Skip to content

19 מחלפים חדשים יוקמו בשנת 2013

בשנה הבאה יגדל היקף הפרויקטים של תשתית תחבורה לשיא כל הזמנים בסך של למעלה מ-6 מיליארד שקל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכנס מתכננים של "החברה הלאומית לדרכים", או בשמה החדש, "נתיבי ישראל", הוצגו סיכומים ותחזיות של החברה, לשיפור נתיבי התחבורה בישראל. בכנס הוכרז גם על שם חדש לחברה שהיתה "מע"צ" והפכה ל:"מעצ – החברה הלאומית לדרכים". לאחרונה קיבלה החברה אחריות להקמת מסילות רכבת ובכך גם שינתה את שמה ל"נתיבי ישראל".

חברת "נתיבי ישראל" תשלים עד תום שנת 2012 בניית 5 מחלפים חדשים ותחל בהקמת 13 מחלפים נוספים. במקביל השלימה החברה השנה את פיתוחם של 160 ק"מ באמצעות סלילת כבישים חדשים, הרחבת כבישים קיימים והוספת מחלפים.

בזכות כושר הביצוע של החברה בתחום הכבישים הועברו לאחריותה תחומי תחבורה נוספים: תכנון והקמת מסילות רכבת, תחנות נוסעים, חשמול מסילות, הקמת שבילי אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית. בעקבות התפתחות החברה לתחומים חדשים החליט דירקטוריון החברה לעדכן את שם החברה בהתאם לפעילות ההנדסית החדשה שלה ולשנות את שמה ל"נתיבי ישראל".

שר התחבורה ישראל כ"ץ ציין כי "הכבישים ומסילות הרכבת שחברת "נתיבי ישראל" מקימה בקצב מואץ, מקצרים מרחקים בין הפריפריה למרכז. כשתשלים חברת "נתיבי ישראל" את תכנית העבודה שלה, מסילות רכבת וכבישים מהירים יתחברו זה לזה ויהפכו את הנסיעה מבית שאן בצפון וערד בדרום לכיוון מרכזי תעסוקה למהירה וקלה יותר".

מנכ"ל חברת "נתיבי ישראל" שי ברס: "תנופת העשייה של חברת "נתיבי ישראל", מורגשת לכל אורכה של המדינה. קרוב למאה פרויקטים, כבישים ומסילות, נבנים בתקופה זו במקביל.
גם בשנת 2012 עמדה החברה בכל יעדיה ומימשה 100% מהתקציב, המסתכם בשנה זו בסכום שיא של כ-5.5 מיליארד שקל במזומן. בשנת 2013, צפוי היקף הפעילות השנתי של החברה אף לגדול לשיא חדש – 6.1 מיליארד שקל שיושקע כולו בתשתיות ובבטיחות".
""בשנת 2013 צפויה החברה אף לעקוף את שיאי השנה הנוכחית בהתרחבות רשת הדרכים הבינעירונית. בשנה זו תחל חברת "נתיבי ישראל" בהקמת 19 מחלפים חדשים ובסלילת 30 ק"מ של כבישים חדשים: כביש 531 והארכת נתיבי איילון צפונה וחיבורם לכביש החוף, סלילת כביש הרוחב 9 שארכו 10 ק"מ בין חדרה לכביש מס' 4 וחמישה ק"מ נוספים בכביש 411 שיחבר בין יבנה, רחובות וצומת ביל"ו", הוסיף השר כץ.

סיכום שנת 2012, מצביע על ירידה משמעותית של 32% במספר ההרוגים בכבישים הבינעירוניים. הנתונים מצביעים על כך שההשקעה בתשתיות מניבה תוצאות:

ההשוואה בין התקופה הנוכחית לתקופה המקבילה בשנת 2011, בתחום הדרך הבינעירונית, מצביע על ירידה בשיעור של כ-36% במספר הנהגים שנהרגו ( מ – 78 אשתקד ל – 50 השנה, כלומר פחות 28 נהגים הרוגים ) וירידה במספר הולכי הרגל שנהרגו בשיעור של 50% ( מ – 42 ל – 21 כלומר פחות 21 הולכי רגל הרוגים ).

הפחתת מספר ההרוגים הורגשה גם בקרב נוסעים ( מ – 63 בשנה שעברה ל – 54 שהם הפחתה של 9 נוסעים הרוגים ), בקרב רוכבי האופנוע ( מ – 27 ל – 21 שהם הפחתה של 6 רוכבים הרוגים ) ומספר רוכבי האופניים ( מ – 8 ל – 4 רוכבים שנהרגו השנה).

בסה"כ, פחת מספר ההרוגים בתחום הבינעירוני ב – 69 אנשים ( מ – 219 ל – 150 ) ירידה של 32% ( נכון ל- 11.11.2012 ).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן