Skip to content

יום בדרום. מישהו שמר עלינו

יורדים דרומה לבאר שבע, בית החולים סורוקה, מרכז העיר, קניון one plaza, ארבע אחר הצהריים והתנועה ברחובות דלילה, מגרשי החניה ריקים והחנויות שוממות. יש בבאר שבע "פריבילגיה" של דקה ומשהו בין האזעקה לנפילה. סיפור בתמונות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

צילומים: ציפי מנשה

בצל אזעקות צבע אדום ונפילת רקטות וטילים מגוש דן ועד עוטף עזה, באר שבע והדרום, צה"ל נערך במלוא עוצמתו לכניסה יבשתית. זה יקרה אם הדרג המדיני יחליט כי כשלו המאמצים להידברות ולהפסקת אש.

בשולי הכביש, משני הצדדים, טורים ארוכים של חיילי מילואים שהגיעו לנקודות האיסוף. צומת בית קמה נצבע בירוק זית, חיילים וחיילות קרביים מכל קשת החילות, סדירים ומילואימניקים בדרכם לאי שם. האמרים, נגמ"שים, אמבולנסים צבאיים ושריון כבד.

ניב פרייפלד, בן 39 מת"א , רס"ל במיל' בשריון  לצד סרן עינת, בת 28, שלישה בצנחנים וגל, אב לשלושה ילדים מטבעון, הם רק שלושה מתוך האלפים שעזבו הכל, משפחות, ילדים, עבודה ואף הגיעו מחו"ל ועלו על מדים. האווירה הכללית היא שחייבים להפסיק את המצב הבלתי נסבל והחיים בצל הטילים. איש לא שש אלי קרב  וכולם מתפללים שלא תהיה כניסה יבשתית לרצועת עזה. ובה בעת הם חדורי מוטיבציה. הכול תלוי בהחלטה מלמעלה.

יורדים דרומה לבאר שבע פוגשים את גדי דודזון, תושב ויליד באר שבע  שלוקח אותנו לסיור בעיר. בית החולים סורוקה, מרכז העיר, קניון one plaza, ארבע אחר הצהריים והתנועה ברחובות דלילה, מגרשי החניה ריקים והחנויות שוממות מקונים.

אבי לביא, הבעלים של קפה הלל בקניון one מספר על ירידה של 90 אחוז בהכנסות. בעברו היה מושל ג'יבליה והוא טוען בלהט שכניסה יבשתית לא תביא את הפתרון: "זה בלתי אפשרי לנכש את העשבים הרעים".

זיו ניסאן, שותף במזללת בשרים "קניבל", עושה מבצע של הנחות לחיילים ופותח שולחן ארוך לחיילי פיקוד העורף.

גלידת באר שבע. אמא ושלושת ילדיה הקטנים הגיעו ממושב בעוטף עזה להתאוורר קצת אצל הסבתא בעיר ולקנות גלידה וצעצועים.

בבניין דירות, שספג פגיעה ישירה. מתגוררת אוכלוסיה מגוונת של עולי חבר העמים לצד עולים מאתיופיה. הנזק ניכר ברוב הדירות, זכוכיות מנופצות ואוספי כלים עתיקים מרוסיה. אליסה, ילדה בלונדינית יפהפיה בת השלוש, הספיקה להמלט מהדירה יחד עם אמה וכלבת צ'יציוואווה קטנה. יש בבאר שבע "פריבילגיה" של דקה ומשהו בין האזעקה לנפילה.

אלה ותמר התיכוניסטיות, שגרות בבניין הסמוך, באו לבדוק מה שלום הסבתא שלהם.

את הדרך חזרה לת"א עברנו בשקט מוחלט וללא כל אזעקות. חשבנו לעצור בבאר טוביה לביקור ולא עצרנו. בהגיענו לתל אביב שמענו שנפל טיל ופגע ישירות בבית בבאר טוביה.

מישהו שמר עלינו.

4 Comments

  1. ג'נין תמי וולף
    21 בנובמבר 2012 @ 9:22

    !Thank you
    I am curious –
    ?How do you know about us and from where are you
    Janine

  2. moncler
    21 בנובמבר 2012 @ 9:09

    This article is a great help to me! Thank you! http://www.bestmonclerjacketsuk.com/#mens moncler jacket

    • ג'נין תמי וולף
      21 בנובמבר 2012 @ 9:34

      !Thank you
      ?Do you read Hebrew

  3. chanel bags
    21 בנובמבר 2012 @ 8:55

    This is the best article I have read, thank you, I have learned a lot of knowledge in this area. http://www.cheapestchanelhandbags.com/#Replica Chanel Fall Winter 2012 Flap Bag Original Leather A60285 Red

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן