Skip to content

טורקיה אילצה מטוס סורי לנחות בשטחה

מטוסי קרב אילצו מטוס אירבוס סורי שיצא ממוסקווה לנחות באנקרה ברגע שנכנס למרחב הטורקי. טורקיה גם סגרה מהיום את המרחב האווירי בפני מטוסים מסוריה. שר החוץ הטורקי: "לא מתקבל על הדעת שיבוצעו משלוחי נשק למשטר שטובח בברוטאליות באזרחים, תוך שימוש במרחב האווירי הטורקי". דווח כי נמצאו במטוס חלקי טילים ואמצעי תקשורת צבאיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס אירבוס סורי אולץ הערב (רביעי) לנחות באנקרה. המטוס, שיצא מרוסיה לעבר סוריה, אולץ לנחות בהוראת מטוסי קרב טורקיים. אחמט דאווטאולו, שר החוץ הטורקי, מסר כי "על פי מידע מודיעיני שהתקבל בטורקיה, המטוס המטען האזרחי נשא עליו נשק ועל פי החוק הבינלאומי, זכאית טורקיה לבדוק מטוסים אזרחיים שעברים בתחומה, אם יש חשד שהם אזרחיים למראית עין בלבד".

ערוץ NTV הטורקי דיווח, כי "במטוס נערך חיפש יסודי" וכי ככל הנראה נמצאו בו חלקי טילים. על פי דיווחים אחרים, נתפשו עליו גם אמצעי תקשורת צבאיים. על פי דיווח מכלי התקשורת הטורקיים, עקבה טורקיה אחרי טיסת A320 של מטוס אירבוס סורי ועליו 35 נוסעים. מרגע כניסתו למרחב האווירי הטורקי, נצמדו אליו מטוסי F16 של חיל האוויר הטורקי והוא נקרא לנחות בנמל התעופה אסנבוגה שבאנקרה. 

מטוס המען הסורי שהונחת באנקרה (צילום מסך)
מטוס המען הסורי שהונחת באנקרה (צילום מסך)

דאווטאולו הודיע כי החל מהיום הורתה ארצו להפסיק את כל הטיסות האזרחיות מסוריה לטורקיה. בשעה זו טרם הגיבו סוריה ורוסיה על עניין זה. אסנא (Asana), סוכנות הידיעות הרשמית הסורית, המשיכה לפרסם ידיעות על הצלחות הצבא בקרב עם המורדים באזור חאלב, בלי לדווח במילה אחת את נושא יירוט המטוס הסורי.  

ילנה קרילובה, דוברת שדה התעופה הרוסי, ונוקובה, ממנו יצא המטוס הסורי, מסרה לעיתון זאמאן טודיי (זמן היום), הטורקי, כי "אחת לשבוע מתקיימת טיסה לסוריה משדה התעופה. המטוס המריא כרגיל ללא בעיה כלשהי". לדבריה, הטיסה יועדה להמריא בשעה  15:06 אבל איחרה בהמראה בעשרים דקות. ממשרד החוץ הטורקי נמסר, כי בעת סריקת המטוס ומטען הנוסעים, התיחסו לנוסעים באדיבות, הם התבקשו לפנות את המטוס ובשדה התעופה הוגשה להם ארוחה ושתיה.

שר החוץ הטורקי הוסיף כי המרחב האווירי הסורי הפך לאחרונה למרחב מסוכן וכי "אנחנו נחושים בדעתנו לעצור כל הכנסת נשק לסוריה דרך טורקיה למשטר שמבצע פעולות דיכוי ברוטאליות וטבח באוכלוסיה אזרחית. זה בלתי מתקבל על הדעת שמשלוח כזה יעבור באמצעות שימוש במרחב האווירי הטורקי" .

בשבעת הימים האחרונים ירתה סוריה לעבר טורקיה מספר פצצות מרגמה ובתגובה ירה הצבא הטורקי לעבר המרחב הסורי ופגע והרג כמה חיילים סורים. מוקדם יותר היום, הזהיר צבא טורקיה, כי אם ירי פצצות המרגמה לשטח טורקיה ימשך, תגיע תגובה קשה הרבה יותר מהצד הטורקי. מתחילת השבוע תגבר הצבא טורקי את כוחותיו לאורך הגבול הסורי, שמתפרש על פני 900 ק"מ. עוד נודע כי בסיס חיל האוויר הטורקי,  דיארבקיר, השוכן צפונית לגבול עם סוריה, תוגבר ב-25 מטוסי קרב מסוג F16

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן