Skip to content

שלושה הרוגים וילד פצוע קשה מפגיעת טיל בקרית מלאכי

שתי נשים וגבר נהרגו מפגיעה בבניין, ילד בן ארבע נפצע קשה. שלושה חיילים נפצעו באורח בינוני וקל בחבל אשכול. מבצע "עמוד ענן" נמשך זה היום השני. פגיעות ישירות בבתים גם באשדוד ובקרית גת, ללא נפגעים. יותר מ-150 רקטות נורו לעבר ישראל מאתמול. עשרות גראדים ייורטו בדרכם לאשקלון, אשדוד, קרית גת ובאר שבע. צה"ל ממשיך לתקוף […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה חיילים נפצעו מרסיסים של פצצת מרגמה במועצה האזורית אשכול, אחד באורח בינוני ושניים באורח קל. הפצועים הועברו לבית החולים סורוקה שם יצבו את מצבם. 50 אזרחים, נפגעי חרדה, טופלו עד כה בבתי החולים ברזילי וסורוקה.

מטחי הרקטות נמשכים כל ההרף לעבר ישובי עוטף עזה. מטח רקטות שנורה סמוך לשעה 15:00 לעבר שדרות יורט בחלקו על ידי כיפת ברזל. רקטה אחת נפלה סמוך לעיר מבלי שגרמה נזק. יתר הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. הירי נמשך. חיל האוויר תקף יותר מ-200 מטרות ברצועת עזה.

נפילותבשטח פתוח (צילום: אבישי בוקובזה, חוות הדקלים)
נפילות בשטח פתוח (צילום: אבישי בוקובזה, חוות הדקלים)

סמוך ל-08:35 הבוקר (חמישי) נפגעה דירת מגורים מטיל בקרית מלאכי ממטח גדול של טילי גראד, שלושה בני אדם נהרגו, שתי נשים וגבר, וילד בן 4 נפצע קשה. ארבעה נפצעו קל, ביניהם תינוק ותינוקת. הפגיעה הייתה בבניין בקומה הרביעית והתושבים לא הספיקו להגיע למרחב מוגן. בקריית מלאכי נפתחו המקלטים והתושבים נדרשו להיכנס לתוכם ולשהות במרחבים מוגנים.

 מטח נוסף נורה לאשדוד ופגע פגיעה ישירה בבית. לא היו נפגעים. מטח נוסף נורה לקריית גת וגם שם הייתה פגיעה ישירה בבית. אין נפגעים מלבד הפגיעה הקשה בקריית מלאכי. קסאם פגע אחרי 12:00 בחצר בית בשדרות, אין נפגעים. בבית לא היו תושבים ונזק קל נגרם לבית ולבתים הסמוכים. ביישוב נשמעו שלוש נפילות, שתיים מהן נפלו בעיר.

בעזה התקיימה היום (חמישי), בצהריים הלוויתו של ראש הזרוע הצבאית של החמאס, אחמד ג'עברי. בכירי החמאס לא נכחו  בהלוויה מחשש לחיסולם על ידי ישראל.

פגיעת קאסם בבית בשדרות. הדיירים לא היו בבית (צילום: טל ים)
פגיעת קאסם בבית בשדרות. הדיירים לא היו בבית (צילום: טל ים)
הפגיעה בבניין בקריית מלאכי (צילום: חב"ד אינפו)
הפגיעה בבניין בקריית מלאכי (צילום: חב"ד אינפו)
פגיעה טיל בבית במטח הרקטות הבוקר (צילום: משטרת ישראל)
פגיעה טיל בבית במטח הרקטות הבוקר (צילום: משטרת ישראל)
כיפת ברזל מסוככת על העיר (צילום: רפי מיכאלי)
כיפת ברזל מסוככת על אשדוד וסביבתה (צילום: רפי מיכאלי)

מבצע "עמוד ענן" נמשך. צה"ל תקף הלילה מספר פעמים. יותר מ-150 רקטות נורו לעבר ישראל. כיפת ברזל סיכלה עד כה יותר משמונים טילים שנורו לעבר באר שבע, אשדוד, אשקלון וקריית גת. 13 בני אדם נהרגו בעזה ו-120 נפצעו. מועצת הביטחון סיימה דיון חירום ללא קבלת החלטה.

ועדת חוץ וביטחון התכנסה היום בשעה 13:00 לצורך דיון והצבעה על בקשת שר הביטחון לזימון אנשי מילואים בצו 9, נוכח התפתחות האירועים המבצעיים בעזה. בדיון הציגו נציגי מערכת הביטחון וצה"ל את נסיבות הבקשה לגיוס אנשי המילואים והדרישה להכריז על "מצב מיוחד בעורף" בגזרת הדרום. לפני שעה קלה אישרה הוועדה לצה"ל לגייס כוחות מילואים בצו 9 (צו זה מיועד לגיוס כוחות מילואים באורח מצומצם, בניגוד לצו 8 שמיועד לגיוס חירום כללי), בנוסף לכך אישרה הוועדה לשר הביטחון, אהוד ברק, ולרמטכ"ל, בני גנץ, להכריז על מצב חירום בהתניה שעל שניהם יהיה להופיע 48 שעות לפני ההכרזה בפני הוועדה ולהסביר מדוע יש בכך צורך.

דובר צה"ל מסר: "במהלך הלילה המשיך צה"ל באמצעות חיל-האוויר, בתקיפת כמאה מערכי שיגור לטווחים בינוניים וארוכים ברחבי רצועת עזה, תוך שהוא מסב נזק משמעותי למערכים אלה ולמחסני אמצעי הלחימה של ארגוני הטרור". בנוסף לתקיפות חיל האוויר, השתתפו בתקיפה גם ספינות של חיל הים., צה"ל תקף גם באמצעות כוחות שריון יעדי טרור ברחבי הרצועה ונמשך ירי הטנקים לעבר המטרות בעזה.

עזה המופגזת. מראה משדרות (צילום: טל ים)
עזה המופגזת. מראה משדרות (צילום: טל ים)
פגיעת הרקטה במכונית בבאר שבע אתמול (צילום: משטרת ישראל)
פגיעת הרקטה במכונית בבאר שבע אתמול (צילום: משטרת ישראל)

הרמטכ"ל בני גנץ אישר הבוקר (חמישי) את המשך התקיפות ברצועה. כן אישר הרמטכ"ל לכוח סדיר מצומצם לנוע לתוך הרצועה בטווחים מוגבלים.  בצה"ל ציינו כי "כלי טיס של חיל-האוויר  תקפו מספר חוליות מחבלים שעסקו בהכנות לביצוע ירי תלול-מסלול" . כיפת ברזל יירטה לפחות  10 רקטות ששוגרו לעבר באר שבע, אשדוד ואשקלון.

טילים ארוכי טווח המוחזקים על ידי ארגוני הטרור בעזה:

יותר מ-125 טילים ורקטות נורו לעבר ישראל מרצועת עזה לישראל. צה"ל ממשיך  לתקוף "כירורגית" מטרות ברצועה. המטרות המותקפות אותרו על פי מודיעין מדויק ועל פי תכנון פרטני וקפדני של צה"ל שנאסף ותוכנן במהלך החודשים האחרונים.  בצה"ל  חוזרים ומבהירים כי חלק נרחב מאתרי אחסון אמצעי הלחימה ממוקם במבני מגורים אזרחיים. עוד מבהירים בצבא, כי רצועת עזה הפכה לבסיס איראני קדמי והיא מעמידה את אזרחי מדינת ישראל תחת ירי טילים וטרור בלתי נסבלים.

בפיקוד דרום חוזרים שוב ושוב על פעולות ההגנה הנדרשות מכל אזרח מרגע הישמע אזעקה ועד להגעה מיידית למרחב מוגן. בבניין מגורים שאין בו ממ"ד יש לחסות בחדר מדרגות עד 10 דקות מתום האזעקה.

במהלך הלילה נפלה אחת הרקטות בתוך שטח ביס תיכון באופקים (צילום: משטרת ישראל)
במהלך הלילה נפלה אחת הרקטות בתוך שטח ביס תיכון באופקים (צילום: משטרת ישראל)

צה"ל פיזר הלילה כרוזים ברצועה עם הנחיות לאזרחים פלסטינים להתרחק מבסיסי ארגוני טרור, במיוחד כאלה הממוקמים בלב אוכלוסיה. בכרוזים הופיע הנוסח הבא: "הודעה חשובה לתושבי הרצועה – למען ביטחונכם, קחו אחריות על גורלכם והימנעו מהתקרבות לפעילים ולמתקנים של חמאס וארגוני הטרור המסכנים את ביטחונכם. חמאס שוב גורר את האזור להסלמה ולשפיכות דמים. צה"ל נחוש להגן על אזרחי מדינת ישראל ככל שיידרש. הודעה זו תקפה עד שישוב השקט לאזור. מפקדת צבא הגנה לישראל".

מועצת הביטחון באו"ם, שהתכנסה הלילה לבקשת מצריים למושב חירום, סיימה את הדיון לפנות בוקר בלי לקבל החלטה, למרות תביעת מצרים לגנות באופן חריף את ישראל. מספר מדינות וארה"ב בראשן תמכו באופן מוחלט בישראל ואמרו שזכותה וחובתה של ישראל להגן על עצמה מפגיעה באזרחים וירי לתחומה. בטווח של עד 40 ק"מ מגבול הרצועה אין לימודים. בעוטף עזה נדרשו התושבים לשהות במרחבים מוגנים ובטווח של בים שבעה לארבעים ק"מ – לשהות בסמיכות להם.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן