Skip to content

20 הרוגים בעזה – ונזק לבתי החולים

מספר שיא של הרוגים ביממה האחרונה בעזה - בהם עשרה בני משפחה אחת. ארגון "רופאים לזכויות אדם" מתריע מפני פגיעה בעובדי צוות רפואי בשני הצדדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

היממה האחרונה היתה הקטלנית ביותר מאז החל המבצע בעזה – יותר מעשרים בני אדם נהרגו במהלך היום, כך מדווח ארגון "רופאים לזכויות אדם". בהרוגים גם עשרה מבני משפחת דלו, שנהרגו כתוצאה מהפגזה על ביתם: מהם ארבעה ילדים (בני שנה, ארבע, שש ותשע) וארבע נשים. בשעת כתיבת הודעה זו עדיין נמשכות פעולות החילוץ מבית המשפחה וייתכן כי מספר זה אף יעלה. בישראל נרשמו על פי דיווחים ארבעים פצועים, בהם אחד קשה ושניים בינוני.

מאז תחילת  מבצע "עמוד ענן" נהרגו לפחות 66 בני אדם ברצועת עזה, ידוע כי לכל הפחות 35 מתוכם הם אזרחים, בהם 14 ילדים ותשע נשים. כמו כן, יותר מ-550 נפצעו, רובם אזרחים, מהם לפחות 140 ילדים ו-83 נשים.

בימים האחרונים מתריע "רופאים לזכויות אדם" מפני פגיעה בעבודתם החיונית של אנשי ההצלה משני הצדדים. על פי מידע שהתקבל מארגון "Society Palestinain Medical Relief", ביום שבת בבוקר נהרג עוואד אלנחאל, מתנדב רפואי של הארגון ברפיח. מעדות שנמסרה ל"רופאים לזכויות אדם", עולה כי איש הצוות הרפואי יצא להגיש עזרה ראשונה ולפנות פצועים בסמוך לאזור מגוריו, בשכונת תל אל-עדס ברפיח. הוא נהרג כתוצאה מהפגזה חוזרת של אותו מקום.

צוותי רפואה ברצועת עזה מדגישים בפני צוות "רופאים לזכויות אדם" כי ההפצצות החוזרות באותו מיקום, לעתים בהפרש של דקות, הן סכנת מוות לצוותי הצלה ורפואה. בישראל, מוקדם יותר היום, נפגע איש צוות הצלה שהגיע לכבות שריפה בשער הנגב מרסיס של פצצת מרגמה שנחתה סמוך למקום.

ארגון רופאים לזכויות אדם מגנה כל פגיעה בצוותי רפואה וקורא לכוחות הצבא לכבד את ההגנה המיוחדת המוענקת לצוותים אלו מתוקף תפקידם החיוני לשמירה על חיי אדם. הוא מזכיר כי חלה חובה לאפשר תנועה חופשית של צוותים רפואיים וכי חל איסור לירות לעבר צוותים רפואיים. "בימים רווי אלימות אלו אנו מחזקים ידיהם ומביעים הערכה עמוקה כלפי כל נשות ואנשי הרפואה העובדים במתקנים רפואיים ובהגשת עזרה ראשונה תחת אש, כאשר לנגד עיניהם עומדת בריאותם וחייהם של בני אדם וחובתם המקצועית והאתית".

 פגיעה בתשתיות

מהדיווחים עולה כי יש בעזה הפסקות חשמל יזומות בכל יום למשך 12-8 שעות. לכך יש לצרף את הדיווחים ממקורות בבתי החולים ברצועה כי מלאי הדלק עלול להסתיים בקרוב וכי הוא יספיק רק לשלושה-ארבעה ימים. לא ברור איך יתפקדו בתי החולים לאחר פרק זמן זה אם לא יתחדש מלאי הדלק. כמו כן התקבלו דיווחים על הפגזות והרס בסמוך למרכזים רפואיים, בין היתר הפגזה שגרמה לנזק והרס בבית החולים האירופי בצפון הרצועה. היום דווח על פגיעה בבית החולים אלקודס ובמקומות נוספים, כתוצאה מההפצצות הנמשכות.

הפגיעה בתשתיות כוללת גם בתי ספר. על פי דיווחים שהגיעו ל"רופאים לזכויות אדם" ממקורות בשטח, ל-25 בתי ספר נגרמו נזקים, בהיקפים שונים, שלושה מהם של סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם. הפגיעה בתשתיות כוללת גם פגיעה במרכז חלוקת מזון של האו"ם בצפון הרצועה, וכן בתחנת דלק.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן