Skip to content

ההפגנה בשיח' ג'ראח – עברה בשקט יחסי

בלי פעילי ימין שמצאו במה תקשורתית בשכונה הכבושה ובלי חבר הכנסת בן גביר שניצל את השטח למטרותיו הפוליטיות והרעיוניות הפגנת התושבים עברה בשקט יחסי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זו הייתה עוד הפגנה בשיח' גראח. הפגנת שישי שנערכה אתמול (שישי) של תושבי השכונה הפלסטינית שמתקוממים על יהוד השכונה וסילוקם מהקרקעות השייכות להם כחוק. שכונה בה הקים ח"כ מהימין הקיצוני, היום שר בממשלת ישראל, איתמר בן  גביר, 'לשכה', באוהל גזיבו שגרם לא מעט להגברת המתח וחיכוך קשה בין יהודים לפלסטינים, אבל העלה את קרנו של הכהניסט בקרב ציבור בוחריו ותרם לא מעט להיבחרו לכנסת.  הפגנות שיח ג'ראח כבר פחות מעניינות לבן גביר ופחות מושכות את קהל הביביסטים והחרדים הימניים שעברו למקומות אחרים "מושכים יותר".

צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר
צילום: שי קנדלר

השכונה העלובה הפלסטינית משכה עד לא מכבר את תשומת הלב כשחבר מועצת ירושלים וסגן ראש העיר, אריה קינג, פעיל ימין קיצוני אף הוא, מצא בה קרקע נוחה לקידום מטרותיו הפוליטיות, כמו גם הרעיוניות.  כתב מגפון לווה את ההפגנה השלווה שעלולה להתפוצץ כל רגע ולהיהפך לשדה קרב.  בפברואר 2022 כשבן גביר הקים את 'לשכתו' והמהומות פרצו ביתר עוז בשכונה הפלסטינית, הערכת המצב של צה"ל הייתה עקבית וחד משמעית: למרות כל זאת, חמאס עזה לא יתערב ולא ישגר רקטות. אבל למרות התחזית האופטימית בצה"ל לגבי עזה, המצב בגדה המערבית השתנה לחלוטין. שם זיהו בצה"ל ובשב"כ, כבר אז התעוררות של השטח, בעיקר בצפון השומרון, התעוררות המתבטאת בעלייה בפיגועים בצירי התנועה ובטרור העממי. כל זה במקביל לעלייה באירועי תג מחיר שעלולים להבעיר את הגזרה כולה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן