Skip to content

ראלי דקר: מתכוננים לתום המירוץ ביום ראשון בלימה

יומיים לסיום התחרות, ותמונת הפודיום מתחילה להתבהר. פטרהנסל מוביל במכוניות, קומה ודפרה ילכו ראש בראש עד לזכיה באופנועים. הישראלים מדווחים: "היום ה-12 היה כמו לצאת לראלי חרמון-אילת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יומיים לסיום התחרות, ותמונת הפודיום מתחילה להתבהר. פטרהנסל מוביל במכוניות, קומה ודפרה ילכו ראש בראש עד לזכיה באופנועים. הישראלים מדווחים: "היום ה-12 היה כמו לצאת לראלי חרמון-אילת"

מאת דני בר

יומיים לפני סיום המירוץ, ונראה שראשות טבלת המובילים מתארגנת לה באופן בלתי הפיך. אפילו המאבק המתוקשר בין שניים מהמובילים במכוניות, רובי גורדון האמריקאי וסטפן פטרהנסל הצרפתי, בנוגע לחוקיות השיפורים שנעשו בהאמר של גורדון, נרגע קמעה עקב התדרדרותו של האחרון למקום הרביעי עם שעה ו-44 דקות פיגור מפטרהנסל. אבל התחרות עדיין לא תמה.

יום חמישי (היום ה-11 למירוץ)

המסלול בין אריקה שבצ'ילה לאריקיפה שבפרו כלל שטח מדברי רחב היקף וגם חציית נהרות שוצפים, שאיימו לשתק את מנועי האופנועים וגרמו לכמה רוכבים, ובעיקר לרודריגז, לאבד זמן ודירוג קריטיים. רודריגז סיים את היום במקום השלישי המצטבר עם פיגור 1:08:40 שעות מהמוביל דפרה, וזאת לאחר שנאלץ להחליף את מנוע הימהה ולהיענש ב-15 דקות. האופנועים גמעו 171 ק"מ מנהלתיים לפני השלב התחרותי בן 534 הק"מ.

נהגי המכוניות נסעו רק 120 ק"מ מנהלתיים ו-478 ק"מדבריים בחולות טובעניים, שניתן לקרוא להם יותר פודרה מחול.

רובי גורדון נפגע מתקלה של בורג, שעיכבה אותו כמעט שעתיים. הולוצ'יץ' סבל מחור ברדיאטור שאילץ אותו להיגרר ע"י מתחרים אחרים לקו הגמר. תקלות אלה הוציאו את השניים מהיכולת המעשית להגיע לפודיום, אלא אם פטרהנסל ייאלץ גם הוא להתמודד עם ביש מזל בסדר גודל דומה.

זה ציפור, זה מטוס, זה רובי גורדון

יום שישי (היום ה-12 למירוץ)

הנסיעה בנופים המדהימים של דרום פרו, בין אריקיפה לנסקה, כללה 440 ק"ממנהלתיים ורק 246 ק"מ תחרותיים, אולם הפודרה הוולקנית הנקראת בפי אנשי הראלי פש-פש, או בפי המקומיים גדל (GADAL) היא האתגר האמיתי לכל המתחרים. יש לציין שהמרחק התחרותי קוצר בידי המארגנים ב-50 ק"מ מהמתוכנן עקב תנאי מזג האוויר .

המאבק של גורדון להוכיח את יכולותיו זכה לתשומת לב ביום ה-12, עם יכולות עבירות ומהירות יוצאת מן הכלל של ההאמר בחציית הפש-פש.

באופנועים חזר קומה לתפוס את המקום הראשון, אולם המאבק מול עמיתו לצוות ה-KTM, דפרה, טרם הסתיים, ויסתיים ככל הנראה רק על קו הגמר בלימה ביום ראשון.

בדירוג היומי הוביל קומה ואילו דפרה הגיע רק במקום הרביעי עם כמעט 4 דקות פיגור.

דירוג האופנועים הכללי לאחר 12 ימי תחרות: קומה מוביל, אחריו דפרה עם פיגור של רק 1:35 דק'. רודריגז שלישי (עם הפרש עצום של 1:13:49 שעות) ו-וילדומס רביעי עם 27 דק' אחרי רודריגז. נראה שגורל 3 המקומות הראשונים הוכרע.

את הטרקטורונים ממשיכים להוביל צמד האחים פטרונלי מארגנטינה.

גזרת המכוניות ממשיכה לגעוש. בשלב ה-12 של המרוץ ניצח רובי גורדון כאשר דה-וויליה במקום השני 22 דקות אחריו ודקה לאחריו רומה. פטרהנסל שקע בפש-פש ואיבד זמן יקר שדירדר אותו למקום השישי בדרוג היומי. בדירוג הכללי של מכוניות ממשיך להוביל פטרהנסל עם המיני, חואן רומה שני עם 20 דק' פיגור ושלישי דה-וויליה עם 1:06:01 שעות אחרי המוביל. גורדון עדיין הרביעי, אבל עם פיגור עצום שקשה יהיה לגשר עליו: שעה ו-44 דקות מפטרהנסל .

בגזרת המשאיות ממשיכים להוביל 2 צוותים הולנדיים עם משאית איווקו.

הישראלים ממשיכים להתקדם בדרוג הכללי למרות הקושי הפיזי והטכני. בעמוד הפייסבוק שלהם מתארים המתחרים היימן וסגל את קורות היום: "היום היה בערך כמו לצאת לראלי חרמון-אילת, ובאילת להתייצב להזנקה לראלי האמיתי. דיונות, חולות ואמבטיות פודרה איומות. הסלעים שבינינו לבין האוקיינוס הענקי וההרים שלאורך צידו השני של הכביש. פשוט מדהים". הצמד הישראלי סיים את שלב 12 במקום ה-43 ונמצא כעת במקום ה-28 המכובד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן