Skip to content

"אף דת לא מצדיקה הרג" כתב האימאם ביד ושם

טרם בואם ל"יד ושם" עלו חברי המשלחת לקברי הנרצחים בפיגוע בטולוז, הקבורים בהר המנוחות בירושלים. בשעות אחר הצהריים נפגשו חברי המשלחת עם בכירים במשרד החוץ ושמעו מהם סקירות. חברי המשלחת גם סיירו בירושלים ונפגשו עם סגנית ראש העיר נעמי צור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"חיי אדם קודמים לספרי קודש ולדת. אם הייתי חי באותה תקופה, הייתי בצד של אלו שהצילו יהודים. אף דת לא מצדיקה הרג". כך כתב, האימאם של דרנסי ונשיא ועידת האימאמים של צרפת חסן שאלגומי, בספר האורחים של "יד ושם". זאת, לאחר שמשלחת של כ-20 אימאמים ואנשי דת מוסלמיים, ביקרה בבוקר יום שלישי ביד ושם. אל המשלחת הצטרף גם שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו.

משלחת האימאמים ביד ושם. "אף דת לא מצדיקה הרג". (צילום: באדיבות יד ושם)
משלחת האימאמים ביד ושם. "חיי אדם קודמים לספרי קודש ולדת". (צילום: באדיבות יד ושם)

האימאם שאלגומי אמר: "באתי ליד ושם כאות תקווה לבניית עולם יותר טוב שבו יוכלו הילדים שלנו לחיות בשלום זה עם זה".

טרם בואם ל"יד ושם" עלו חברי המשלחת לקברי הנרצחים בפיגוע בטולוז, הקבורים בהר המנוחות בירושלים. בשעות אחר הצהריים נפגשו חברי המשלחת עם בכירים במשרד החוץ ושמעו מהם סקירות. חברי המשלחת גם סיירו בירושלים ונפגשו עם סגנית ראש העיר נעמי צור.

ביקורה של המשלחת מתקיים בתמיכת משרד החוץ הצרפתי, שגריר צרפת כריסטוף ביגו ומנהל המכון הצרפתי אוליבייה רובינשטיין. הגעת המשלחת לארץ היא תוצאה של הפורום "דת ודמוקרטיה" שכינס המכון הצרפתי בישראל ביוני 2012. חסן שלגומי, אימאם העיר דראנסי, שהיה אחד מאורחי הכבוד בפורום, ביקש לחזור לארץ בראש משלחת של אימאמים מצרפת כדי לאפשר להם להתוודע לישראל. בשגרירות צרפת אומרים כי הביקור משתלב במגמה שוחרת השלום וההומניסטית שמובילה כבר מספר שנים "ועידת האימאמים של צרפת" בהנהגת חסן שלגומי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן