Skip to content

טענות על מעורבות שר הפנים בשחרור הרוצח בתאילנד

טענות כי מעורבות של שר הפנים הביאה לשחרורו המוקדם של רוצח אשתו, אלי כהן, מהכלא בתאילנד, נענו הבוקר בהכחשה מלשכת השר: "מעולם לא היה פועל ביודעין למען שחרורו של רוצח, ואם אכן היה מעורב בכך, הדבר ייבדק". משפחת הנרצחת טוענת כי השר משקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תעלומה: האם שר הפנים, אלי ישי, התערב למען שחרורו המוקדם של הרוצח אלי כהן שרצח וביתר את גרושתו בתאילנד? שר הפנים הגיב לכך היום (ג') וטען כי "לא הייתי פועל ביודעין לשחרורו של הרוצח". משפחתה של קרול כהן ז"ל הגיבה בכעס וטענה: "שר הפנים משקר ביודעין".

משרד החוץ  בתאילנד אישר אתמול, כי אלי כהן (46), רוצחה של קרול כהן גרושתו, שנידון למאסר עולם בתאילנד, צפוי להשתחרר מהכלא בעקבות חנינה שלה זכה ממלך תאילנד. אם ישתחרר, כהן צפוי  לשוב ארצה בתוך חצי שנה.

כהן הורשע ברצח גרושתו בשנת 2004. הוא ביתר את גופתה לחלקים והכניס אותם למזוודה שהשליך אל תוך נהר. לאחר שהורשע ברצח, המתיק בית המשפט את גזר הדין כשקבע כי כהן הרג את קרול מתוך כעס רגעי ולא בכוונה תחילה. בכך ניצל כהן מגזר דין מוות הנהוג בתאילנד במקרה כזה. כהן נשפט למאסר עולם. לאחר מכן גזר דינו הוקל ממאסר עולם ל-25 שנות מאסר. עורך הדין יורם שפטל, המייצג את כהן, אמר הבוקר כי מרשו צפוי להשתחרר, אך לא אמר אם ישוב ארצה או לא.

"אם היה מעורב, הדבר ייבדק". אלי ישי (צילום: ציפי מנשה

אתמול התרבו השמועות בדבר התערבות פעילה של שר הפנים בשחרורו של כהן. לשכתו הזדרזה ופירסמה הבוקר הודעה ולפיה ישי שולל את כל הפרסומים הנוגעים למעורבותו בשחרור הרוצח.

"בתפקידיו השונים פועל השר להיות לעזר, כך שצעירים שהסתבכו בפלילים, בעיקר בסמים, בארצות הודו ותאילנד, יירצו את מאסרם בארץ עקב תנאי המאסר הקשים בחו"ל", פירסמה לשכתו והוסיפה כי השר "מעולם לא היה פועל ביודעין למען שחרורו של רוצח, ואם אכן היה מעורב בכך, הטעו אותו והדבר ייבדק".

עוד נמסר, ש"השר מדגיש כי מקומו של רוצח, כל רוצח, הוא בכלא עד לסוף ימיו". רבקה אמסלם, אמה של קרול כועסת, "ישי משקר", היא אמרה הבוקר, "אני לא מאמינה לו. יש דתיים שהם נוכלים ואלי ישי ייתן את הדין למעלה בעולם הבא. היא מאיימת להתאבד אם כהן ישוחרר וישוב ארצה ואומרת לגבי שר הפנים: "כשאני אתאבד אשאיר פתק שהוא אשם, כדי שיכה על חטא".

"יש בתאילנד סוחרי סמים שיושבים כבר 15 שנה", היא טוענת, " פתאום רוצח משתחרר"? אמסלם מקווה שכהן יגיע לאוסטרליה לאחר שחרורו ולא לארץ. יש לציין כי אדם שהורשע בעבירה פלילית בארץ זרה וריצה שם את עונשו  – העבירה לא נרשמת לחובתו בישראל. מבחינת החוק היבש, האדם ביצע את העבירה על אדמה זרה וגם ריצה את עונשו.

עורך הדין שפטל הגיב לעניין זה הבוקר ואמר כי אם כהן יורשע בישראל בעבירה מסוימת, ישקול בית המשפט את עונשו ויוסיף לחובתו את עובדת הרשעתו גם בארץ זרה. שפטל הוסיף, כי הוא יודע שכהן – שנמלט מישראל לאחר שהעיד נגד אנשי העולם התחתון – ישקול את הדבר, אך הוא לא יודע מה תהיה החלטתו.

בתאילנד נהוגה מדיניות מקלה של חנינות, בעיקר סביב ימי ההולדת של המלך והמלכה. לכך גם נוספת מדיניות הקלה לנוכח הצפיפות הגבוהה בבתי הכלא. בקשתו של כהן לחנינה הוגשה והתקבלה מאחר שבתאילנד אסיר שריצה חמש שנות מאסר רשאי להגיש בקשות חנינה.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן