Skip to content

תלונה נגד כתבה על אלדד יניב בערוץ 2

אחד מסממני מערכת הבחירות הוא מחאה נגד תעמולה אסורה. האגודה לזכות הציבור לדעת הגישה לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, תלונה נגד כתבה בחדשות ערוץ 2 שהוקדשה לאלדד יניב ולמפלגתו "ארץ חדשה". למה ברוך מרזל, מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר אינם זוכים לכתבה דומה? תוהים באגודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התביעה לאיזון בשידורי חדשות מוצפת תמיד, ובעיקר בתקופה של ערב בחירות. האגודה לזכות הציבור לדעת מתמקדת בתלונתה בטענה על אפליה כביכול, לפי ההשתייכות הפוליטית של המתמודדים בבחירות הקרובות. האגודה מעלה טענה לפיה זכה יניב לשבע דקות שידור יקרות במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 ב-5 בנובמבר בכתבה שכונתה במכתב התלונה "יחצ"נית".

אלדד יניב (צילום: ויקימדיה)
איזון קדוש. אלדד יניב (צילום: ויקימדיה)

"לא זכינו לראות כתבות מעין אלה על מתמודדים אחרים ואנו תקווה כי גם מפלגות קטנטנות מהעבר
השני של המפה הפוליטית יזכו לכזו חשיפה. אם כבר סוקר מר יניב בצורה כ"כ מורחבת, לכל הפחות מן הראוי היה לתת לצופה את התמונה המלאה: בכתבה לא היה זכר להשתייכותו הפוליטית המוצהרת של יניב, בשעה שהוא עומד בראש 'השמאל הלאומי'. מר יניב הוא גם האחראי (יחד עם מר שמואל הספרי) על 'מניפסט השמאל הלאומי', אשר כלל התבטאויות שנויות במחלוקת ועורר סערה ציבורית. חלקו במחאה החברתית, מי מממן אותו, על שותפו לרשימה מר רני בלייר – מאומה מכל אלה הוא לא נשאל על ידי הכתב ציון נאנוס". כך נכתב בתלונה, החתומה בידי מנכ"ל האגודה נילי בן גיגי-וולף.

היא טוענת עוד, כי "אלדד יניב הוצג כחוזר בתשובה, רובין הוד, דון קישוט של הצדק והמלחמה בכוחות האופל המאיימים על החברה הישראלית"

התלונה מתמקדת בחשיפה לה זכה יניב אך גם באופי הכתבה, שלפי הטענות הייתה מוטית משום שהכתב לא שאל את השאלות הראויות: "ציבור הצופים זכאי לקבל את מלוא התמונה ולהחליט בעצמו מי הוא אותו אלדד יניב. דווקא בתקופה רגישה זו, ערב מערכת בחירות, שומה על מערכת החדשות להיות זהירה שבעתיים ולמלא את מלאכתה נאמנה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן