Skip to content

לראשונה בישראל: אקדמיה צעירה למדעים

האקדמיה הצעירה למדעים תושק מחר בבית האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים במעמד פרופ' דן שכטמן, חבר האקדמיה וחתן פרס נובל לשנת 2011. האקדמיה הצעירה, שאליה נבחרו ומצטרפים השבוע 26 חברי סגל אקדמי חדשים, עד גיל 45, תפעל באופן עצמאי בגיבוי ובסיוע של האקדמיה הלאומית למדעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לראשונה בישראל הצטרפה השבוע האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים למגמה כללית הולכת וגדלה בעולם והקימה אקדמיה צעירה למדעים. האקדמיה הצעירה למדעים, שאליה נבחרו ומצטרפים השבוע 26 חברי סגל אקדמי חדשים עד גיל 45, תפעל באופן עצמאי, בגיבוי ובסיוע של האקדמיה הלאומית למדעים. את החברים הראשונים באקדמיה הצעירה מינתה ועדה של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים ומהשנה השנייה ייבחרו חבריה על ידי האקדמיה הצעירה על פי תקנון שייקבע.

כל חברי וחברות האקדמיה הצעירה למדעים הם אנשי מדע מצטיינים מהשורה הראשונה ובולטים בתחומם. חוקרים שהוכיחו הצטיינות במחקר, חשיבה מקורית וקיבלו פרסים יוקרתיים, אותות הצטיינות על מחקרם או קיבלו מענקי מחקר יוקרתיים. חברי האקדמיה הצעירה נבחרו לתקופה קצובה של ארבע שנים.

פרופ' רות ארנון, נשיאת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים, אומרת כי יש חשיבות רבה לשילובם של מדענים צעירים ומצליחים בפעילותה המגוונת של האקדמיה למדעים וכי החוקרים המצטיינים שנבחרו לאקדמיה הצעירה יתרמו ככל יכולתם לקידום ושגשוג המדע בישראל ובעולם. לדבריה, מרכיב מרכזי בהקמת אקדמיה צעירה הוא הרעיון שבעידן של שינויים  מואצים לאקדמיות  הצעירות יש תפקיד מרכזי בבניית הקשר בין המדע לחברה. כך לדוגמה חברי האקדמיה הצעירה יוכלו לקדם  נושאים בעלי  חשיבות גלובלית, נושאים הקשורים  למדיניות  מדע וחינוך  למדע.

בין מטרותיה של האקדמיה הצעירה גם קידום מעמדו של המדען הצעיר בישראל, קידום הקשר בין המדע לבין קובעי המדיניות ובין המדע לבין החברה, טיפוח הקשר ושיתוף הפעולה בין חוקרים צעירים מתחומי דעת שונים זה מזה ועידוד מחקרים משותפים ושיתוף פעולה עם חוקרים צעירים בעולם.

האקדמיה הצעירה תושק בטקס שיערך מחר בבית האקדמיה הישראלית הלאומית למדעים במעמד פרופ' דן שכטמן, חבר האקדמיה וחתן פרס נובל לשנת 2011, שירצה על "חינוך מעולה לכל", יו"ר – פרופ' ב"ז קדר, סגן נשיאת האקדמיה וד"ר מאיר צדוק, מנכ"ל האקדמיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן