Skip to content

ועדת חו"ב אישרה גיוס מילואים והכרזת "מצב מיוחד" בעורף

יו"ר הוועדה, ח"כ בר-און: "אני פונה לנשיא מצרים שלא לנקוט בצעדים נמהרים וחד צדדים שכן היציבות האזורית ושמירת סכם השלום הן נכס עבור שתי המדינות. הוועדה מגבה את פעילות צה"ל ותעשה הכול כדי להביא למימוש מיטבי של יכולות צה"ל ושירות הביטחון לצורך ביצוע המשימה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ועדת החוץ והביטחון אישרה את ה"מצב המיוחד בעורף" וכן גיוס אנשי המילואים.

הוועדה התכנסה היום לצורך דיון והצבעה על בקשת שר הביטחון להכריז על "מצב מיוחד בעורף" בישובים הממוקמים בטווח 40 קילומטר מרצועת עזה. כמו כן הוועדה נדרשה להצביע על אישור הוצאת צו בקריאה חריגה לאנשי המילואים – "צו 9". חברי הוועדה אישרו פה אחד את בקשת שר הביטחון.

פניה לנשיא מצרים. ח"כ רוני בר-און. (צילום: אתר הכנסת)
פניה לנשיא מצרים. ח"כ רוני בר-און. (צילום: אתר הכנסת)

בפתח הישיבה הביע יו"ר הוועדה ח"כ רוני בר און (קדימה) את תנחומיו למשפחות ההרוגים בקריית מלאכי ואיחל לפצועים החלמה מהירה. "אתם תושבי הדרום נמצאים בקו החזית האמתי ורק עמידה איתנה ונחושה שלכם תאפשר לצה"ל לממש את יכולותיו", אמר ח"כ בר-און. עוד הוסיף יו"ר הוועדה כי "מדינת ישראל מעבירה מאתמול לפנות ערב לארגוני הטרור בעזה ולחמאס בפרט מסר ברור וחד משמעי  כי שיבוש שיגרת החיים של תושבי הדרום לא יכולה להמשך".

בהמשך אמר ח"כ בר און כי "מה שהחל כפעולת מודיעין כירורגית מדויקת של השב"כ ואמ"ן בשיתוף ח"א מתגלגל בשעות אלו למבצע לריסוק יכולות החמאס וחיזוק כוח ההרתעה של ישראל. אין למדינת ישראל כל כוונה או רצון לפגוע בתושבי עזה שאינם מעורבים בטרור. אני פונה לנשיא מצרים שלא לנקוט בצעדים נמהרים וחד צדדים שכן היציבות האזורית ושמירת סכם השלום הן נכס עבור שתי המדינות".

בסיום דבריו אמר יו"ר הוועדה כי "ועדת החוץ והביטחון מגבה את פעילות צה"ל ותעשה הכול  כדי להביא למימוש מיטבי של יכולות צה"ל ושירות הביטחון לצורך ביצוע המשימה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן