Skip to content

סקר: רוב בציבור תומך ב"עמוד ענן"; מתנגד לכניסה קרקעית

עוד לפי הסקר: הפתעת הבחירות היא מפלגת "עם שלם" של חיים אמסלם, שמזנקת ל-4 מנדטים. המפלגות שמימין לליכוד מתחזקות: הבית היהודי-האיחוד הלאומי עם 11 מנדטים ו"עוצמה לישראל" עם שלושה. "העבודה" שומרת על כוחה - 22; "הליכוד ביתנו" לא עובר את מחסום ה-40 ומקבל רק 38 מנדטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תמיכה גורפת של הציבור הישראלי (85%) בעצם היציאה למבצע עמוד ענן. רוב גדול (68%) חושבים שהסיבה למבצע בעת הזאת היא הירי הבלתי נסבל על הדרום אך שיעור לא מבוטל  (26%) מייחסים את העיתוי לבחירות הקרובות.

הפתעת הבחירות: ארבעה מנדטים לחיים אמסלם (צילום: אתר הכנסת)
הפתעת הבחירות: ארבעה מנדטים לחיים אמסלם (צילום: אתר הכנסת)

אלו חלק מנתוני סקר שביצעה חברת הסקרים "פאנל פור אול" (Panel4All) לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. חברת הסקרים טוענת שהנסקרים מהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה. בסקר השתתפו 503 משיבים. טעות הדגימה – 4.3%.

הסקר מגלה עוד כי נטיית רוב הציבור היא לא להיכנס למבצע קרקעי, אלא להמשיך בתקיפות מנגד (45%). בהפסקת אש מצדדים כעת 22% מהישראלים. בנוגע לדחיית הבחירות בשל המבצע – הדעות חלוקות כמעט שווה בשווה.

עוד מגלה הסקר כי רוב הציבור מרוצה מאופן התפקוד של ראש הממשלה ושר הביטחון בניהול המבצע וחושב שהמבצע שיפר את כושר ההרתעה של ישראל. יחד עם זאת, שר הביטחון ברק לא מצליח "לתרגם" את העמדות החיוביות כלפיו לדיבידנדים פוליטיים הן באשר לזהות שר הביטחון המועדף לאחר הבחירות (גבי אשכנזי…) והן לגבי מפלגתו – העצמאות, שגם הפעם אינה מצליחה לעבור את אחוז החסימה. באשר לשלי יחימוביץ – היא נשארה הדמות המועדפת בעיני הישראלים לטיפול בסוגיות החברתיות-כלכליות, אבל הפער העצום בין שיעור המעדיפים את נתניהו כמי שיטפל בסוגיות הביטחוניות (56%) לבין מי שרוצים בה (9% בלבד…) מציב אותה בעמדת נחיתות בולטת בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה: 48% לנתניהו מול 29% ליחימוביץ.

תקיפה אווירית בעזה. רוב הציבור מתנגד לכניסה קרקעית (צילום: טל ים)
תקיפה אווירית בעזה. רוב הציבור מתנגד לכניסה קרקעית (צילום: טל ים)

הפתעת הבחירות, עפ"י הסקר הזה, צפויה להיות מפלגתו של ח"כ הרב חיים אמסלם – שלא זו בלבד שתעבור את אחוז החסימה, אלא תכניס ארבעה חברי כנסת לאולם המליאה. עפ"י הסקר גוש הימין מתחזק מעט ל-66 מושבים אולם עיקר החיזוק בא דווקא מהמפלגות שמימין לליכוד (הבית היהודי-איחוד לאומי עם 11 מנדטים ו"עוצמה לישראל" עם 3 מנדטים). גם לאחר 5 ימי לחימה לא מצליחה הליכוד-ביתנו לעבור את מחסום 40 המנדטים המיוחל.

ואלו תוצאות הבחירות עפ"י הסקר: "הליכוד ביתנו" –  38 מנדטים; העבודה – 22; יש עתיד – 13; הרשימה המאוחדת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי – 11; ש"ס – 9; יהדות התורה –     5; מרצ – 5; "עם שלם" בראשות ח"כ חיים אמסלם – 4; רע"ם תע"ל – 4; "עוצמה לישראל" בראשות אריה אלדד ומיכאל בן ארי – 3; חד"ש – 3; בל"ד – 3.  עפ"י סקר זה "קדימה" ו"עצמאות" לא עוברות את אחוז החסימה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן