Skip to content

משרד האוצר: ערבות של מיליארד שקל לחברת החשמל

ערבות המדינה תועבר לחברת חשמל באופן מיידי. ערבות מדינה נוספת, בסכום של 2 מיליארד שקל תועבר לחברת חשמל בשנת 2013. יוגבר הפיקוח על החברה והיא תחוייב להשיג מקורות מימון נוספים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחברת חשמל "טועים" אומנם בחשבונאות, אפילו בסכום של 1.4 מיליארד שקל, אבל לאור המצוקה התזרימית בה נתונה החברה ובהמשך לדיונים שהתקיימו בין משרד האוצר, משרד האנרגיה והמים, רשות החשמל והנהלת החברה, הודיע היום מנכ"ל משרד האוצר, רו"ח דורון כהן, לחברת החשמל, כי משרד האוצר יפעל להעמדת ערבות מדינה לחברה בסך מיליארד שקל באופן מיידי (מתוכם חצי מיליארד מהתחייבות המדינה מיום 16.8.12), וזאת בכפוף לאישור ועדת הכספים של הכנסת. כמו כן, יפעל המשרד להעמדת ערבות מדינה בסך 2 מיליארד שקל בשנת הכספים 2013, אם תזדקק לה החברה בעקבות משבר הדלקים.

מנגנון להעמקת וחידוד מנגנוני הבקרה והפיקוח

מנכ"ל משרד האוצר הבהיר לחברה כי נוכח משבר הדלקים והשינוי המהותי שהוא גוזר לגבי פעילות החברה הן במישור התפעולי והן במישור הפיננסי, נדרשים העמקה וחידוד של מנגנוני הבקרה והפיקוח. לצורך כך, תוך ימים ספורים יועבר לחברה מכתב המציג באופן מפורט מנגנון להידוק הבקרה והדיווח של משרד האוצר על מצבה הפיננסי והתפעולי של החברה. כמו כן, אחת לחודש יערך דיון בנושא תזרים המזומנים של חברת החשמל, בהשתתפות נציגי אגף התקציבים, אגף החשב הכללי, רשות החברות, הלשכה המשפטית של משרד האוצר ורשות החשמל. בדיונים אלו תעדכן החברה על מצבה ועל ההחלטות הנדרשות לעניין תמיכת המדינה והסיוע המתבקש מהמדינה.

יטופל מבנה ההון של החברה

בנוסף, יוקם צוות בראשות סגן מנהל רשות החברות, רו"ח אהרון גולדמן ובהשתתפות נציגי אגף התקציבים, אגף החשכ"ל, הלשכה המשפטית של משרד האוצר אשר יגבש המלצות לטיפול במבנה ההון של החברה, לרבות המרת הלוואות להון. הצוות יבוא בדברים עם הנהלת החברה, עם רשות החשמל ועם משרד האנרגיה והמים אודות הצעדים המתבקשים.

הקבינט החברתי-כלכלי אישר היום הכללת מגבלות במסמכי הגיוס של חברת החשמל, בהתאם לחוק החברות הממשלתיות, בהיקף של עד 3 מיליארד שקל בשנת 2012. אישור הקבינט יאפשר לחברה להתקדם לקראת ביצוע ההנפקה בתקופה הקרובה.

החברה נדרשת לארגן מקורות מימון נוספים

בהמשך לפתרונות של המדינה שהוצגו לחברה, משרד האוצר דורש כי החברה תפעל כמיטב יכולתה להעמדת מקורות מימון נוספים במסגרת פעילות החברה השוטפת. המדינה הורתה לחברה פעם נוספת לפעול בכל אמצעי שעומד לרשותה ולבצע את כל הפעולות הנדרשות בכדי לאפשר שחרור כספים מיידי מחשבון הנאמנות לרכיבים לא קצבתיים בסך של 1.4 מיליארד ₪.

המדינה רואה בסל פעולות אלו פתרון כולל לבעיה התזרימית של החברה עד סוף שנת 2013.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן