Skip to content

התעריפים בכל ענפי הביטוח יתייקרו

מנחם הרפז יו"ר "שומרה" ומשנה למנכ"ל "מנורה מבטחים": "התייקרות הביטוח בעקבות עליית המחירים הצפויה בביטוחי המשנה... חברות הביטוח החליטו לטפל בהפסדים של מאות מיליוני שקלים בתחום ביטוחי הרכב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"התייקרות ביטוחי משנה תגרום לעליית תעריפים בכל ענפי הביטוח", אמר אתמול (יום א') מנחם הרפז, יו"ר "שומרה" ומשנה למנכ"ל "מנורה מבטחים", בכנס השקת פוליסת ביטוח העסקים "שומרה B" של "שומרה".

העלאת תעריפים בכל הענפים בהם יש מרכיב רעידת אדמה (מקור: renjith krishnan - http://www.freedigitalphotos.net)
העלאת תעריפים בכל הענפים בהם יש מרכיב רעידת אדמה (מקור: renjith krishnan - http://www.freedigitalphotos.net)

"ענף הרכב גרם להפסדים מאוד גדולים לענף הביטוח. החברות רשמו הפסדים בגובה מאות מיליוני שקלים" אמר הרפז למאות הסוכנים שהשתתפו בכנס. להערכתו, כלל החברות החליטו לטפל בנושא "ואתם בטח מרגישים זאת".

הרפז התייחס לביטוחי המשנה ואמר: "אני חוזר מבאדן, מקום בו מתנהלים דיונים לחידושי ביטוח המשנה של חברות הביטוח לשנת 2013. מתברר שאחרי העליות במחירי ביטוחי המשנה להגנה בפני רעידת אדמה בשנה שעברה, יהיה השנה גידול משמעותי נוסף". הרפז אמר שעוד לפני ההשפעות של הסופה "סנדי" בארצות הברית ("פוליסה" גיליון 1628 מה-5 בנובמבר), הודיעו כל מבטחי המשנה שמחירי ביטוח רעידת האדמה יעלו בצורה דרמטית בשנה הבאה. "לדעתי, כל חברות הביטוח בארץ יודיעו לקראת סוף השנה על העלאת תעריפים בכל הענפים בהם יש מרכיב רעידת אדמה – ביטוחי תעשיה, דירות, הנדסי", אמר.

הרפז התייחס לרכישת "שומרה" על ידי "מנורה מבטחים" לפני חמש שנים. "'שומרה' הייתה אז חברה קטנה עם הון של כ-62 מיליון שקל ופרמיה שנתית של 330 מיליון שקל. כיום עומד ההון על מעל 270 מיליון שקל  והפרמיות בסוף השנה יתקרבו ל-700 מיליון שקל. אכן גידול מדהים".

הרפז סיפר כי מספר חודשים לאחר הרכישה, נערך ב"שומרה" כנס הסוכנים הראשון. "התבקשתי לפני הכנס דבר אחד – להרגיע את הסוכנים ש'מנורה' לא הולכת למזג את 'שומרה' לתוכה. כיוון שאף פעם לא הייתה לי תכנית כזאת, הייתי משוכנע שהאמת תתברר מהפעילות בשטח, ולכן החלטתי שאין שום דרך להילחם בשמועות ולכן לא אגיד מילה בנושא. הסברתי בכנס את הסיבות לרכישה ואמרתי לבסוף משפט כזה: 'שומרה' מטילה ביצי זהב ואין שום היגיון להרוג את התרנגולת".

הרפז התייחס לתוצאות "שומרה": "המאזן של 'שומרה' מוכן. כפי שאתם יודעים אני לא יכול לגלות את התוצאות, אבל אני יכול להגיד דבר אחד – מאזן יוני של 'שומרה' היה מהטובים בשוק, אם לא הטוב שבהם, באופן יחסי לגודלה. אני מעריך שזה יהיה גם המצב בסוף ספטמבר".

* הכתבה התפרסמה בעיתון "פוליסה"
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן