Skip to content

נכון לעכשיו: כ-15% ביטולים בחבילות תיירים בודדים

על פי נתוני לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, ישנם כרגע ביטולים של כ-15% בחבילות של תיירים בודדים וכ-10% בחבילות של תיירים בקבוצות. ההשפעה ארוכת הטווח על התיירות תתברר בהמשך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נכון לצהריים של יום שני, עדיין קשה לקבל תמונת מצב מעודכנת לגבי היקף הביטולים הצפוי. כך אומר מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, עמי אתגר. חברי לשכת מארגני התיירות הם החברות המביאות את רוב קבוצות התיירים לישראל.

עמוד ענן: הפצצות על עזה. מה יהיה על התיירים? (צילום: PNN)
עמוד ענן: הפצצות על עזה. מה יהיה על התיירים? (צילום: PNN)

תמונת המצב לגבי היקף ביטולים, נכון להיום, מתייחסת בעיקר לשוק אירופי. על פי הנתונים של מארגני התיירות הנכנסת לשעה זו, ישנם ביטולים של כ-15% בחבילות של תיירים בודדים וכ-10% בחבילות של תיירים בקבוצות.

לדעת חברי הלשכה, ההשפעה האמיתית על התיירות תתברר בימים הקרובים: אם תושג הפסקת אש וייעשו פעולות שיווק מתאימות, ההשפעה על התיירות הנכנסת תהיה מינורית.

יצויין, כי סוף נובמבר ותחילת דצמבר היא תקופה שבה באופן יחסי רמת התיירות הנכנסת נמוכה.

לדברי אתגר, חברי הלשכה פועלים מסביב לשעון על מנת למנוע ביטולים לקבוצות שמיועדות להגיע בתקופה הקרובה, וזאת בתקווה כי אם יהיה הסכם הפסקת אש, תוכלנה הקבוצות להגיע על פי לוח הזמנים המקורי.

צוותי האוויר חדלו ללון בארץ

בעקבות מבצע עמוד ענן, הפסיקו צוותי האוויר של חברות תעופה סדירות אירופיות ללון בישראל, והם חוזרים עם אותו המטוס לנמל המקור שלהם. כתוצאה מכך ובעקבות שינויים בנתיבי הטיסה, שונו זמני ההמראות והנחיתות כדי שחברות תעופה אלה יוכלו להמשיך ולהפעיל את הטיסות לישראל וממנה בתנאים החדשים שנוצרו.

מטוס לופטהנזה. שינוי בטווחים של כשלוש שעות ( צילום: ויקימדיה)
מטוס לופטהנזה. שינוי בטווחים של כשלוש שעות ( צילום: ויקימדיה)

מלופטהנזה נמסר, למשל, כי הטיסות שלה לישראל וממנה שונו בטווחים של כשלוש שעות מהמועדים שתוכננו לפני פרוץ המבצע. "בעקבות כך, יכולים יכולים צוותי האוויר שלנו לטוס חזרה לנמלי היעד בגרמניה, בלי לעבור על תקנות ארגון התעופה הבינלאומי, המגבילות את שעות הטיסה של הצוותים", אמרו בחברה.

החברות האמריקניות ממשיכות לפעול כרגיל. כך, למשל, נמסר מחברת יונייטד, כי לא חל כל שינוי בטיסותיה ובלינות הטייסים בארץ.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן