Skip to content

גורמים מדיניים: יש שיחות, אין הסכמה על הפסקת אש

גורמים מדיניים בישראל הכחישו בתוקף כי הושגה הסכמה על הפסקת אש. עם זאת מאשרים גורמים מדיניים כי מתנהלים מגעים להשגתה. היום יגיע שר החוץ הצרפתי לנהל שיחות בנושא. נשיא מצרים מורסי אמש: "הצד הישראלי והצד הפלסטיני מדברים דרכנו, יש מאמצים אדירים, ויש רמזים ואיתותים לכך שזה יקרה בקרוב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החוץ הצרפתי, לורן פאביוס, יגיע היום לאזור במאמץ לפעול להפסקת אש. פאביוס ייפגש עם נשיא המדינה, פרס, עם ראש הממשלה, נתניהו, ועם שר החוץ, ליברמן. בד בבד עם בואו של פאביוס לאזור נמשכים המגעים הבינלאומיים הקדחתניים להשגת הפסקת אש.

אמש שוחח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, ראש ממשלת פולין דונאלד טאסק, ראש ממשלת פורטוגל פדרו פאסוס קואלו וראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב. לפני כן שוחח נתניהו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ראש ממשלת איטליה מריו מונטי, ראש ממשלת יוון אנטוניס סאמראס וראש ממשלת צ'כיה פיטר נקאש. רה"מ נתניהו אמר בשיחות כי אף ממשלה בעולם לא הייתה מרשה מצב בו האוכלוסייה שלה חיה תחת איום מתמיד של טילים. נתניהו צפוי להמשיך בשיחותיו עם מנהיגים נוספים גם היום ובימים הקרובים.

שיגורים מעזה ומגעים קדחתניים להפסקת אש (צילום: טל ים)
שיגורים מעזה ומגעים קדחתניים להפסקת אש (צילום: טל ים)

ישראל הכחישה בתוקף דיווח שנמסר אמש, בערוץ הטלוויזיה הלבנוני אל-מייאדין, לפיו נציג ישראלי עשה אמש את דרכו לקהיר, על מנת לדון בטיוטה של הסכם הפסקת אש . על פי הדיווח – טורקיה, קטאר, מצרים וארצות הברית היו אמורות להעניק ערבות להסכם, שאמור היה להיכנס לתוקפו אמש בחצות. על פי מה שפורסם באותו ערוץ טלוויזיה, המתווה להפסקת האש כולל את פתיחת המעברים, הכנסת סחורות לרצועת עזה והסרה מדורגת של המצור.

"מאמצים אדירים להגיע להפסקת אש". הנשיא מורסי
"מאמצים אדירים להגיע להפסקת אש". הנשיא מורסי

אולם ההודעה המשמעותית יותר הייתה מפי נשיא מצרים, מוחמד מורסי, שאמר אמש במסיבת עיתונאים בקהיר כי "בשעות האחרונות נעשו מאמצים אדירים לחתום על הפסקת האש". מורסי אמר עוד כי יש לו את כל הסימנים לומר שזה יקרה בקרוב, אך הוא לא יכול לומר מתי בדיוק זה יקרה. "לא ניתן יהיה להגיע לשלום בלי השלב הזה. הצד הישראלי והצד הפלסטיני מדברים דרכנו, יש מאמצים אדירים, ויש רמזים ואיתותים לכך שזה יקרה בקרוב", אמר נשיא מצרים מורסי.

לצד ההכחשות של הדיווחים על הסיכומים להפסקת אש גוברים כאמור המגעים והלחצים מצד מדינות באירופה ואפילו מצד הממשל האמריקני, כדי למנוע כניסה קרקעית של ישראל לרצועת עזה וכדי להגיע להפסקת אש. העיתון "ניו-יורק טיימס" דיווח, כי הממשל חושש שמבצע קרקעי יועיל לחמאס, ויביא לפגיעה בלתי נמנעת באזרחים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן