Skip to content

אוניות קרוז מבטלות ביקורים בנמלי ישראל

עקב המצב הבטחוני, ובפרט הירי לכיוון ירושלים בסוף השבוע, החליטו מספר אוניות תיירים ובהן הקווין אליזבת 2 והקוסטה פסיפיקה לבטל את עגינתן בנמלי ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבע אוניות קרוז, ובהן הקווין אליזבת 2 המפוארת של חברת קיונארד ושתי ספינות של חברת קוסטה, ביטלו את ביקורן בישראל. החברות המפעילות את האוניות החליטו לבטל את העגינה גם בחיפה, למרות שצפון הארץ לא היה הפעם תחת איום הטילים. זאת מכיון שתיירי הקרוזים רוצים כולם לבקר בירושלים וברגע שסיור כזה הוא בספק, הם מעדיפים לוותר על הסיור. על סיפון האוניות אמורים להיות 6,000 נוסעים ו-2,000 אנשי צוות.

הקוסטה פסיפיקה. ענף הקרוזים היה בתנופה
הקוסטה פסיפיקה. ענף הקרוזים היה בתנופה

הפעם האחרונה שבה החליטה אוניה לבטל את ביקורה בישראל היה ב-2010, בעקבות השתלטות השייטת על האוניה הטורקית מאווי מרמרה בסוף מאי באותה שנה. אוניית הקרוזים האמריקאית פסיפיק פרינסס, שהגיעה לנמל חיפה והיתה אמורה לעגון באשדוד, ויתרה על העגינה והמשיכה הישר למצרים. גם אז דובר על כך שהתיירים רצו להגיע לירושלים ומכיון שהסיור אמור היה לכלול גם סיור במזרח העיר, נוצר חשש מפני מהומות בחלק זה של העיר.

 

ספקות באשר לעתידו של ענף הקרוזים החלו להתעורר כבר לפני כחודשיים, כאשר בעקבות ההפיכה במצרים נרשם שם מספר עגינות נמוך בשנה שעברה. ככל הידוע, החליטה חברת רויאל קריביאן לבטל את הפלגותיה במצרים, ובעקבות כך גם בישראל בעונת השיט הקרובה. החלטה זו נפלה עוד לפני המבצע הנוכחי, ומתייחסת להפלגות  האוניות של רויאל קריביאן והחברה הבת שלה, סלבריטי קרוזס.

תחזית קודרת

ענף הקרוזים החל להתאושש בשנים האחרונות לאחר שספג מכה קשה בעקבות האינתיפדה השניה בסוף שנת 2000. בשנת 2011 הגיעו לישראל באוניות שיוט 237 אלף תיירים, עליה של 41% לעומת שנת 2010, שבה התרחש מבצע עופרת יצוקה שהביא לביטולים רבים. מתחילת שנת 2012 בחודשים ינואר-אוקטובר כבר הגיעו לישראל 206 אלף תיירים באוניות קרוז, כאשר באוקטובר נרשם מספר שיא: 52 אלף.

עתה נראה שעונת השיט הבאה תסבול מירידות כואבות, שסיבוב הלחימה הנוכחי עוד יוסיף עליהן.

ענף הקרוזים מפרנס כמובן את הנמלים – מאגרות עגינה גבוהות – את נותני השירותים לאוניות כמו סוכני הנמל של האוניות, האחראים על הטיולים בארץ למפליגים, אוטובוסים, מורי דרך, מוכרי מזכרות ועוד. לפי נתוני משרד התיירות, תייר שהגיע בשיוט בשנת 2011, הוציא 230 דולר ביום בנוסף למחיר ששילם להפלגה.

[related-posts title="כתבות קודמות בנושא"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן