Skip to content

מטחי טילים לדרום. כיפת ברזל יירטה עשרות שיגורים

מטח כבד של טילים ורקטות נורה מעזה לעבר באר שבע, אופקים, דימונה, אשדוד וישובי עוטף עזה. טיל פגע במרכז מסחרי. איש לא נפגע. החמאס והג'יהאד האסלאמי נטלו אחריות על הירי. חיל הים תקף בעזה. ברק: המבצע לא ייגמר בזבנג וגמרנו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטחי הטילים לעבר הדרום נמשכים. גראדים לאשדוד, אשקלון וגדרה הערב (רביעי) ב-23:30, מטח רקטות וטילים ב-23:00 לכיוון שדרות ונתיבות ולעבר כל הגזרה. שני טילי גראד שוגרו לאשדוד ויורטו על ידי כיפת ברזל לפני השעה 9:30. עשרות טילי גראד וקאסם נורו בשמונה בערב לעבר באר שבע, אופקים, דימונה ועוטף עזה, חמש שעות אחרי החיסול של אחמד ג'עברי בעזה (כ-75 שיגורים ו-25 יירוטים של כיפת ברזל משמונה בערב עד השעה 23:15). גראד אחד פגע במרכז מסחרי בב"ש, סמוך למבנה. נפגעו גם רכבים חונים. טיל גראד שוגר גם לכיוון דימונה. אין נפגעים.

עוד דווח כי ישראל השיבה בשלילה לבקשת מצרים להפסיק את הלחימה. מצרים בתגובה, הורתה לשגריר שלה לחזור לקהיר. עוד טוענת מצרים, כי התקיפה מחבלת ביכולות של מצרים לפעול באיזור.

צלום אווירי של שכונת זייתון ברצועת עזה, בה תוכלו לראות היכן מיקמו ארגוני הטרור את משגר טילי הפאג'ר
צלום אווירי של שכונת זייתון ברצועת עזה. אפשר לראות היכן מיקמו ארגוני הטרור את משגר טילי הפאג'ר (צילום: דו"צ)

צה"ל ממשיך לתקוף עשרות תשתיות טרור ברצועת עזה. לפני כן דווח כי טיל פגע בקטנוע של חוליית שיגור. הפלסטינים דיווחו כי נהרגו מספר אנשים, עדיין לא ידוע כמה. עוד מסרו הפלסטינים כי חיל הים תוקף מטרות בעזה מהים. צה"ל אישר טענה זו: "כוחות חיל הים משתתפים אף הם בלחימה ותוקפים מן הים יעדי טרור ברצועת עזה".

[related-posts]

כיפת ברזל (צילום: ליאור גרונדמן)
לוחמי סוללת "כיפת ברזל" יירטו רקטות מעל כל ערי הדרום (צילום: ליאור גרונדמן)

שר הביטחון אהוד ברק אמר הערב בתדרוך לכתבים: "צה"ל יקבל גיבוי מלא, ככל שיידרש, על מנת למלא במלואן את מטרות המבצע הזה. המבצע לא ייגמר בזבנג וגמרנו, אבל נשיג את היעדים ששמנו לפנינו. מטרות המבצע הן חיזוק ההרתעה, פגיעה קשה במערך הרקטות של ארגוני הטרור, מניעת פגיעה בעורף. איננו רוצים הסלמה, אבל הפרובוקציות של החמאס בשבועות האחרונים חייבו אותנו לפעול באופן חד ונחרץ".

תא"ל דובר צה"ל יואב (פולי) מרדכי, הודיע הערב כי צה"ל מתכנן לפעול בימים הבאים בעזה ודרש מתושבי ישראל בכלל ותושבי הדרום בפרט לנהוג בדיוק בהתאם להנחיות פיקוד העורף. "ימים קשים לפנינו", הזהיר הדובר, "אני מניח שנראה הרבה פטריות עשן מעל עזה". לדבריו צה"ל פועל כמעט באופן כירורגי. "אנו מנסים לפגוע בכל מחסני האכסון של החמאס, אבל אנו עדים שמסגדים, בתי ספר וגני ילדים משמשים את המחבלים בכוונת מכוון כמקומות מסתור לאכסון טילים ורקטות. פרדס תפוזים נועד לתפוזים, בית ספר נועד ללימודים ומסגד לשמש מקום תפילה, לא כאמצעי אכסון של חומרי לחימה וטילים. אנו משתדלים לפעול במדויק". צה"ל תוקף בשלב זה את מקורות השיגור. ובמקביל ממשיך להזרים כוחות חי"ר ושריון כהכנה לכניסה קרקעית לרצועת עזה.

החאמס והג'יהאד האסלאמי הודיעו כי הם נוטלים את האחריות לירי הרקטות, כתגובה לפעולות צה"ל וחיסול בכיר החמאס.

היציאה משדרות לאחר חיסולו של ג'עברי. למרות החשש, רבים מתושבי הדרום תומכים בתקיפת צה"ל (צילום: טל ים)
היציאה משדרות לאחר חיסולו של ג'עברי. למרות החשש, רבים מתושבי הדרום תומכים בתקיפת צה"ל (צילום: טל ים)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס הערב את הקבינט הביטחוני לאישור כניסת צה"ל לעזה. אהוד ברק שר הביטחון הבהיר כי מטרות המבצע אליו יצא צה"ל יצא הן שלוש: פגיעה קשה במחסני השיגור ובורות השיגור של רקטות לטווח ארוך ובינוני, פגיעה קשה בתשתיות הטרור, הגנה על ישובי הדרום וחיזוק כושר ההרתעה והחזרת השקט לדרום.

תושבים ברהט דווחו כי הם שומעים פיצוצים בקרבת העיר והכול רועד. תחנת הרכבת בבאר שבע מוצפת תושבים, שרוצים לעזוב את העיר עד יעבור זעם. מייד עם היוודע דבר התקיפה, נוצרו פקקים בדרך צפונה, למרות שרבים מתושבי הדרום חיכו לתקיפה ותומכים בה. לדבריהם, צריך לתת לצה"ל לעשות העבודה. רכבת ישראל הגדילה את מספר הרכבות לכיוון צפון.

בבית החולים סורוקה בבאר שבע נערכים למצב חירום, מעבירים מיטות וציוד למרחבים מוגנים ומפנים חדרי ניתוח למקרים דחופים. יחידה של פיקוד העורף מסייעת במקום לפינוי ולהיערכות.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן