Skip to content

הרווחים הכלואים: חותמת שחורה וקשה על ארבע שנים רעות

מיליארדים של כספי המדינה והציבור נמחקים בהרף עין. זו ממשלה שאין בליבה שום חמלה לאזרחיה. נציגי הציבור בממשלת נתניהו, ועימם חברי הכנסת שכלל לא טרחו להגיע לדיון ולהצביע כנגד החוק - מעשיהם יעלו לנו ביוקר. אני קוראת לכם, הבוחרים, לדאוג לכך שמעשיהם יעלו להם ביוקר ביום הבחירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השוד הציבורי הגדול שהתרחש בכנסת ביום שני האחרון הוא ללא ספק אות סיום סמלי לממשלת הגזלנים הנוראה שנאלצנו לסבול ארבע שנים. שנים של זלזול ודיכוי של 99.9% מאזרחי המדינה עבור האינטרסים של הטייקונים ובעלי ההון.

חוק הרווחים הכלואים עוסק ברווחים שחברות השאירו בארץ מבלי להשקיע בהרחבת עיסוקיהן ונהנו מפטור ממס לפי החוק לעידוד השקעות הון, אך למעשה לא קיימו את מטרת החוק, שהייתה להשקיע חזרה בפיתוח כלכלי של ישראל. במילים אחרות, תוך ניצול של פרצה בחוק התבצעה כאן העלמת מס.

ומה מקבלות החברות על כך שלא שילמו מס על רווחים בסך של מעל מאה מיליארד דולר?

הנחה ניכרת במס, הטבה פסולה של "שמיטת חובות". בשנה הקרובה יוכלו אותן חברות לקבל צ'ופר ולהוציא רווחים כדיבידנד, ובמקום לשלם מס חברות בסך 25%, על הסכום הזה הם ישלמו מס של פחות מ-10%.

מדובר פה במיליארדים של כספי מיסים ששייכים למדינה ולציבור, שפשוט נמחקים בהרף עין. זו ממשלה שאין בליבה שום חמלה לאזרחיה. נציגי הציבור בממשלת נתניהו, ועימם חברי הכנסת שכלל לא טרחו להגיע לדיון ולהצביע כנגד החוק – מעשיהם יעלו לנו ביוקר. אני קוראת לכם, הבוחרים, לדאוג לכך שמעשיהם יעלו להם ביוקר ביום הבחירות.

נעבוד קשה ונעשה הכל על מנת שתקום כאן ממשלה חברתית

ח"כ נינו אבסזדה (צילם: דן בר-דוב)
ח"כ נינו אבסזדה, העבודה (צילם: דן בר-דוב)

יש לשים סוף לזלזול הנוראי בציבור הישראלי, הציבור אינו מטומטם כפי שרבים מהפוליטיקאים נוהגים לחשוב. חודשים ישנו באוהלים, גם אני "ביליתי" לילות על לילות באוהלים ולא הסתכלתי כמו פוליטיקאים אחרים על שדרות האוהלים מהגג באקירוב, או מאחת משלוש דירות הפאר שלי. אזרחים דרשו שינוי, דרשו צדק חברתי, מאות אלפים יצא לרחובות, והממשלה, כדרכה, המשיכה את מדיניותה הדורסנית.

בשבוע שעבר הממשלה השאירה חותמת שחורה וקשה על ארבע שנים רעות. אבל אנחנו לא התייאשנו, ואנחנו נעבוד קשה ונעשה הכל על מנת שתקום כאן ממשלה חברתית.

אני פונה ישירות לנתניהו: דע לך שהאזרחים לא מוכנים לעוד ארבע שנים של קריסה תחת המדיניות ההרסנית שלך. עכשיו אנחנו רוצים ארבע שנים של תיקון.

להתחנף לטייקונים זה לא נקרא מדיניות כלכלית, ואם נמשיך במסלול הזה – ישראל תתרסק. אנחנו נכנסים לרגעי הכרעה, מדינת ישראל לא תוכל לשרוד עוד קדנציה כזו

הצמד ביבי ושטייניץ עסוקים כל היום בלהציג לנו גרפים ולדבר על צמיחה. הם לא עוצרים לדקה להסתכל סביבם. אנשים במדינת ישראל לא סוגרים את החודש, העוני רק גובר, שכר המינימום מול יוקר המחייה לא מאפשרים לזוג לחיות חיים משותפים, ואפילו הבאת ילד לעולם הפכה להיות שיקול כלכלי.

אז אני רוצה לספר לכם משהו: להתחנף לטייקונים זה לא נקרא מדיניות כלכלית, ואם נמשיך במסלול הזה מדינת ישראל תתרסק. אנחנו נכנסים לרגעי הכרעה, מדינת ישראל לא תוכל לשרוד עוד קדנציה כזו. מדינת ישראל לא תוכל לעמוד בעוד ארבע שנים כאלו. הרסתם וחירבתם מספיק, העם דורש ממשלה חברתית והעם יקבל ממשלה חברתית. ממשלת האוליגרכים –  נכשלתם. לכו הביתה. תבחרו לאיזה מהבתים, לאיזה ממגדלי היוקרה, רק בבקשה לא פה. אנחנו לא נוכל לעמוד בעוד ארבע שנים כאלו.

[related-posts title="עוד תעמולת בחירות 2013"]

2 Comments

  1. קתרין
    18 בנובמבר 2012 @ 12:09

    התרשמתם מנינו ורוצים לדעת עוד? כנסו לעמוד הפייסבוק ותעשו לייק!!
    http://www.facebook.com/ninoabesadzeknesset?sk=wall&filter=1

  2. יובל
    13 בנובמבר 2012 @ 7:40

    מילים כדורבנות. לצערי איבדתי אימון במערכת הפוליטית ואיני מאמין שיתכן שינוי ללא שינוי חוקתי מקיף. כדי שהמערכת הפוליטית תוכל לתפקד , לדעתי , צריך קודם כל לכונן חוקה – כזו פשוטה ולא מסובכת- במנד"ט של העם כולו – לא מפלגה זו או אחרת. אחר כך גם כן צריך להעיף את הגופים הפרטיים מבנק ישראל. בנק ישראל אינו גוף ממשלתי אלא פרטי וצריך לעצור את הפשע הזה. אולי אחר כך תיתכן מערכת פוליטית תקינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן