Skip to content

כן, שלום עם חמאס, כי שלום עושים עם אויבים

לא עשינו שלום עם המצרים אלו שנלחמו בנו, והיו לנו שם שבויים שעונו קשות? לא עשינו שלום עם הירדנים, איתם גם היינו במלחמה? לא עשינו שלום עם ערפאת, הצורר היהודי הגרוע באויבינו מאז היטלר יימח שמו וזכרו, וביבי אפילו לחץ לו את היד בחמימות של חברותא?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות שיגורי טילים שונים ופצמ"רים מעזה על מרחב יישובים גדול בהרבה מאלו שמצוירים במפות בצבאיות כעוטף עזה. עוטף הוא מילה יפה כזו, פסטורלית. עבורי זה לא חשוב אם נפל טיל אחד, פצמ"ר אחד, אפילו פעם בשנה על יישובי הדרום או מאה ביום לחימה. אף אדם בישראל לא צריך לחיות תחת פחד קיומי תמידי שהנה או-טו-טו מגיעה האזעקה וצריך לברוח למרחב הביטחון. ותוך כדי הבריחה על חייכם נסו לא לחשוב יותר מדי על הילדים שלכם, אם אינם לידכם. בטח מישהו אחר דואג להם עכשיו.

קיבלתי סחרחורת קלה מהשימוש החצי-תכוף במכבסת המילים של צה"ל והממשלה לתיאור מציאות חייהם של מיליון וחצי ישראלים בעשר השנים האחרונות ויותר. מכבסת המילים קיימת בשביל שני דברים עיקריים: האחד הוא האושר שבהמצאת מילים חדשות לכל הכתבים הצבאיים שירגישו מנופחים עוד יותר מחשיבות עצמית, והשני, שלא מדברים עליו יותר מדי, הוא הסתרת חוסר המעש, האימפוטנציה של האסטרטגיה בדוקטורינה הבטחונית של ישראל, שכנראה מחכה לציפרלקס מהדוקטור של האח הגדול.

ליבי ליבי עם האומללים שחיים תחת הטילים וצווחות הצבע האדום, שבעי הבטחות ומלל אינסופי של הממשלה וביבי העומד בראשה, עם האגרוף הקמוץ והפה מפיק המרגליות שהוא יביא את בשורת הביטחון וינפץ את שלטון החמאסטאן בעזה. הוא יביא את השקט, ביבי, בחירות 2009.

הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום (צילום: דו"צ)
הרמטכ"ל ואלוף פיקוד דרום (צילום: דו"צ)

אל תגידו לי שלא מבקרים ממשלה תחת אש

ארבע שנים עברו, ואני שמח באושרם של אותם מיליון וחצי לנוכח השקט הנפלא שהגיע אל חייהם. ואל תגידו לי שלא מבקרים ממשלה תחת אש, או כל משפט חלול וריק כמו ואקום בין כוכבי  שמאחורי המילים של יאיר לפיד. ממשלה מבקרים בדיוק ברגעים שהיא מתגלה בחוסר אמינותה, חוסר מעשיה, חוסר יכולתה, כשלון הבטחותיה. ממשלת הליכוד נכשלה בשמירה על בטחון המדינה ןבטחון תושבי הדרום. לא צריך לזעוק את זה למיליון וחצי תושבים נצורים בממ"דים. הם חיים את זה, ועדיין מצביעים לביבי. לא ייאמן. ואם אתם עדיין לא מאמינים אז תקראו את הדו"ח על המרמרה ותבינו שאין קבלת החלטות בטחוניות במדינת ישראל. הכל זה עניין של מזל, והמזל ייגמר לנו.

תחזיקו אותנו, אומרים ברק וביבי. אנחנו תכף, ממש עוד דקה שתיים, עפים על העזתים, תרתי משמע. אפילו הוצאנו את מעילי הצילומים הבטחוניים שלנו מהנפטלין. אז תזהרו שם בעזה, כי אנחנו מסתכלים עליכם עם משקפת נקייה. מה לא ניסינו שם בעזה? מיני מלחמה ב-2008 שנגדעה באיבה בגלל פחדנותו של ברק, ככה אולמרט אומר. ברק לחץ לסיים לפני שהחמאס בוטל. אנחנו מובילים בספירת המתים, 1:1,000 מולם, ואין שמחה כמו השמחה שבחיסול פעילי חמאס ופעילי ועדות ההתנגדות בכירים, רק בכירים, בעודם רכובים על אופנוע, או לפגוע בול בפוני של הפעיל, הבכיר, שבדיוק מנסה לשגר עלינו ממרחב השיגור. אנחנו מצליחים בכל הפעולות הצבאיות שלנו, הנה הם מחוסלים, הם מדממים, וכבר עוד שנייה החמאס יתחנן להפסקת אש.

עושים "סבב הסלמה", מנסים להרוויח נקודות לפני בחירות

עד היום תמיד נדמה כאילו אנחנו המתנו להפסקת האש הזו בתיווך מצרי או טורקי או גרמני או ירדני או של הירוקים הקטנים מהמאדים. מצד ברק יש מנטרה קבועה של "בוחנים אפשריות תגובה חריפות, והחלטות בינלאומיות, ונגיב מתי שנגיב". יותר מדי מרגיש שעושים "סבב הסלמה", מנסים להרוויח נקודות לפני בחירות או ספין ממחאה חברתית. החיים שלנו, של תושבי הדרום בעיקר, אינם המשחק הפרטי של ביבי לברוח מבעיות המנהיגויות שלו, לעזאזל!

יש כנראה רק פעולה צבאית אחת שלא ניסינו: מלחמה כוללת בעזתים. השמדה מלאה של כל התשתיות במדינת עזה, פגיעה ישירה בכל ראשי החמאס ושלטונו, כניסת כוחות קרקעיים מאסיביים. השמדת גדודי החמאס, ואז בחירות חדשות, בערך כמו שעושים האמריקנים במדינות ערביות שלא יורות עליהם טילים. רגע, ניסינו כבר. שרון ניסה, אולמרט ניסה, ברק ניסה. חיסלנו באבות ומנהיגים בכירים של החמאס, וטילים בחלונות שלהם, והם צומחים מחדש. ניסינו, לעזאזל!

ביבי חזק בדיבורים מול החמאס. והחמאס יודע את ביבי

רק השלטון של ביבי, סליחה, ביבי, משותק מפחד ולא ניסה. ביבי מעולם לא יצא למלחמה ומעולם לא הוביל את ישראל בשעות מצוקה. ביבי הוא יוצר המצוקה וחי ממנה. המצוקה הבטחונית שלכם זו כוס התרעלה היומית שלו. בלעדיה אין לו קיום. בפעם היחידה שהוא ניסה לעשות משהו והסתבך בירדן בחיסול כושל, הוא התפרק לגורמים ראשוניים, ואתם כבר שכחתם. ביבי חזק בדיבורים מול החמאס. והחמאס יודע את ביבי. עובדה שהחמאס מנצח את ביבי מאז 1996, כי חי וקיים ויש לו מדינה.

אז אם ניסינו הכל בדרכים צבאיות, ונכשלנו (כי יורים עלינו!!!) למה שלא ננסה הכל בדרך לא צבאית? נעשה שלום עם החמאס. כן, איתם, אלו שקוראים להשמדת ישראל, ויש להם קייטנות של מתאבדים צעירים, וספרי לימוד של השטן. אלו עם הזקנים שיורים עלינו טילים. נעשה שלום איתם כמו שעשינו הפסקת אש קטנה למען החזרת שליט, וגם שם הם החמאס, האוייב שלנו כבר ניצח אותנו.

כן, אני יודע למה לא, כי הם האויב שלנו! אבל באמא'ש'כם, מי בדיוק יעשה איתנו שלום? בוב ספוג? מה בדיוק ההגדרה לאויב? מישהו שמחלק לנו לידיי גודייבה ביציאה מהדיוטי פרי? שלום עושים רק עם אויבים, ולמה אני צריך להזכיר את זה? לא עשינו שלום עם המצרים אלו שנלחמו בנו, והיו לנו שם שבויים שעונו קשות? לא עשינו שלום עם הירדנים, איתם גם היינו במלחמה? לא עשינו שלום עם ערפאת, הצורר היהודי הגרוע באויבינו מאז היטלר יימח שמו וזכרו, וביבי אפילו לחץ לו את היד בחמימות של חברותא? עשינו עם כולם, ולהזכירכם, אתם שמצביעים לביבי ולא רוצים שלום, ביבי הציע יותר מפעם אחת להחזיר את כל הגולן לסורים בהסכם שלום, אפילו לאחרונה. והסורים מה הם? חברים לפרלמנט של שישי בצהריים?

רק שלום יביא ביטחון, ואין דרך אחרת, תראו את כל הגבולות השקטים שלנו. רק שלום יביא ביטחון כלכלי, וזה לא פחות חשוב משלום בטחוני. רק שלום עם החמאס יביא את השקט לתושבי השפלה והדרום. שלום שעדיין לא ניסינו, כי אם יהיה שלום, איך יפחיד אותנו הביבי? רק שלום.

[related-posts title="עוד על ההסלמה במצב הבטחוני"]

 

12 Comments

  1. דרור
    30 בנובמבר 2012 @ 17:51

    ראשית אני מעריך את השפה הנקייה ואת הצניעות.
    עובדה 1- אפשר להתווכח אם יש שלום אמיתי עם המצרים או לא, במיוחד לאור ההתפתחות ה"דמוקרטית" שם. אני מסכים איתך שהשלום הקר עדיף על לוחמה מתמשכת. אבל לא במחיר של ויתור על ביטחון ונכסים אסטרטגיים.
    באופן מעשי שום דבר לא השתנה. יש אומה מוסלמית שמחוייבת לג'יהאד ולטיהור העולם מיהודים וכופרים אחרים.

    לגבי ההצהרות לחסל את הערבים, לעניות דעתי הן לא נובעות מאמונה דתית אלא מכאב ומכעס לאור האלימות המשתוללת. זה הבדל גדול מאד ואף מכריע מבחינת הפוטנציאל לשינוי. אני לא מסכים איתן אבל יכול להבין אותן, כמו שאתה יכול להזדהות עם הכאב בצד הפלסטיני, הלא כן?

    בוודאי שיש לנו יכולת צבאית להכריע את הטרור, אלא שאנחנו מתיימרים להיות מוסריים והגונים וכובלים את צה"ל. בכל מקרה, החמאס לא ניצח. אם היה עושה כן, היינו עכשיו שנינו בים. אני חושב שהיה כאן תיקו, לא שזה משנה מי עשה יותר שרירים.
    אנחנו לא נלחמים בפלסטינים, אלא בקיצוניים מתוכם. הבעיה היא שרובם כאלה. האם יש לך נתונים שסותרים זאת?

    יש לי שתי הצעות לפיתרון שאשמח להעלות כאן. אלא ששום פיתרון אינו אפשרי בטווח הנראה לעין, מהסיבה שבצד השני אין פרטנר ממשי. זאת הוכח גם ב2000 וגם ב2008. אתה בוודאי יודע על מה אני מדבר.
    אשמח לתגובתך.

    • זיו טרנר
      3 בדצמבר 2012 @ 21:57

      ברשותך, נתחיל מהסוף. לא ענית לי על השאלה שלי מהו הפתרון שלך. אם יש לך כזה אתה מוזמן לכתוב אותו ככתבה למגפון, ותשלח לעורך. כמובן שאתה יכול גם להגיב כאן.

      החמאס עדיין חי, נושם, מתחמש, מתפקד, קיבל לגיטימציה עולמית ואינו נחשב אחרי הסבב האחרון לגוף טרור. עוד הישג אדיר של נתניהו. אז החמאס כן ניצח. במיוחד ניצח את ביבי והליכוד שרק יכול.

      יכול להיות שאין שם פרטנר, או שהוא בכלא, ע"ע ברגותי, שאפילו יעקב פרי ממליץ לשחרר אותו למען זה. זה לא מונע מהעולם להכיר בהם כעם, כמדינה, ודה פקטו לזמבר את מדיניות החוץ של ישראל, כי אנחנו היום זה הצד שהוא לא פרטנר. הישג כביר לממשלת זחיחויהו.

      לי אין נתונים על כמות הקיצונים ששם, אבל אני גם לא מצהיר שאני יודע. אם אתה אומר שרובם קיצוניים, אתה צריך להוכיח, לא להיפך.

  2. דרור
    26 בנובמבר 2012 @ 12:02

    זיו, אתה טועה ומטעה.
    שלום עושים את אויב שיש לו איזשהו אינטרס משותף.
    אין לנו כל אינטרס משותף עם החמאס , מפני שהוא מעוניין לרצוח אותנו, ואנו לא מעוניינים להירצח. זה כתוב באופן מפורש וברור באמנת החמאס. תקרא אותה. חמס מתנגד לכל הידברות עם יהודים.
    שורש הבעיה נעוץ במצוות הג'יהאד המוסלמית.
    כל האיתותים הקלושים לפשרה הם הטעיה מכוונת. שים לב שלעולם לא תמצא אותם בדבריהם בערבית, כי הם לא משקרים לעם שלהם.
    אתה פשוט חי באשליות.

    • זיו טרנר
      26 בנובמבר 2012 @ 22:31

      דרור, לעולם ועד אני טועה. נקודה. למדתי להכיר במגבלות שלי, ואני מקווה שאחרים ילמדו כמוני להכיר במגבלות שלהם.

      אין לנו אינטרסים או שיש לנו, עובדתית עשינו שלום עם הגרועים באויבינו שלחמו על מנת לחסל את מדינת ישראל. אז החמאס נופל תחת אותה קטגוריה. גם לנו יש הצהרות של ימניים קיצוניים לחסל את הערבים. עובדה שנייה החמאס מדבר איתנו ועושה איתנו עסקים על בסיסי יומי – מעברים הגבול מול סחורות מול שקט כזה או אחר.

      אני מעדיף לחיות באשליות של שלום ושקט מאשר חיים של דם, מלחמה והרוגים. אתה ככל כל ימני ממוצע, מסרב לשני דברים. הראשון להכיר שאין לנו יכולת לנצח צבאית, ולמעשה הפסדנו לחמאס שלוש פעמים (2008, 2012 וגלעד שליט), השני שאין לך שום הצעה קונקרטית לפתור את הבעיה הזו, אלא רק להטיל דופי בהצעות אחרות כמו מומחה על שכבר ניסה הכל.

      מעולם בחיי לא שמעתי איש ימין שמביא הצעות לפתרון שעדיין לא נוסו ואולי יצליחו. רק ביקורת. מעולם. סליחה, היה את הטרנספר. הכדור אצלך, קדימה תביא רעיונות חדשים

  3. יוסף
    21 בנובמבר 2012 @ 4:33

    -בשנת 70 AD כבש הליגיון הרומאי האכזר את מדינת יהודה (מדינת היהודים)
    -יהושע המשיח הכהן הגדול (זכריה ג) נולד בבית לחם ומצואו מקדם מימי ספירת העולם
    -ה" הבטיח לדוד המלך משיח ולא אלהים
    -אין אדם אל ולכן כל הכנסיות פסולות כולל עדי יהוה שאינם מאמינם בגן עדן וגיהנום
    -הרומאים האכזרים לקחו את האביונים והמשיחים והיהודים כעבדים הם נו את הקולוסאום ברומא
    -הרומאים הרעיבו אריות בתוך כלובים -והיהודים הנוצרים נטרפו חיים
    -נביא ערבי נולד במכה שבכרב הסעודית וטען שגם לא יש סימוכין בדברי ישעיה ושיר השירים
    -הנביא מוחמד היה המושלם (אל מוסלם בערבית) שהחזיר עטרה ליושנה והחזיר חיהושע המשיח את הרוח המונוטואיסטית של הברית הישנה עליה ציוה יהושע המשיח לשמור
    -רק נביא ערבי יכל לשנות את התורה -ויש לזה סימוכים בדברי ירמיה הנביא
    -הביזנטינים כבשו את פלשטינה ועשו שמות ביהודים ושרפו בתי כנסת
    -צבאו של צלאח א דין כבש את פלשטינה מהביזנטינם גירשם כמו כלבים ומאז היהודים והמוסלמים היו בני ברית
    -לפי היסטוריון צרפתי היהיהודים שנשארו בפלשטינה היו יהודים גאים שתו קפה בבתי כפה ערבים -רקדו דבקה בגבלאות-ואימצו לעצמם תרבות ערבית עם השפעות איסלמיות-מה שאחרי זה נקראו עי הספרדים היהודים המוסתערבים (אולי כאות לעג והתנשאות) -יהודי פלשטינה דיברו ערבית השפה התרבות והברית היתה עם המוסלמים
    -יהודים נהנו מפריבילגיות בתור הזהב בספרד המוסלמית
    -ספרד נכבשה שוב עי אוכלי החזיר והעכבר הערלים והם עשו ליהודים אינקוזיציה שרפות שמד והעיפו את המוסלמים
    -הסולטאן הטורקי קרא ליהודי ספרד להתנחל בכל רחבי האמפריה העותומנית ויהודים נהנו מפריבילגיות רבות
    -לעומת זאת באירופה הנוצרית יהודים נדחו ספגו אנטישמיות השפלה ופרוגרום
    -מאוחר יותר פרצה השואה-שש מיליון יהודים מצאו את מותם עח הוצרים הקתולים והם ניסו לנוס מזרחה אל עבר ארצות מוסלמיות כמו טורקיה אזרביגאן מצרים ואפילו פרס-באלבניה המוסלמים הצילו יהודים תוך סיכון נפשות
    -שבכל יוון היה חשמל-בשכונות היהודיות לא היה חשמל (אבל בטורקיה היה גן עדן ליהודים) ולמרות שיהודי ייון נלחמו באומץ רב במלחמת העולם הראשונה הם ספגו אנטישמיות רבה בפרט מצד הכנסיה
    -ראש עירית קורפו מכר את היהודים לגרמנים על מגש של כסף!
    -בפלשטינה אם פלשטינאית מוסלמית עשתה ביבי סיטר לתינוק יהודי והם חיו בהרמוניה ואידיליה הפלשטינאים תמיד אמרו ליהודים ברחוב אחלן וסחלן בני דודים שלנו! -ויהודים חיו 2000 שנה בפלשטינה לא חשש

    -עד יהודי-הפלששטינאים הגישו לנו סלסלים מלאי פירות וירקות עד שחאג אמין אל חוסייני חשש ממדינה ציונית הכל היה טוב
    -אירגוני טרור ציונים כמו שאטרן גנגס אחד העם האצל הלחי וההגנה הגיעו לפלשטינה והם עשו לפלשטינאים נכבה
    -אלפי פלשטינאים מצאו את מותם הם גורשו מכאן באכזריות כל מושב קיבוץ כר או עיר היה פעם בעל שם פלשטינאי ערבי
    -ומאז הפלשטינאים שהיו בני בריתנו ובצילנו מידי הביזנטים הרעים הפכו "בצדק" להיות אויבנו המושבעים
    -ישראל לא הקימה ביית לעם היהודי אלא שלטון אפרטהייד אם מלחמות כל 4-5 שנים
    -כי קם אדם בשם אלברט פייק שהחליט שעל היהודים והערבים להשמיד אחד את השני
    -אני קראתי את הקוראן-הקוראן מהלל את כל הנביאים היהודים מפארם יש שם רק נביא אחד ערבי-מוחמד
    -המוסלמים בנו את החומות היפות של ירושלים והשערים וכיפת הסלע אל אקצה ובזמן שלטון נמוסלמים לראשונה היה שקט בין מוסלמים יהודים ונוצרים מיום שמפתחות הכנסיה של נוצרים הארורים עברו למוסלמים היה שקט
    -אבל הערבים שיושבים כאן עוד לפני חורבן ביית שני נורא כועסים עלינו "ובצדק" -עשיתם להם מספיק צרות
    -ומאז הם מחזירים לנו
    -שלטון ביבי לא רק שהנחית עלינו גזירות כלכליות קשות אלא שגם את טורקיה שהכירה בישראל (ויוון לא) מצאה את עצמה מותקפת עי חילי צה"ל בזמן שהם רצו להושיט סיוע הומינטרי של תרופות לעזה-בושה וחרפה
    -גלעד עצמוני-הברבריות הישראלית היא מעל לכל בינה והיגיון
    -טורקיה שאתה המדינה היחדה הסמוכה לאירופה בה כל יששראלי התקבל שם בזרועות פתוחות חזרה הביתה מושפלת עם חלללים טורקים-בלדינו אומרים"טורקי לא מרביץ ליהודי-אבל אם ירביץ?
    -ישראל כרתה ברית עם קפריסין וכודיסטאן (הפונדמנטליסטית והטרוריסטית)ומה השיבו היוונים בתמורה למחווה הישראלית? "שחור מוזהב" שירי הלל וגעגועים להיטלר שכבש את יוון כולל אנטישמיות בוטה והכחשת שואה
    -היונים אהבים לשיר כאן -כי הם אהבים להוציא כסף מהכיס היהודי-שונאי האלבנים והיהודים האלה!
    -היונים עם חרא כמו כל עם אירופאי אחר-היוונים עם ברברי קמצן ואכזר מהין כמוהו (אני אישית שונא אותם)
    -ועוד יור אני שונא את הקתולים ימחש"ו לובשי האדום הערלים אוכלי החזיר והעכבר המה יבשו אמן!
    -אני טוען ששלום עם כל בני קדר נביות ומדין אפשרי-הם יעלו לפה ויבשרו לנו על הקוראן אז ראית ופחד לבבך ובסוף נשמח-כפי שמשחנו ליחיות איתם לאורך תקופה בת 2000 שנה שהוכיחה את עצמה
    -אין פלא שהם יורים עלינו טילי פגאר-מה אנחנו כאלה טובים ונאורים?
    -אני טוען שטוב לעשות שלום עם אויב קרוב אלינו גנטית מאויב רחוק וצבוע והרסי מהין כמוהו נושא צלב מזהב ימחשו
    -אני טוען שעל ישראל לנהל משא ומתן ישירות עם החמס שעל הרקע "שלום עם הקוראן"
    -אני מתגעגע לטורקיה-אני רוצה שלום עם הערבים הסונים ועם בוסניה
    -ומצידי שטוריה תכבוש את כל אירופה הנאצית שתסבול מאיסלמופוביה
    -הם יסבלו מאיסלמופוהיה
    -אנחנו נהנה מהנפט הערבי ומהקוראן

    • זיו טרנר
      26 בנובמבר 2012 @ 22:32

      אין לי מושג מה כתוב כאן. סליחה.

  4. יון
    14 בנובמבר 2012 @ 21:56

    לא באמת עשינו שלום עם מצרים, סוריה ירדן או הרשות. היה תהליך שלום ועם מצרים וירדן יש הסכם שלום, אבל זה בטח לא שלום. אז מה הטעם לנסות?

    • זיו טרנר
      15 בנובמבר 2012 @ 0:16

      עם סוריה לא עשינו.
      אתה צודק, למה לנסות שלום? יש אנשים שמעדיפים לחיות במצב מלחמתי מדמם כל החיים. כל אחד והכיף שלו

  5. דניאל
    12 בנובמבר 2012 @ 22:57

    גם לא אמרת מה לגבי הסוסים שבמזרח (אבו מאזן, שהסוסים מכנים "הבוגד")

  6. דניאל
    12 בנובמבר 2012 @ 22:56

    הסוסים לא חוסכים את דעתם מאתנו. בעידן התקשורת, לא ממש צריך להגיע אליהם הביתה. קצת על הסוסים:
    http://www.memri.org.il/cgi-webaxy/sal/sal.pl?lang=he&ID=107345_memri&act=show&dbid=articles&dataid=3245

    ועדיין לא שמעתי מילה על ההסכם שלדעתך יהיה מקובל עליהם.

  7. דניאל
    12 בנובמבר 2012 @ 22:12

    ואף מילה על תוכן ההסכם שלדעתך החמאס יהיה מוכן לחתום עליו? ומה אם הוא לא רוצה שלום איתך? גם אז תעשה איתו שלום? איך? במקום לפנטז על שלום, בוא תתאר אותו.

    • זיו טרנר
      12 בנובמבר 2012 @ 22:43

      לא שאלנו, לא ניסינו, לא שמענו כן ודרישות, לא שמענו לא. אולי לפני שנרתום את הסוסים לפני העגלה, כתמיד, נשאל את יש סוסים?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן