Skip to content

לראשונה שני טילים לעבר גוש דן

לראשונה מאז מלחמת המפרץ, אזעקה עולה ויורדת בתל אביב. דובר צה"ל: היו נפילות אבל לא על פני הקרקע. עד עתה יותר מ-250 שיגורי טילים לעבר ישראל ויותר מ-110 יירוטים של כיפת ברזל ברחבי הארץ. פגיעה ישירה בבית בבאר שבע, אין נפגעים. ברק: צריך לנהוג בקור רוח ובמשמעת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההסלמה זלגה גם למרכז. אזעקה עולה ויורדת נשמעה בתל אביב ובכל רחבי גוש דן בשעה 18:36 ולאחריה נשמע פיצוץ. כוחות משטרה סורקים את השטח. תושבים בדרום העיר דיווחו למגפון כי נשמע קול פיצוץ חזק. דובר צה"ל: "לא היו נפילות על הקרקע לכן אני מבקש בשלב זה לא לעבור לספינים ולשמועות. הכיוון היה לדרום גוש דן. אין שינוי בכללי ההתנהגות מעבר ל-40 ק"מ מרצועת עזה".

הג'יהאד האסלמי לקח אחריות על השיגורים. מטח של רקטות בדרום. פגיעה ישירה בבית בבאר שבע במטח ששוגר אחרי שמונה בערב. אין נפגעים. בשעה שמונה יורטו חמש רקטות מעל באר שבע על ידי מערכת כיפת ברזל. בנוסף, יורטה רקטה מעל קריית מלאכי. מטח גם לעבר יישובי עוטף עזה. 

נתיבי איילון (צילום: יולה זובריצקי)
נשמע קול פיצוץ חזק בדרום העיר. נתיבי איילון (צילום: יולה זובריצקי)

כשעתיים לפני האזעקה בתל אביב התפוצץ טיל ראשון בשטח פתוח באזור ראשון לציון. הצנזורה אישרה כעת  לפרסם את עובדת נפילת שני טילים בשטח פתוח בלי לגרום לנזק לרכוש או לאדם. 

[related-posts] 

תל אביב באזעקה. התנועה נמשכה כרגיל
תל אביב באזעקה. התנועה נמשכה כרגיל (צילום: עמית קרטס בנין)

דובר צה"ל: "צה"ל ממשיך ברגעים אלו בפעילות שוטפת כשפנינו קדימה. אני מעריך כי הלילה לא יעבור בשקט, אבל אנו פועלים קדימה לפי התכניות". מפיקוד העורף מבקשים להזכיר כי בגוש דן יש להיכנס למרחב מוגן תוך דקה וחצי מהישמע קול אזעקה.בשעה האחרונה קרסה מרכזיית הטלפונים בעיר. עומס המטלפנים השבית את הקווים לזמן רב. דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, מסר כי  אכן היו שני קולות של פיצוץ טילים בדרום גוש דן ובגוש דן,  אבל לא היו נפילות על הקרקע. 

איציק אמסלם (25), נהרג הבוקר מפגיעה ישירה של טיל בדירתו בבניין מגורים בקריית מלאכי בקומה הרביעית. אהרון סמדג'ה (49), אב לשלושה, נהרג כשעלה לסייע למשפחת אמסלם. נהרגה גם מירה שארף (25), שליחת חב"ד בהודו, שהגיעה לישראל כדי להשתתף באזכרה להרוגים בפיגוע במומבאי. בעלה, שמואל שארף, וילדיה נפצעו.

78 אזרחים נפגעו היום ברחבי הארץ, רובם נפגעי חרדה. עד עתה יותר מ-250 שיגורי טילים לעבר ישראל ויותר מ-110 יירוטים של כיפת ברזל ברחבי הארץ ויותר מ-200 תקיפות של צה"ל ברצועה.  

כיפת ברזל במרכז הארץ (צילום: רפי מיכאלי)
כיפת ברזל במרכז הארץ (צילום: רפי מיכאלי)
הדירה שנפגעה בקרית מלאכי (צילום: לע"מ)
צילום מתוך הדירה שנפגעה בקרית מלאכי (צילום: לע"מ)
תקיפת צה"ל בבית להיא (צילום: רפי מיכאלי)
תקיפת צה"ל בבית להיא (צילום: רפי מיכאלי)

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר היום בערב: "הוריתי היום לצה"ל להרחיב את גיוס המילואים כך שאפשר יהיה להיערך לכל סוג של התפתחות אם וכאשר תידרש. זה לא 'זבנג וגמרנו' והמבחן הזה יימשך וצריך לעמוד בו, בקומה זקופה ובקור רוח. אני משוכנע שהמבצע ישיג את מטרותיו, אני משוכנע שאנחנו נתרום לחיזוק ההרתעה ולהשבת השקט, גם אם זה ייקח זמן. בינתיים צריך לנהוג אכן בקור רוח, במשמעת, עפ"י ההוראות של פיקוד העורף ולקיים ככל הניתן את החיים גם בתוך המבחן הזה, על מנת לאפשר לצה"ל לבצע את משימתו, ולכולנו להגיע אל סיומו של המבצע וידינו על העליונה".

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי: "קיבלנו החלטות ברורות מראש הממשלה. אנחנו בשלב של הרחבת המערכה, על פי תכנון מסודר ועקבי. המתקפה נמשכת, נחרצת ונחושה ברצועת עזה. שר הביטחון אישר לפני מספר דקות הרחבת גיוס של 30,000 אנשי מילואים. כל האופציות עדיין על השולחן והמציאות מובנת. אין מדינה שתסבול פגיעה באזרחיה. אנחנו נסב נזק משמעותי לתשתיות הטרור ברצועת עזה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן