Skip to content

מחר יום הילד הבינלאומי : עליה של 27% במספר הילדים ההרוגים

מתחילת שנת 2012 ועד חודש ספטמבר, נרשמה ירידה של כ-30% במספר ההרוגים מתאונות דרכים, ביחס לשנה הקודמת. אך דווקא בערים, חלה עליה של 27% במספר הילדים (0-14) שנהרגו, כתוצאה מתאונות דרכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לקראת יום הילד הבינלאומי שיחול מחר, 20 בנובמבר 2012, עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 נהרגו 14 ילדים בגיל 0-14 בתאונות דרכים בערים. מדובר בעליה של שלושה ילדים הרוגים ביחס לשנת 2011 (27%).

בשנה הנוכחית נרשמה גם עליה במספר הילדים שנפצעו קשה מתאונות דרכים בערים. 124 ילדים נפצעו קשה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012, אל מול 108 ילדים שנפצו בשנת 2011, עליה של כ-15%.

מדי שנה נפגעים כ- 2,300 ילדים (0-14) בממוצע בתאונות דרכים בערים ונהרגים כ-25 ילדים (נתוני נכונים לשנים 2003-2011).

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "השקעה בתשתית הוכחה כמצילת חיים. על המדינה לבנות יותר פסי האטה ומעברי חצייה מוגבהים, בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים, כדי לרסן את מהירות הנסיעה. מהירות נסיעה נמוכה יכולה לעשות ההבדל בין חיים ומוות ."

5 הערים המובילות בהפגעות ילדים בגילים 0-14 , בתאונות דרכים בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012 הן:
• ירושלים נפגעו 164 ילדים
• תל אביב נפגעו 83 ילדים
• חיפה נפגעו 58 ילדים
• ראשון לציון נפגעו 46 ילדים
• באר שבע נפגעו 38 ילדים

אוכלוסיית הילדים היא אחת משלוש האוכלוסיות הפגיעות ביותר בתאונות דרכים, יחד עם צעירים וקשישים.
האיסור על ילדים עד גיל תשע לחצות את הכביש, נובע מהעובדה כי ילדים בגיל הזה נמוכים ולא ניתן לראות את ראשם מעל מכוניות חונות. לילדים אין את היכולת לקשר בין רעש מנוע הרכב והסכנה המתקרבת. הם פזיזים, לא צפויים ולא ניתן לצפות את התנהגותם.

שיעורי התמותה מתאונות דרכים, עולים עם הגיל ומשקפים את התפתחות התנהלותם של הילדים בדרך. ילדים בגיל הרך מוסעים על ידי ההורים ואילו ילדים בוגרים יותר מתנהלים בצורה עצמאית יותר (הולכים ברגל, רוכבים על אופניים, או משתמשים בתחבורה הציבורית).

כדי לצמצם את היפגעותם של ילדים, יש להגביר את ההסברה בגני הילדים ובבתי הספר, על הסכנות שבכביש ולחנך כבר מגיל צעיר לבטיחות בדרכים.
על המדינה להשקיע משאבים בסביבת גני ילדים, בתי ספר ומתנס"ים על מנת שאלו יהיו בטוחים עבור הילדים. יש לבנות פסי האטה, להתקין שלטים ותמרורים המתריעים כי ישנם ילדים בדרך.
על המשטרה להגביר את האכיפה והנראות בסביבת ריכוז גבוהה של ילדים, כדי להרתיע נהגים מלנסוע במהירות שאיננה מתאימה לתנאי הדרך.
על ההורים מוטלת האחריות לוודא כי הילדים חגורים בחגורת בטיחות כהלכה וכי כל ילד יושב במושב המתאים לגילו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן