Skip to content

משבר ערוץ 10: החצים מופנים לעבר ראש הממשלה

משבר ערוץ 10 מגיע היום לשיאו: הדיווחים על המשא ומתן במשרד האוצר מלמדים על ניסיונות להערים קשיים על המשך הפעילות של הערוץ ולמשרד האוצר יש דרכים יצירתיות משלו לעשות זאת. יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ' מאשימה ישירות את ראש הממשלה בנימין נתניהו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעוד ראשי ערוץ 10, היו"ר אבי בלשניקוב, יו"ר ועדת הכספים מיכל גרייבסקי ומנכ"ל הערוץ בפועל יואב הלדמן עושים במשרד האוצר שביתת שבת הנמשכת מאתמול, מצליחים באוצר למצוא עוד ועוד סעיפים היוצרים תחושה כי  מטרתם לכופף את ידי ראשי הערוץ או לייאש אותם לחלוטין.

בכנס העיתונות באילת שהסתיים אתמול, הועלו בעיות ערוץ 10 ומעריב במגוון פורומים, בהם אף הועלתה תהייה לגיטימית אם יש מקום לסבסד שידור מסחרי מכספי הציבור. בראיון לגלי צה"ל אמר הבוקר בלשניקוב לרינו צרור כי "ישנם גורמים שלא רוצים שהמשבר שלנו ייגמר לפני הבחירות, ישנו פה משחק פוליטי שמתאים לרפובליקת בננות.. אין כמעט חילוקי דעות בינינו לבין פקידי משרד האוצר… רון לאודר הכריז שהוא מוכן להחזיק את הערוץ לבד, ולהזרים 60 מיליון שקל. לפני יומיים חשבנו שמצאו פיתרון, ואז באה המדינה ואמרה 'מה פתאום ניתן להם רישיון ל-15 שנה, ניתן להם רק ל-3 שנים'" בלשניקוב הצביע על הבעייתיות בגיוס משקיעים בתנאים כאלה, אך לדבריו, הסכימו לקבל גם תנאי זה הנותן לערוץ מרחב נשימה מוגבל.

פורום מעמד העיתונאי (בלי אף עיתונאית) בהנחיית מתן חודורוב. יושב ראשון מימין דני זקן, חמישי מימין אורי רוזן

בפורום של כנס העיתונות שהתמקד ביחסי התקשורת עם בנימין נתניהו דיבר פרופ' יריב צפתי על "חוסר נחת" מצד השלטון כלפי התקשורת. לדבריו, נתניהו שם בקדנציה הקודמת שלו את השיקולים התקשורתיים במקום גבוה בסדרי החשיבויות שלו "ובעניין זה הוא לא השתנה" ובן כספית, בהקשר של מעריב בפרט ושל התקשורת בכלל, אמר: "אנחנו כלב נוסע. מכונית רודפת אחריה. זה מה שקורה עכשיו, כשמנסים להשתיק אותנו", ובהקשר של ערוץ 10 הצביע על הניסיון להינקם בערוץ בגלל כתבות התחקיר של רביב דרוקר: "הוא ואני, שני היחידים שמעזים להתעסק בשרה נתניהו".

חיים יבין בכנס אילת

גם יו"ר מפלגת העבודה מאשימה את נתניהו. בהודעה שפרסמה היום  האשימה אותו יחימוביץ' בפעילות בזדון נגד השגת הסדר להצלתו של ערוץ 10. "אם קודם היה מדובר בהצבת מכשולים ובסחבת, הרי שכעת מדובר בהתעללות של ממש בערוץ ובעובדיו. נתניהו משתמש באוצר כדי להעלות דרישות של הרגע האחרון למרות סיכום שכבר הושג בין הגורמים, ומייצר בכוונה תחילה משחקי כוחות שמטרתם הכנעתו של הערוץ וכפייה עליו לספק לראש הממשלה תקשורת אוהדת ונטולת ביקורת ערב בחירות.  אני קוראת לנתניהו ולשטייניץ לסיים את ההסדר במהירות, ולאפשר לערוץ להמשיך ולהתקיים כערוץ חי ובועט, מקצועי וביקורתי, כיאה לכלי תקשורת במדינה דמוקרטית. "

אורי רוזן הוזמן לכנס העיתונות על תקן מנכ"ל חדשות ערוץ 10 – תפקיד אותו עזב במפח נפש בסוף השבוע. רוזן אמר בפורום על מעמד העיתונאי, כי עבר שנה קשה בערוץ,  במהלכה נסגרה מהדורת חדשות של יום שישי והוא נאלץ לפטר עובדים ולקצץ בשכר. הוא הודה גם בהפעלת לחצים מגבוה, בטלפונים שקיבל מבעלי המניות בערוץ ומגורמים אחרים: "האנשים הטובים בורחים".

אלא שגם באמצעי תקשורת שאינם בבעלות פרטית, אלא בבעלות ציבורית יש התערבות בוטה, כפי שציין  יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים דני זקן: "כשראש הממשלה ממנה את המנהלים, והמנהלים עושים מה שהם חושבים שהוא רוצה, הפגיעה קיימת. מזיזים עיתונאים דעתנים ומשאירים את אלה שלא שואלים שאלות".

בן כספית בכנס אילת

 חיים יבין תרם את התובנה שלו לדיון בהקשר של רשות השידור: "החבורה שמנהלת את ערוץ 1 ידועה היטב בקשריה עם השלטון. אני גם שומע עכשיו שניר חפץ הולך להיות מנכ"ל ערוץ 10. הקשיים שיש עכשיו לערוץ 10 בוודאי מצביעים על רצון להשתלט עליו באמצעות הקצבות כספיות וכדומה".

יעקב שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה במועצת הרשות השנייה, שהיה מעודכן בדיונים על ערוץ 10 עם האוצר, הצביע על "דרישות מטורפות" שהסף שלהן הולך ועולה, "סכומים פנטסטיים", והצביע על הזלזול שזכו לו נציגי הערוץ בישיבה עם ועדת לוקר שהוקמה במגמה למצוא מוצא להצלת הערוץ: "אם ביבי עומד מאחורי הקטע הזה, זו בעיה ענקית. אם זה לא הוא, אז מדובר באוצר". למרות האילוסטרציה הפסימית להחריד, שחם אמר שהוא מאמין שבשורה התחתונה "לא יתנו לערוץ 10 להיסגר".

צילומים: אורה עריף כץ

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן