Skip to content

תם כנס אילת לעיתונות: ימי פומפיי האחרונים

כנס אילת לעיתונות שהסתיים היום היה, כמו תמיד, זירת ניגוח בכיכוב עיתונאים ופוליטיקאים, שיר הלל לשוביניזם גברי, במה שבה מככבים יחצ"נים למיניהם ובעיקר בידור טוב, שאפילו הרקוויאם לעיתונות לא הצליח לקלקל לגמרי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעצם טבעו של כנס כזה, הזוכה לסיקור עיתונאי מסיבי, עלו אליו לרגל גם השנה הפוליטיקאים המתמודדים בבחירות הקרובות ומצאו זמן להתייצב מול מצלמות הטלוויזיה, לריב ולהתקוטט, לצעוק על עמיתים לדיון (כמו שעשה אחמד טיבי לחגי סגל), לעזוב את הסצנה בזעם (כמו שעשה יוסי שריד בגלל דרור אידר) ולספק את מנת הבידור להמונים. מנהיגת העבודה, שלי יחימוביץ', זכתה בפיס כשזומנה לפאנל עם חברי ארץ נהדרת, העורך מולי שגב והכוכבים טל פרידמן ואייל קיציס, כשלצידה עוד דמות שזכתה לחיקוי בתכנית, ג'ודי שלום ניר מוזס. כמובן שהפאנל הזה זכה לתשומת לב מרבית ולהקלקות מצלמות עליזות מול פני מעצבי דעת הקהל 2012: כוכבי תכנית הבידור/סאטירה, תלוי את מי שואלים.

טל פרידמן ומולי שגב וג'ודי שאומרת שבעשירייה הראשונה של הליכוד יש רק מזרחי אחד. סטיב, בשבילכם.

בניגוד לכנס בשנה שעברה, שעיקר העניין שבו יוחד למאבק ימין ושמאל בכיכוב עיתונאים, ובראשם בן דרור ימיני ממעריב וגדעון לוי מהארץ, הרי השנה ימיני לא השתתף באף פאנל ואילו גדעון לוי נראה מאזין בשקיקה למו"ל שלו עמוס שוקן, המדבר על זכות הקיום של העיתונות במסגרת יחסי היצע וביקוש בשוק חופשי. יענו, ירצו יאכלו. לא ירצו, לא יאכלו ואין שום הצדקה להחיות בכוח ערוץ תקשורת מת. מעריב, למשל, מת מזמן לטעמו והוא גם לא התרגש מאוד ממצב ערוץ 10.

מארגני הכנס, ובראשם יו"ר אגודת העיתונאים בתל אביב יוסי בר מוחא, נתנו במה נכבדת לאנשי יחסי ציבור, שפתאום הפכו לסמכות המנתחת את מצב התקשורת. זו הייתה שעתם היפה של היועצים ושל הגברים. פאנלים רבים התנהלו על טהרת המין הגברי. בעקבות הסולו הזכרי שצרם לרבים מבאי הדיונים, סיפר למגפון אחד מבאי הכנס, כי פנה אל בר מוחא שזיכה אותו בתגובה: "אם אני אעלה אישה לדיון, יטרפו אותה". בד בבד עם גילוי החמלה למין החלש, הבטיח לו בר מוחא לשנות את המאזן בכנס הבא.

פאנל: גברים בלבד

ערוץ 10, מעריב: הסכנה המוחשית לעתידם, המעורבות הפוליטית ברשות השידור, הספקולציות לפיהן ימונה ניר חפץ, יועץ ראש הממשלה לשעבר, לתפקיד מנכ"ל ערוץ 10 – כפתרון קסם שיפתור באבחה אחת את משבר החוב של הערוץ, והתהייה הלגיטימית אם יש סיבה לתת הקלות כספיות לערוצי תקשורת על חשבון משלם המסים: כל אלה עלו בדיונים.

מוטי מורל, יועצם של פוליטיקאים, האשים את המחאה החברתית. הוא האשים את התקשורת שקידמה את המחאה: בגלל המחאה, אמר להם, אתם לא מקבלים עכשיו פרסומות. נו נו נו.

הכנס הזה היה פלטפורמה מצוינת להפצת ספינים תקשורתיים ופוליטיים. בין משתתפיו הפוליטיקאים החדשים נמנה גם הכלכלן שלמה מעוז: בחוברת הכנס כתבו ד"ר שלמה מעוז. בעיתון גלובס בשבוע שעבר, תחת הכותרת של מאמר האימים שלו על כמה שהכל נפלא בשוק המחירים בישראל ועל הצמרת האוסטרו הונגרית של בית המשפט העליון, נכתב שהוא פרופסור שלמה מעוז, ואילו בתוכניה המעודכנת נכתב "שלמה מעוז". אז מה התואר של מקום 23 המשוריין ברשימת הליכוד?

זאב נחמה (אתניקס), יורם סוויסה מרדיו דרום ודידי הררי בהופעה לבאי הכנס

אבל, כמובן, הנושא המדובר ביותר היה ההופעה הנפלאה של אדיר מילר וההופעה המלבבת של אתניקס. משתתפי הכנס יצאו שבעים: ארוחות לילה כמיטב המסורת, בידור וחגיגות.

אמצעי תקשורת נסגרים, שמות של חברי פאנלים בתוכנייה שעד לכנס פוטרו מאמצעי התקשורת אותם היו אמורים לייצג (ספרנו יותר מחמישה כאלה), ו- יאללה בלאגן. עושים שמייח. ימי פומפיי האחרונים.

צילומים: אורה עריף כץ

[related-posts title=עוד דיווחים מכנס אילת]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן