Skip to content

משלחת אימאמים מצרפת תעלה על קברי הרוגי הפיגוע בטולוז

הביקור מתקיים בתמיכת משרד החוץ הצרפתי, שגריר צרפת כריסטוף ביגו ומנהל המכון הצרפתי אוליבייה רובינשטיין. המשלחת גם תיפגש עם נשיא המדינה, שמעון פרס; תבקר ביד ושם ותיפגש עם בכירי משרד החוץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משלחת מהקהילה המוסלמית בצרפת שוהה בארץ בימים אלה. הביקור מתקיים בתמיכת משרד החוץ הצרפתי, שגריר צרפת כריסטוף ביגו ומנהל המכון הצרפתי אוליבייה רובינשטיין.

הגעת המשלחת לארץ היא תוצאה של הפורום "דת ודמוקרטיה" שכינס המכון הצרפתי בישראל ביוני 2012. חסן שלגומי, אימאם העיר דראנסי, שהיה אחד מאורחי הכבוד בפורום, ביקש לבוא לארץ בראש משלחת של אימאמים מצרפת כדי לאפשר להם להתוודע לישראל. אליו מתלווה משלחת גדולה של אנשי דת וראשי קהילות מוסלמיים.

משלחת האימאמים בבואה אתמול לארץ (צילום: VALENTINE BOURRAT, שגרירות צרפת בישראל)
משלחת האימאמים בבואה אתמול לארץ (צילום: VALENTINE BOURRAT, שגרירות צרפת בישראל)

המשלחת הגיעה אתמול לארץ והיום היא אורחת הרשות הפלסטינית. מחר תעלה המשלחת לקברותיהם של הרוגי הפיגוע בטולוז הקבורים בירושלים ותבקר ביד ושם. המשלחת תתארח גם במשרד החוץ ותיפגש עם בכירי המשרד. משלחת האימאמים תיפגש גם עם בכירים במערכת הפוליטית ובמוסדות כלכלה ודת בישראל. המשלחת תיפגש גם עם נשיא המדינה שמעון פרס. השגריר ביגו יערוך לחברי המשלחת קבלת פנים בביתו ביום חמישי.

בשגרירות צרפת בישראל אומרים כי בכוונת המשלחת לנצל את הביקור "כדי להזים את הסטריאוטיפים הרווחים בדעת הקהל הצרפתית לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני". עוד אומרים בשגרירות צרפת כי המשלחת מעוניינת להפיג את המתחים השוררים גם בישראל וגם בצרפת ומערערים את הדו-קיום בין הקהילות השונות בצרפת. "מדובר בביקור רב משמעות הטעון בערך סמלי וטומן בחובו תקווה גדולה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן