישהו שעדיין חושב שהציונות הדתית סיימה את תפקידה, שהיא לא רלוונטית, היום הוא קיבל את התשובה שלו. אני אוהב את מדינת ישראל, את ארץ ישראל, את עם ישראל – ואני לא מתבייש בזה. תורת ישראל איננה נחלת הדתיים בלבד". בנט גם הודה לזבולון אורלב: "הציונות הדתית חייבת לך חוב היסטורי. לא נשכח את העשייה הציבורית שלך לאורך השנים".

זו אינה ההתמודדות האחרונה ב"בית היהודי". ביום שלישי ייערכו במפלגה זו פריימריז, שבהן יתמודדו מועמדי המפלגה על מקומותיהם בכנסת. בסופו של דבר, בבחירות לכנסת, תתמודד מפלגת "הבית היהודי" ברשימה משותפת עם חלק מרשימת "האיחוד הלאומי" לכנסת.

נפתלי בנט - לקח את הבחירות בהפרש גדול (צילום: ויקימדיה)
נפתלי בנט - לקח את הבחירות בהפרש גדול (צילום: ויקימדיה)

בין נפתלי בנט לזבולון אורלב התחולל עד עכשיו מאבק רווי יצרים והאשמות הדדיות. אורלב האשים את בנט בניסיון לרגל אחר מטה הבחירות שלו, ומנגד האשים בנט את אורלב בזיוף התפקדויות.

בין השניים גם הבדלי השקפות מהותיים. בעוד אורלב מבקש לשמר את המפלגה כמפלגת "הכיפות הסרוגות", הפועלת למען הציבור הציוני-דתי, בנט מבקש לפתוח את המפלגה גם לציבורים חדשים, כולל חילוניים, כדי להרחיב את שורותיה.

נפתלי בנט, בן 41, הוא בוגר סיירת מטכ"ל, יזם היי-טק ומנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר שהקים את תנועת "ישראל שלי" ואף שימש כראש לשכתו של בנימין נתניהו בתקופת כהונתו כיו"ר האופוזיציה. עפ"י המסתמן הוא ניצח את זבולון אורלב, בן 67, המכהן בכנסת ובממשלה מאז הכנסת ה-15. בין היתר כיהן בתפקיד שר הרווחה, יו"ר ועדת החינוך, יו"ר ועדת התרבות והספורט, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ויו"ר סיעת המפד"ל. אורלב נחשב לפרלמנטר בולט ביותר והוביל שורה של רפורמות בתחום החינוך בכנסת האחרונה, תוך שמירה על חקיקה פורייה, בתחום החברה והרווחה.

מערכת בחירות רווית יצרים (צילום: דן בר דוב)
מאבק רוויי יצרים והאשמות הדדיות (צילום: דן בר דוב)

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן