Skip to content

אזעקה בת"א, פגיעות בבניין באשדוד ובבית המועצה באשכול

כיפת ברזל, שהוצבה רק הבוקר להגנת תל אביב, "חנכה" שני שיגורי טילים. פגיעות ישירות בבניין באשדוד ובאשכול. מטח בן ארבע רקטות נורה לעבר אשדוד, שלוש מהן התפוצצו בשטח בנוי . שלושה בני אדם נפצעו קל וטופלו במקום. נזק נגרם למבנה ולמספר מכוניות. במועצה אזורית אשכול נפגע בניין המועצה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ירי הרקטות מרצועת עזה לא נפסק: אזעקה נשמעה בת"א ובסביבתה, חולון, בת ים וראשון לציון ב-16:30. דווח על ירי של שני טילים לעבר גוש דן ויירוט על ידי כיפת ברזל. טיל נוסף נפל בשטח פתוח. לאחר מכן נשמעו אזעקות גם בבאר שבע, אשקלון, שדרות ואשדוד. חלק מהרקטות יורטו וחלק נפלו בשטחים פתוחים. אין נפגעים. מטח נוסף לעבר באר שבע סמוך ל-17:30. לא היו נפגעים.

מטח של ארבע רקטות נורה לעבר אשדוד בשעות הצהריים (שבת) מהרצועה. שלוש מהן התפוצצו בשטח העיר. אחת מהן פגעה בבניין. שלושה בני אדם נפצעו קל וכמה אחרים לקו בחרדה. רקטה אחרת באשדוד פגעה ברכב, אך לא היו נפגעים. גם בבאר שבע התפוצצה רקטה בלי לגרום לנזקים לרכוש או לאדם.

סוללת של כיפת ברזל שהוצבה היום בתל אביב (צילום: דו"צ)
יירוט ראשון.. סוללת של כיפת ברזל שהוצבה היום בתל אביב (צילום: דו"צ)

מערכת כיפת ברזל החדישה, שהוצבה רק הבוקר להגנת תל אביב, "חנכה" שני שיגורי יירוט לעבר טילים שכוונו לעבר גוש דן. סוללת כיפת ברזל הועברה אתמול בערב לידי מערך ההגנה האווירית בחיל האוויר ואמורה הייתה להימסר סופית הערב, אך הופעלה ושיגרה שתי רקטות לעבר המטרות. רקטה אחת יורטה והאחרת נפלה בשטח פתוח.

יצוין כי מערכת כיפת ברזל שהוצבה בת"א משופרת מאלה שפרוסות בדרום. הוטמעו בה לקחי הידע המקצועי המצטבר והיכולות השונות – מהירות התגובה, טווח הגזרה והמענה לסוגים אחרים של טילים – שופרו. זו הפעם השלישית שנורים טילים לעבר ת"א. ביום חמישי השבוע נורו לראשונה שני טילים מעזה על ידי הג'יהאד האסלאמי, אך מצה"ל נמסר שהטילים לא נפלו על הקרקע. גם ביום שישי בצהריים נורה טיל לעבר העיר ונפל בשטח פתוח.

אחת מזירות הנפילה באשדוד, דקות אחרי פגיעת הרקטה (צילום: משטרת ישראל)
אחת מזירות הנפילה באשדוד, דקות אחרי פגיעת הרקטה (צילום: משטרת ישראל)

במקביל לירי לאשדוד בצהריים, נורה מטח רקטות לכיוון אשקלון ועוד חמש רקטות לכיוון לבאר שבע. רקטה אחת נפלה בשטח פתוח, והשאר ככל הנראה יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל". במועצה האזורית אשכול,  פגעה רקטה פגיעה ישירה בבית המועצה. אין נפגעים, אך נזק רב נגרם למבנה. בטרם נפילת הרקטה לא הושמעה התרעת צבע אדום.

יורדים למקלט בבניין בתל אביב (צילום: עמית קרטס בנין)

במועצה האזורית באר טוביה נשמעה אזעקה, אך טרם דווח על נפילות. ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, אמר היום לתקשורת כי "כיפת הברזל עושה עבודה יוצאת מן הכלל, אבל לא מאה אחוז. מתוך 70 טילים שנורו היו ארבע נפילות וזו החמישית. הפגיעה היא פגיעה ישירה בבית. מטפלים באירוע עצמו עם כל כוחות הביטחון, אנשי מגן דוד אדום וכיבוי אש. משתלטים על האירוע".

שוטרים וחבלנים באזור נפילת הרקטה בב"ש בצהריים (צילום:משטרת ישראל)
שוטרים וחבלנים באזור נפילת הרקטה בב"ש בצהריים (צילום:משטרת ישראל)

משעות הבוקר נורו כבר עשרות רקטות ליישובי הדרום. ארבעה חיילים נפצעו באורח קל מרסיסי רקטה שנפלה במועצה האזורית באשכול. הם טופלו על ידי צוותי הרפואה שבמקום. מ-18:00 אתמול ועד הבוקר התקיף צה"ל יותר ממאתיים מטרות ברצועת עזה, מתוכן 120 משגרים מוטמנים של רקטות, יותר מ-20 מנהרות הברחה ברפיח ובבוקר נורתה חוליית שיגור שהתכוונה לבצע ירי לכיוון באר שבע. בתקיפה נפגעו שלושה מחבלים שככל הנראה נהרגו. הותקף גם מוצב של החמאס ורוכב אופנוע חוסל.

סוללת כיפת ברזל שהוצבה באיזור תל אביב:

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן