Skip to content

עולים מדרגה – בבריאות

מעליות, דרגנועים וחניה קרובה מצמצמים את כמות צעדי ההליכה והפעילות היומיומית שלנו. האם פרויקט המדרגות בתל אביב יכול להשפיע ולהביא אנשים לפעול באופן שונה, כמו לעלות במדרגות נייחות במקום בדרגנוע האהוב והממכר?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כיום אפשר למצוא מדרגות נעות בכל מקום, ואם חלילה אלה יתקעו, תמיד נוכל להיעזר במעלית. לאחרונה הבינה מערכת הבריאות, בארץ בפרט ובעולם ככלל, שהטכנולוגיה הזו, שבאה לעזור לנו, למעשה הופכת אותנו לעצלנים, שלא לדבר על שמנים.

על מנת להחזיר עטרה ליושנה, צצו מיזמים המיועדים לשקם וליצור עניין במדרגות הנייחות, על מנת לעודד אותנו לבחור דווקא באופציה זו, טיפוס במדרגות, ועל הדרך לעשות קצת כושר, בכיף.

(צילום: דן בר דוב)
בין הרכבת לקניון (צילום: דן בר דוב)

חלק מפרויקט המדרגות מתחנת רכבת השלום לקניון עזריאלי, שנחנך ביום ג', הוא מיצג של ציורי תלת-ממד ענקיים. מדובר במיזם החדש של הפורום הישראלי לאורח חיים בריא, קניון עזריאלי ו"כלל בריאות", שבמהלכו ייצבעו המדרגות המובילות לגשר של הרכבת בעזריאלי בציורי רצפה תלת ממדיים ענקיים. המטרה היא לדרבן לאורח חיים בריא ולהביא למודעות כלל הציבור את חשיבותה של פעילות גופנית.

(צילום: דן בר דוב)
לוקחים סיכונים (צילומים: דן בר דוב)

"קיצורי דרך כמו מעליות, דרגנועים וחניה קרובה מצמצמים את כמות צעדי ההליכה והפעילות היומיומית שלנו ובכך פוגעים באופן ישיר בבריאותנו", אומר ניר לאור, מנכ"ל הפורום הישראלי לאורח חיים בריא. "כבר הוכח ש־10,000 צעדים ביום לאדם יכולים להפחית את הסיכוי לחלות במחלות כרוניות ב־40 אחוז. מה זה אומר? חצי שעת ריצה, שלושת רבעי שעה של הליכה, להחנות רחוק את הרכב, לצאת לטיול ארוך עם הכלב ולעלות במדרגות ולא במעלית. האויב הגדול ביותר שלנו בתרבות החיים המערבית הוא ה'יושבנות', ואנו מקווים שנוכל באמצעות הפרויקט האדיר הזה לעלות את המודעות של כל אחת ואחד לחשיבות של אורח חיים בריא".

האם יצירת עניין וסקרנות מעין זו יכולה להשפיע ולהביא אנשים לפעול באופן שונה, כמו לעלות במדרגות נייחות במקום בדרגנוע האהוב והממכר?

האם האנשים שייחשפו לפרויקט ולציורים התלת ממדיים הם אוכלוסיה שבין כה וכה נוקטת יותר בפעילות גופנית, כי היא מתניידת באמצעות תחבורה ציבורית, תודות למיקום שנבחר לפרויקט (תחנת רכבת השלום בת"א)?

נעלה את המדרגה הזו ונראה.

(צילום: דן בר דוב)
הכי גבוה, לרגע (צילום: דן בר דוב)

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן