Skip to content

שחקנית חדשה בתחום תמ"א 38: חיבה 38

חברת ניהול חדשה תסייע לדיירים, המעוניינים להיכנס לתמ"א 38, להימנע מפגיעות של מאכרים ובעלי אינטרסים זרים, אשר אינם מקדמים את הפרויקט ואף גורמים נזק מאת רונית שימרון מאז החליטה הממשלה לפני כשבע שנים על תמ"א 38 (תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה), התברר שדיירים רבים נמנעים מלהיכנס לתוכנית, או נקלעים למצב שבו […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת ניהול חדשה תסייע לדיירים, המעוניינים להיכנס לתמ"א 38, להימנע מפגיעות של מאכרים ובעלי אינטרסים זרים, אשר אינם מקדמים את הפרויקט ואף גורמים נזק

מאת רונית שימרון

חיבה38. מימין: עו"ד אלינור הלפגוט, עו"ד שרית עמור-אריה, עו"ד משה עמור ועו"ד טליה חדד

מאז החליטה הממשלה לפני כשבע שנים על תמ"א 38 (תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים קיימים בפני רעידות אדמה), התברר שדיירים רבים נמנעים מלהיכנס לתוכנית, או נקלעים למצב שבו הפרויקט מתעכב עקב בעיות חוסר אמון, הנוצרות בדיאלוג בין הדיירים, או בין הדיירים ליזמים.

על מנת לספק מענה לקשיים אלה הוקמה חברת חיבה 38, התאגיד הישראלי להתחדשות עירונית. חיבה 38 מבטיחה להעניק ליווי צמוד לדיירים וגם פתרונות לכל הבעיות, שיתעוררו במהלך הפרוייקט.

עו"ד שרית עמור-אריה, אחת מארבעת מנהלי החברה, מציינת שעד כה, ברוב המקרים היזם שבו בחרו הדיירים, הוא זה שניהל את הפרויקט. לדבריה, פעמים רבות נוצרים חילוקי דיעות בין הדיירים עקב חוסר אמון, המוליכים לעיכוב משמעותי בפרויקט.

"לעיתים תנאי הבניה לא מאפשרים שיפוץ שווה לכל הדיירים, ואז צריך להזמין שמאי, שיבצע איזון נכון", היא אומרת. "אם, למשל, רוב הדיירים יכולים לקבל מרפסת ודייר אחד לא, בגלל מגבלות הבניה, שמאי יכול לסייע בהצעת חלופה – חניה במקום מרפסת".

 עמור-אריה מסבירה שחברת הניהול החדשה תדאג להציב את האינטרסים של הדיירים בראש סדר העדיפויות. היא ושותפיה טוענים כי הניסיון בשטח מוכיח כי הציבור הישראלי מבולבל, וחשוף לפגיעות של מאכרים ובעלי אינטרסים זרים, אשר אינם מקדמים את הפרויקט ואף גורמים נזק.

"חוסר האמון שנוצר בין בעלי הדירות לבין היזמים והקבלנים, ואף בין בעלי הדירות לבין עצמם, מעכב משמעותית, ובמקרים רבים אף מונע, חתימה על הסכם מחייב מול הקבלן המבצע", אומרת עו"ד טליה חדד, שותפה נוספת בחברת הניהול.

בנוסף לעו"ד עמור-אריה וחדד, שותפים בחיבה 38 גם עו"ד אלינור הלפגוט, ועו"ד משה עמור. כל הארבעה פעלו עד כה, ביחד ולחוד, בליווי עסקאות מורכבות, במו"מ מול רשויות וגורמי תכנון ובנייה, ובקידום פרויקטים של תמ"א 38.

"אנחנו, ביחד עם בעלי הדירות, בוחרים את הקבלן המציע את ההצעה הטובה ביותר עבור בעלי הדירות, ומלווים אותם עד להשלמת הפרויקט, כאשר הפעילות אינה כרוכה בתשלום כלשהו מצד בעלי הדירות, וכל העלויות חלות על הקבלן המבצע בלבד", אומרת עו"ד עמור. באמצעות הליווי של חיבה 38, היא אומרת, ניתן לחדש את הבניינים בפרק זמן מינימלי תוך קבלת ההטבות המירביות ביותר בסופו של תהליך, ולאחר גיבוש התוכניות לשיפוץ העתידי.

בימים אלה נמצאת החברה במו"מ עם דיירים בכמה מקומות באיזור המרכז, ובהם נתניה בצפון, וראשון לציון בדרום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן