Skip to content

פצוע קשה מקסאם בשער הנגב. פצועים קל באשקלון

משעות הבוקר עד הצהריים נורו יותר כ-50 רקטות מרצועת עזה לעבר ישובי הדרום ושתי רקטות נוספות יורטו מעל גוש דן. בחלק מהמקרים הרקטות פגעו ישירות במבנים וכלי רכב. כתוצאה מהפגיעות דווח על פצוע בינוני, שני פצועים קל ונפגעי חרדה. צה"ל תוקף בעזה ביום החמישי ל"עמוד ענן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חבלן משטרה באחת מהזירות באשדוד (צילום: אדר יהלום, משטרת ישראל)
חבלן משטרה באחת מהזירות באשדוד (צילום: אדר יהלום, משטרת ישראל)

מטח בלתי פוסק של רקטות לעבר יישובי הדרום ביום החמישי של "עמוד ענן". מעט לפני שתיים בצהריים מטח של עשרות רקטות לעבר אשקלון, באר-שבע, אשדוד, באר טוביה ויישובים נוספים. 15 מתוכן יורטו על ידי כיפת ברזל. דווח על פגיעות במבנים בבאר שבע ובאשדוד. לא היו נפגעים בנפש. בשדרות פגיעה ישירה בבית ריק. פצוע בינוני-קשה מפגיעה של רקטת קסאם במועצה האזורית שער הנגב במהלך מטח של חמש רקטות במקום. הוא טופל בשטח והועבר לבית החולים סורוקה.

הירי בדרום נמשך מאז שבע וחצי בבוקר. טיל שוגר לעבר תל אביב בשעה עשר וחצי בבוקר והוא יורט על ידי כיפת ברזל. אזעקות נשמעו בתל אביב ורמת גן. לעבר הרקטה נורו שני טילים של כיפת ברזל ויירטו אותה. רכב נפגע באזור חולון מרסיסי טילים. באשקלון פגיעה בחצר של בניין רב קומות. דווח על פצועה אחת באורח קל. שיבעה יירוטים מוצלחים של כיפת ברזל באשדוד. ארגון החמאס נטל אחריות על השיגורים לגוש דן.

ארבעה שיגורים לאשקלון ושתי נפילות בעיר אחרי השעה שמונה בבוקר (יום ראשון). שני פצועים קל מרסיסים מפגיעה ישירה בבניין דירות. הפצועים פונו לבית החולים ברזילי ויש מספר נפגעי חרדה. בזירה אחרת באשקלון נפגע רכב בחניה של בניין. שני שיגורים גם לאשדוד ושער הנגב ב-9:40 ויירוט מוצלח של כיפת ברזל באשדוד.

יורדים למקלטים בתל אביב (צילום: דן בר דוב)
יורדים בזריזות למקלטים בקופת חולים בתל אביב (צילום: דן בר דוב)
המדרגות בבנייני עזריאלי ברגעי האזעקה (צילום: רחל זיונץ)
המדרגות בבנייני עזריאלי ברגעי האזעקה (צילום: רחל זיונץ)

אחרי לילה שקט יחסית בדרום, הבוקר (ראשון) אזעקות צבע אדום, לפני השעה שמונה, במועצת שדות נגב ובחוף אשקלון ונפילה בשטח פתוח ושיגורים אחרי שמונה לאשקלון, אשכול ושדות נגב. צה"ל תקף הלילה עשרות מטרות ברצועה. בשעה האחרונה, תקיפה נוספת של צה"ל.

השר להגנת העורף, אבי דיכטר, מזהיר מפני התרופפות ההנחיות, בעיקר באזור תל אביב. ההנחיה מכוונת לנהגים: לעצור את הרכבים בזמן אזעקה ולשכב על הקרקע. "המטרה של כולנו היא יום ללא אבידות", אמר.

הפלסטינים מדווחים על שבעה הרוגים בתקיפות. בין ההרוגים שני ילדים. בתקיפת משרדי רשת הטלוויזיה "אל קודס" של החמאס נפצעו שישה עיתונאים. לא מתקיימים לימודים עד 40 ק"מ מהרצועה.

שוטרים בדירה שנפגעה בבניין באשקלון (צילום: משטרת ישראל)
שוטרים בדירה שנפגעה בבניין באשקלון (צילום: משטרת ישראל)

למעט ירי רקטה בודד אמש (מוצ"ש) לעבר מועצה אזורית שער הנגב, שהתפוצצה בשטח פתוח ללא נזק לאדם או לרכוש, לא נרשמו שיגורים אחרים מהרצועה לישראל. התקפות חיל האוויר התרחשו כשברקע דבריו של הנשיא המצרי מוחמד מורסי אמש, כי יתכן שהפסקת האש קרובה על רקע שיחות שמנהלת מצרים עם הפלסטינים ועם הישראלים.

סוכנות מען מסרה היום כי על פי דברי דובר משרד הבריאות הפלסטיני, שני ילדים נהרגו בעת הפצצת בתים במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון הרצועה.

חיל הים תקף גם הוא יעדים בצפון הרצועה. הפלסטינים טוענים כי 70 יעדים שונים הופצצו במהלך הלילה. דובר צה"ל מסר אתמול (שבת) כי במהלך חמשת ימי מבצע עמוד ענן, התפוצצו בישראל 490 רקטות ובנוסף לכך ירטה מערכת כיפת ברזל עוד 270 רקטות. הלילה תקף חיל האוויר עשרות בורות שיגור למשגרים שהוטמנו בהם. נזק כבד נגרם גם למחסני אמל"ח ברצועה. עוד נודע כי הותקפו מחנות האימונים של החמאס ובהם "הסרייא", מחנה האימונים המרכזי של החמאס.

כוחות צה"ל בגבול הרצועה (צילום: טל ים)
כוחות צה"ל בגבול הרצועה (צילום: טל ים)

בנוסף הותקף הלילה מתקן שידור של תנועת החמאס. עדי ראייה סיפרו לסוכנות מען, כי כלי טיס של צה"ל ירה לעבר בתים וכן לעבר מוצב של "גדודי עז א-דין אל-קסאם", הזרוע הצבאית של חמאס, במערב העיר רפיח. מקורות אחרים בעזה דיווחו כי בתקיפות צה"ל הלילה נפגע מתחם משרדים של כלי תקשורת, בהם משרדי רשת הטלוויזיה "אל-קודס" של חמאס. לפי הדיווחים, שישה עיתונאים נפצעו שם, בהם עובדי הערוץ של חמאס.

עשרות תקיפות של חיל האוויר הלילה ברצועה (צילום: דו"צ)

עשרות תקיפות של חיל האוויר הלילה ברצועה (צילום: דו"צ)

הבוקר (ראשון), על פי העיתון אל קודס, דווח כי חיל האוויר תוקף בצפון הרצועה ובמרכזה, וכי יש פעילות ערה של כלי טיס בשמי הרצועה. בהמשך דיווחו הפלסטינים על תקיפות נוספות בעיר עזה. ברפיח הותקף מחנה אימונים של ארגון ועדות ההתנגדות העממית. בצה"ל אישרו כי התקיפות ברצועה נמשכות באופן רציף גם במהלך הלילה. בין היתר הותקפו שתי מנהרות טרור בדרום רצועת עזה. מקורות פלסטיניים דיווחו כי אזור בית להיה שבצפון הרצועה הותקף, לצד אזורים נרחבים בדרום.

אמש ערך נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בקהיר מסיבת עיתונאים משותפת  עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, ואמר כי "יש אינדיקציות להפסקת האלימות בין הצד הישראלי לצד הפלסטיני בקרוב מאוד". הוא הדגיש כי אין לכך שום ערובות. מורסי הוסיף, כי במגעים להפסקת האש משתתפות גם ארצות הברית, צרפת, איטליה ורוסיה. מוקדם יותר אתמול דיווח ערוץ הטלוויזיה המקורב לחיזבאללה, "אל מיאדין" כי בכוונת ישראל לשלוח לקהיר אישיות בכירה על מנת לחתום על הסכמי הפסקת אש. במשרד החוץ הישראלי הכחישו ידיעה זו מכל וכל. סוכנות רויטרס פרסמה הלילה, כי על פי גורמים רשמים בקהיר השיחות על הפסקת האש ימשכו גם היום ובקהיר יש תקווה כי המאמץ יישא פרי.

כוחות חיל הים הפגיזו מטרות טרור ברצועת עזה, בין היתר גם מתקן של חמאס בסמוך לביתו של איסמעיל הניה:

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן