Skip to content

יהודים מחו"ל מסייעים למערך ההסברה הישראלי

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי ביקר היום במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית 'איבים', שבמועצה האזורית שער הנגב. מטרת הביקור: לחזק את עולי אתיופיה המתגוררים במקום ולעמוד מקרוב על הצרכים שלהם, על רקע ירי הטילים על ישובי הדרום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצה של צעירים יהודים מרחבי העולם, שהגיעו לשנת התנדבות בישראל במסגרת פרויקט 'מסע', של הממשלה והסוכנות היהודית, הצטרפו היום למאמצי ההסברה של ישראל. הם איישו חדר מדיה בין-לאומי שנפתח בירושלים ותיארו לעולם בשפות שונות את החיים בישראל, תחת ירי הטילים, מהזווית האישית שלהם. המתנדבים מחו"ל קיבלו תדרוך על המסרים של ההסברה הישראלית וכן על השימוש ברשתות חברתיות ככלי להעברת מסרים על ידי מנהל המדיה החברתית בסוכנות היהודית, אבי מאיר.

ראש הממשלה מודה בשיחת וידאו למתנדבי ומתנדבות ההסברה של ישראל. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה מודה בשיחת וידאו למתנדבי ומתנדבות ההסברה של ישראל. (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

מדובר בקבוצה של צעירים יהודים ממדינות דוברות אנגלית, ספרדית, רוסית וצרפתית  שהגיעו לתקופה בישראל במסגרת פרויקט 'מסע' של הממשלה והסוכנות היהודית כדי להתנדב במגוון פעילויות – ובהן הוראת אנגלית בבתי ספר והתמחויות מקצועיות במשרדי הממשלה השונים. מרבית המשתתפים התגוררו בשבועות האחרונים בבאר שבע ואשדוד וחוו את מציאות החיים של תושבי הדרום, הן במהלך התנדבותם עם ילדים בבתי הספר והן כתושבים המתגוררים בערים אלו.

הפעילות של חדר המדיה הבינלאומית נערכת בתיאום עם מטה ההסברה הלאומי, משרד החוץ ודובר צה"ל והיא תסופר לעולם דרך אמצעי המדיה החברתית ובראשה הפייסבוק, הטוויטר, בלוגים, טוקבקים ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ערך אחר הצהריים שיחת "וידיאו קונפרנס" עם מתנדבים ומתנדבות הפועלים לסייע למאמץ ההסברה הלאומי. בשיחת הוועידה השתתפו אנשי מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, סטודנטים ואנשי הסברה, אנשי הניו מדיה מדובר צה"ל, נציגי משרד החוץ מדבלין ומשרד ההסברה והתפוצות.

נתניהו הודה למתנדבים ואמר להם: "מה שאתם עושים מאוד מחזק אותנו בחזית ההסברתית. אנחנו צריכים להיאבק על האמת, על העובדות, והעזרה שלכם לא תסולא בפז. העובדה שאתם מתמקדים בהפרכת כל תעשיית השקרים, והגעה לכל הציבורים שאתם מגיעים אליהם, זאת תוספת משמעותית למדינת ישראל".

פרויקט מסע של ממשלת ישראל והסוכנות היהודית נועד לחזק את הקשר של צעירי התפוצות עם מדינת ישראל והעולם היהודי באמצעות הבאתם לתקופה של מספר חודשים בישראל במגוון מסלולי התנדבות, לימודים והתמחות מקצועית. כ- 10,000 צעירים יהודים מ- 60 מדינות ברחבי העולם מגיעים מדי שנה במסגרת פרויקט 'מסע'. בוגרי מסע משמשים שגרירים של ישראל עם שובם לארצותיהם.

יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי, בביקור במרכז הקליטה "איבים" (צילום: משה שי)
יו"ר הסוכנות, נתן שרנסקי, בביקור במרכז הקליטה "איבים" (צילום: משה שי)

ובמקביל, יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי ביקר היום במרכז הקליטה של הסוכנות היהודית 'איבים' שבמועצה האזורית שער הנגב ביחד עם משלחת מנהיגות בכירה של הפדרציות היהודיות – צפון אמריקה כדי לחזק את עולי אתיופיה המתגוררים במקום ולעמוד מקרוב על הצרכים שלהם, על רקע ירי הטילים על ישובי הדרום.

במרכז הקליטה של הסוכנות היהודת איבים מתגוררים כ-450 עולים מאתיופיה שעלו בשבועות האחרונים במבצע כנפי יונה של הסוכנות היהודית להעלאת שארית הפלשמורה וסיום העלייה מאתיופיה. כ-100 מהם הגיעו ארצה בסוף השבוע האחרון. ילדי העולים יצאו היום  להתרעננות מחוץ לטווח האש בארגון של הסוכנות היהודית ביחד עם עוד אלפים מילדי הדרום.

על פי נתונים של הסוכנות היהודית בשמונה מרכזי קליטה בדרום הארץ מתגוררים כ-3,000 עולים מכל רחבי העולם, בישובים באר שבע, קרית גת, אשקלון, שער הנגב ואשדוד. מייד עם נחיתתם של העולים בישראל הם עוברים תדרוך ביטחוני של הסוכנות היהודית בתיאום עם פיקוד העורף ומלווים באופן צמוד ובמסירות גבוהה על ידי אנשי המקצוע וצוותי הקליטה של הסוכנות היהודית.

במרכז הקליטה איבים שבמועצה האזורית שער הנגב יש ממ"דים בבתים של העולים וכן אזור מוגן ציבורי. מיד עם נחיתתם בישראל עברו העולים תדרוך ביטחוני על פי הנחיות של פיקוד העורף והם מלווים במסירות על ידי אנשי מקצוע של הסוכנות היהודית ועובדים סוציאליים דוברי אמהרית. לאור מצב הלחימה בדרום פיתחה הסוכנות היהודית בשיתוף עמותת משאבים ערכה המסייעת לעולים מהעדה האתיופית להתמודד עם מצב החרדה אליהם נחשפו בימים האחרונים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן