Skip to content

אין כניסה לאתיופים, ערבים וערסים

אפשר להאמין שמי שסובל מאפלייה על רקע דת, גזע או מין ייזהר ולא יתן ידו לאפלייה כלפי אחרים. אפשר להאמין. במציאות, הגזענות חוגגת בגדול במועדוני ישראל 2012 . צעיר אתיופי יצא לסיבוב מועדוני היוקרה בעיר ללא הפסקה וחזר עם תובנות מדאיגות מאת אליק מאור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אפשר להאמין שמי שסובל מאפלייה על רקע דת, גזע או מין ייזהר ולא יתן ידו לאפלייה כלפי אחרים. אפשר להאמין. במציאות, הגזענות חוגגת בגדול  במועדוני ישראל 2012. צעיר אתיופי יצא לסיבוב במועדוני היוקרה בעיר ללא הפסקה וחזר עם תובנות מדאיגות

 מאת אליק מאור

לא  מכניסים כושים", אמרו לג'רמיה ארטייה (29) ביום שישי האחרון, כשביקש להיכנס למועדון הומוסקסואלים בתל אביב. הצעיר הוא ממוצא אתיופי. הבוטות הדהימה אותו אך הסירוב היה צפוי. אחרי הכל, הוא יצא לבדוק אם יש אפלייה ושיער שכן. הוא גילה שקיימת הכללה. לא להכניס אתיופים, ערבים וערסים.

"מצטערים, הכניסה למוזמנים בלבד וע"פ אס אם אסים שנשלחו", אמרו לו במועדון יוקרתי בדיזנגוף שבתל אביב.  ארטייה, סטודנט לתקשורת ומדעי המדינה, מאבטח במשטרת ישראל, ניסה להיכנס למספר מועדונים בתל אביב. נלוותה אליו כתבת ערוץ 10. לצרכי העניין הוא צויד במצלמה  נסתרת ומהר מאוד גילה שלא רואים אותו.

מה שטוב לנשיא, לא טוב במועדונים. ג'רמייה ארטייה

"התלבשתי סולידי ויפה", הוא מספר. "הגענו למועדון הראשון בדיזינגוף, שם הסלקטורית הסבירה לי מיד שהמקום סגור עבורי היות והוא לחברים בלבד. אלו מוזמנים באס אם אסים. לא עזר לי דבר. שאלתי אותה עם צבע העור מפריע לה ונעניתי בפנים קפואות שזהו מועדון לחברים ועל פי הזמנה בלבד".

ג'רמיה  ויתר וחזר על עקבותיו, שם מסר את התיק הקטן עם המצלמה הנסתרת לבן זוגה של הכתבת. בן הזוג פנה למועדון ונכנס ללא בעיה. אותו לא עצרו בכניסה ולא סיפרו לו על מועדון לחברים בלבד.

כושי סמבו

הניסיון הבא ארע במועדון הידוע כמועדון לקהיליית ההומוסקסואלים בעיר.  לא מעט מחברי הקהילייה הגאה מבלה בו. "נדהמתי", אמר ג'רמיה, "שם בכלל לא ניסו להעמיד פנים. הסלקטור ענה לי בלי לחשוב פעמיים, לא מכניסים כושים והמאבטח עוד גיחך ואמר: 'כושי סמבו' ".

מתמיהה מאוד הגזענות כפי שבאה במועדון זה. דווקא קהילה זו נדרשת לסובלנות וסבלנות מצידם. קהילה שתובעת לעצמה יחס נאור, לא גזעני ולא משפיל מצד החברה בישראל.

פנים מכוערות. ששת צבעי הצביעות. (צילום: עמית מנדלזון)

ברוך אורן (33) יו"ר עמותת ששת צבעים (הדגל ההומו-לסבי) שחרטה על דגלה,  קידום וטיפוח הקהילה ההומו לסבית בישראל, היה המום. "אני לא יודע מה לומר, אם אני יותר מזועזע או יותר מצטער מהמקרה הזה. בהחלט הצלחתם לתפוש ולחשוף את הפנים המכוערות של הקהילה שלנו. זה דבר שהייתי רוצה להאמין שאיננו קיים בקהילה שכוללת הומוסקסואלים, לסביות, טרנסוויטים וטרנסג'נדרים. דווקא אנחנו שחורטים על דגלנו לקבל כל אחד ואחת, בלי לבדוק את צבע העור, מין ועדה. אני ממש מתקשה לקלוט שזה קיים. אני וחברי מנסים ונעשה כל מה שאפשר לשרש מאיתנו תופעות מכוערות כאלו. אני המום וצר לי שזה אירע. אני לא בליין גדול אבל אני יכול להגיד שאני כשיצאתי לבלות, לא נתקלתי בתופעות כאלו".

מי שאתיופי לא נכנס

לבן זה יפה? מועדון ברחוב המסגר (צילום: דימה וזינוביץ')

"אין לך מושג מה קורה במועדוני תל אביב אמר למגפון בני (שם בדוי), מאבטח ותיק בסצנת המועדונים בתל אביב. "ערבים, אתיופים וערסים ממודרים בדרך כלל ובמקשה אחת. בעלי מועדונים חוששים מאיבוד קהל ולכן לא בוררים הרבה. פשוט אומרים: אל תחפש לי בפינצטה. מי שאתיופי לא נכנס. מי שערבי? לא נכנס. מי שערס? לא נכנס".

המאבטח אומר שמדובר במדיניות. "בדרך כלל הבעלים לא מתעסקים בבודד. בפרט. מבחינתם, אתיופים? מחוץ לתחום וזהו זה".

הוא עצמו טוען, שנהג להכניס פה ושם אתיופים. " ושילמתי על כך מחיר. עמדתי בפתח מועדון טוב בעיר. באלנבי. הגיעו שתי צעירות ממוצא אתיופי. הן נראו לי סימפטיות ולא צעקניות. אפשרתי להן להיכנס וראיתי שהן התיישבו על הבר. אחרי רבע שעה שמעתי צעקות היסטריות ונכנסתי לבדוק. ראיתי את הברמנית צורחת בטירוף על האתיופיות. דורשת מהן לעוף. הן לא נשארו חייבות. ענו לה. ביררתי מה קרה. מסתבר שהן הזמינו לעצמן מים וישבו על הבר. הברמנית מייד תבעה מהן להזמין לעצמן משקה אלכוהולי, הן סירבו ואמרו שרק נכנסו ואין להן חשק כרגע לשתות. ניסיתי לפנות לברמנית ואמרתי: הן כאן רבע שעה. מה בוער?, לא! צעקה הברמנית, הן מחכות שמישהו יזמין אותן למשקה. ואם כן? הקשיתי. אז מה זה משנה?, שהזבל השחור הזה יעוף לי מהבר, היא צעקה. בקיצור, הן הועזבו. אני נשלחתי הביתה ועד היום לא שולמה לי המשכורת משם.

כן, זה חרה של מקצוע, אבל אין לי ברירה. אני חייב לעבוד ולממן את חיי ולימודי. מהסיבה הזו אני מעדיף שסלקטור יגיד לי את מי להכניס או לא, אז אני ראש קטן. בולע את הרוק ולא מכניס את מי שאמרו לי שלא".

זו גם הסיבה שאינו מוכן להיחשף. "אני עוד רוצה להתפרנס ולעבוד. פשוטו כמשמעו".

10 Comments

  1. רוסיה
    14 בפברואר 2012 @ 4:19

    עוד מהבית הם באים אם תחמושת שהם לומדים מההורים
    ואפשר אפילו להאריך את הרשימה שנגדם יש אפליה כמו בוכרים או חברה הודים וכן גם לבנים רוסים אני חיה בארץ כבר 13 שנה וויתרתי ובוא נגיד מי שלא יודע איך לקבל את השונה ממנו הוא המפסיד הגדול.

    ושאני לא אתחיל מה הייחס לנשים בארצנו הקטנטונת

    אבל אני תמיד בעד לניעור טוב של הסוציופטים למיניהם

  2. צ'ארלס ארתור ג'יימס
    9 בפברואר 2012 @ 18:56

    כהומו אני חייב לציין שלא ממש נתקלתי בתופעות כאלו (גם לא כלפי ערבים), אבל יכול להיות. אם זה קרה צריך לתבוע את המועדון ולפרסם את שמו ברבים. מעבר לכך, המאבטחים במועדונים הם לא הומואים בדרך כלל אלא מגיעים מחברת אבטחה. מה שכן, גם ההומואים, כחלק מהחברה הישראלית הגזענית, לומדים את הגזענות ונהיים (חלקם) גזענים.

  3. מהרט
    16 בינואר 2012 @ 12:50

    גזענות? חוויתי..
    עצוב וממורמר? לא!
    פעיל חברתי? הייתי!
    ולמסקנה הגעתי! הרוב המוחלט של עם ישראל גזעןןןןןןןןןן! לא משנה מה הכתב הזה פירסם ומה ההיא פירסמה! חד משמעית גזענות יש וטובה היא לא! כל שנותר לעשות הוא רק להמתין לארוע שבו תהיה גזענות כלפיי ואני אתבע! עצבים? לא נותן לאף אחד את הסיפוק הזה. חי את חיי באושר במדינה שרוב אזרחייה גזעניים (ותבדקו אותי) נכנס לברים טובים ואוכל במסעדות מצויינות! רק מחכה לאותו אחד שיעז להצביע לעברי ולקרוא לי בשם גנאי או שיתייחס אליי כאל אדם סוג ב" , ובינתיים כפי שציינתי, מחייך וחי את חיי..

  4. אור
    15 בינואר 2012 @ 21:51

    גועל נפש של התנהגות שייתביישו להם!!! ישראל 2012?? מה יהיה??????????????

  5. טל רז
    15 בינואר 2012 @ 20:31

    למה לא כתבתם את שמות המועדונים?

  6. יוני
    15 בינואר 2012 @ 20:10

    אין יותר פופוליזם זול ומאוס מזה.
    גזענות יש בכל הארץ. לא רק כלפי אתיופים.
    גם כלפי מרוקאים, עיראקים, פרסים ואפילו אשכנזים.
    כן, אשכנזים.
    לא מאמינים שיש גזענות כלפי אשכנזים?
    לכו לנמלים, כל הנמלים לכו למפעלים שמחזיקים הכי הרבה עובדים, לכו לועדי עובדים, לכו לעיריית אשדוד, אשקלון, קרית-גת, באר-שבע. אפשר למנות את מספר הנציגים האשכנזים שם בשתי ידיים לא יותר.
    אז במקום לגרום למריבות פופוליסטיות בין פשוטי העם, אלה שקמים בבוקר, כל בוקר, גם בשישי, לעבודה, ולא מצליחים לגמור את החודש.
    תכניסו כתבות עיקביות במשך שנה נגד האנשים שגונבים אותנו , במיסים ובאוצרות מדינה, ומזלזלים בנו יום-יום, ואם צריך, אז על חשבון הגזענות המבחילה שאכן מתרחשת בערים במועדונים ובכל מקום.
    חשבתי שהעיתון הזה, שמתיימר להיות אחר ולא נתון ללחץ פוליטי, לא יפול לתרגילים הפופוליסטים שמככבים בעמוד הראשון של מעריב\ידיעות.
    אז חשבתי.

  7. אלמנש
    15 בינואר 2012 @ 17:52

    הישראלי המכוער ממשיך "להפתיע" אותי כל פעם מחדש, צריך לפרסם את כל שמות המקומות שהתנהגו בצורה מבישה כזו ולתבוע אותם! רק על ידי פגיעה כלכלית יגיע השינוי.

  8. איתי_85
    15 בינואר 2012 @ 9:25

    אם לא הולך בנחמדות הולך בכוח —
    http://3.bp.blogspot.com/_BmE4u4aOLGk/TGPnt20SRgI/AAAAAAAAAJo/nEAX3yKvmt4/s1600/%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%AA-%D7%94%D7%A1%D7%9C%D7%A7%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D1.jpg

    נא לתבוע לבעלי המועדונים את האימ-אמא!!!

  9. רז
    15 בינואר 2012 @ 9:08

    בבקשה פרסמו את שמות כל המועדונים. רוצים לדעת כדי שלא יתגלגלו אליהם גם עשר אגורות מהכיוון שלנו. גם לא בטעות.

    • אליק מאור
      15 בינואר 2012 @ 12:08

      היום (ראשון) תתפרסם הכתבה המצולמת של ערוץ 10. או אז יפורסמו שמות המועדונים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן