Skip to content

אוטופיה 2014: "תיאוריית האפס" יפתח את הפסטיבל

לעוף עליו: "פסטיבל אוטופיה", שייפתח ב-13 בספטמבר בתל-אביב, יקרין "סרטים המעלים על הדעת את שלא יעלה על הדעת" ויציג אמנות ותרבות "שלא מהעולם הזה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת "פסטיבל אוטופיה", שיתקיים בסינמטק תל אביב בין ה-13 ל-20 בספטמבר, יוצגו תערוכות ויושמעו הרצאות במגוון נושאים, אך חשוב מכל – יוקרנו "סרטים המעלים על הדעת את שלא יעלה על הדעת", כפי שמכנים זאת מארגני הפסטיבל. "אוטופיה" מתקיים במסגרת שבוע אירועי החדשנות בתל אביב. מלבד אירועי הפסטיבל תוצף העיר ללא הפסקה בחדשנות טכנולוגית, תרבות ואמנות דיגיטאלית, מבט אל העתיד וקולנוע שלא מהעולם הזה.

משמעות החיים. "תיאוריית האפס"

הפסטיבל ייפתח עם "תיאוריית האפס", סרטו החדש של טרי גיליאם. בדיסטופיה (ההיפך מאוטופיה) אורבנית, מעודכנת לימינו, גאון מחשבים אקסצנטרי עובד על מיזם מסתורי, שמטרתו לגלות את משמעות החיים, או יותר נכון, את אי-משמעותם. הקרנה נוספת תציג את הסרט התיעודי "חולית של חודורובסקי", העוקב אחר הניסיון השאפתני, אך הכושל, לעבד את "חולית" אל המסך הגדול במהלך שנות השבעים. סרט שהניח את אבני היסוד לסרטי המדע הבדיוני של סוף שנות השבעים ותחילת השמונים.

אל תחמיצו

ז'אן פייר ז'אנה חוזר למסך במעשייה מחממת הלב "הרפתקאותיו המוזרות של טי. אס. ספיוויט"; ואלכס דה לה איגלסיה עם ההיפך המוחלט – "מכשפות מהיער"; מסתורין אירוטי אופף את סקרלט ג'והנסן ב"מתחת לעור"; אוברי פלאזה מגלמת זומבית מאוהבת ב"מתה עליו"; בנוסף, פרודיה חללית – "תחנת חלל 76" והמדע בדיוני המכשף של "האות", "נשמות תועות" ו"לכידות".

עוד השנה, תוכנית לסרטי מתח ואימה, אקשן ונקמה. אל תחמיצו את "הפולחן" – מוקומנטרי אודות כת מצמררת; "קילרז" מאת האחים מו, המציגים מותחן רצח סדרתי מעודכן לעידן הדיגיטלי; וכמובן את "רובר", גרסה פיוטית ועתירת רגש קולנועי, בכיכובם של גאי פירס ורוברט פטינסון.

במבחר קולנוע ישראלי מתעלה הפסטיבל השנה על כל שנותיו: "סופעולם" של רוני קידר; "התאבדות" של בני פדרמן; "טירוף כפול שלוש" של דניאל ג'יידלין; "מסווג חריג" של בועז ארמוני; "שגר אותי לחלל, סשה" של גנית אוריין; "עולם אחר" של איתן ראובן; ו"החבורה האחרונה" של אביתר חלימי.

בתוכנית הקלאסיקות, גם השנה שורת סרטים בלתי נשכחים: "ברזיל", "הנוסע השמיני", "שיגעון בחלל" ולראשונה על המסך הגדול בישראל, יצירת המופת "הרוח במעטפת". לפרטים נוספים על הפסטיבל: http://www.utopiafest.org.il.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן