Skip to content

נחשפה מנהרת טרור בדרום רצועת עזה

המנהרה נחשפה על ידי כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית סמוך לגדר. מדובר במנהרה באורך מאות מטרים לתוך שטח ישראל. מועד חפירתה נמצא בבדיקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דובר צה"ל מוסר כי פיר של מנהרה התקפית נחשף אתמול בשעות הצהריים בשטח ישראל על-ידי כוח צה"ל, שעסק בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת, בדרום רצועת עזה. המנהרה התגלתה כי חלק ממנה קרס כתוצאה מהגשם. מדובר במנהרה באורך מאות מטרים לתוך שטח ישראל.

מצה"ל נמסר, כי חקירת האירוע, הכוללת בין היתר את בדיקת מועד חפירתה של המנהרה, נמשכת. בצה"ל רואים בחומרה אירוע זה, המהווה ניסיון לביצוע פעולת טרור כנגד אזרחים וכוחות ביטחון בשטח ישראל.

פיר המנהרה (צילום: דו"צ)
פיר המנהרה שנחשף בשטח ישראל (צילום: דו"צ)

אתמול סגר צה"ל את אזור ניר עוז בשל חשיפת המנהרה. פתח המנהרה נמצא במרחק של כקילומטר אחד מיישוב ישראלי.

לפני כחודשיים, בנובמבר 2012, התפוצצה מנהרת תופת מתחת לציר הוברס, במהלך פעילות יזומה של כוח צה"ל בדרום הרצועה לאיתור מטעני חבלה. כוח הנדסה, שפעל במקום, איתר מספר מטעני חבלה. לאחר סריקות שנערכו בשטח הפיצוץ הובהר ללא כל ספק כי הפלסטינים הפעילו את מנהרת תופת בשלט רחוק. פיצוץ גדול מאוד חשף מנהרה בעומק של ארבעה מטרים וברוחב של כארבעה מטרים. כלי רכב צה"לי ריק שהיה במרחק משם הועף באוויר מעוצמת הפיצוץ וניזוק. בהמשך, במהלך המבצע "עמוד ענן", תקף צה"ל 140 מנהרות הברחה ו- 66 מנהרות לחימה.

הלילה נמסר ממקורות פלסטיניים כי חקלאי פלסטיני נפצע קשה בראשו בצפון הרצועה ומת מפצעיו מירי כוחות צה"ל. הוא נורה סמוך לגדר המערכת ליד נתיב העשרה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן