Skip to content

נאמנות ובגידה

התזמורת הסימפונית ירושלים מלווה את זמרי האופרה הירושלמית בביצוע קטעי אופרה ואת האופרה תרז ראקן פרי עטו של אהרון חרל"פ את הערב פתחו זמרי האופרה הירושלמית בביצוע קטעי אופרה ובהם הדואט בין מימה מילוא לגדעון דבי מתוך מנון לסקו של פוצ'יני. מילוא לחצה מעט אך הבריטון גדעון דבי שר בקול משוחרר ומרשים. בביצוע הטרצט מתוך […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

התזמורת הסימפונית ירושלים מלווה את זמרי האופרה הירושלמית בביצוע קטעי אופרה ואת האופרה תרז ראקן פרי עטו של אהרון חרל"פ

את הערב פתחו זמרי האופרה הירושלמית בביצוע קטעי אופרה ובהם הדואט בין מימה מילוא לגדעון דבי מתוך מנון לסקו של פוצ'יני. מילוא לחצה מעט אך הבריטון גדעון דבי שר בקול משוחרר ומרשים.

בביצוע הטרצט מתוך "דון ג'ובאני" הצטיינה הסופרן אסתר קופל בשירתה ומשחקה – היא שרה בלגאטו נטול מאניירה. מרשים היה מתן גנדלמן במשחקו ושירתו אך מי שגנב את ההצגה היה אשרי שגב בתפקיד לפורלו.

את הקוורטט מתוך "פידליו" של בטהובן בו מנסה ליאונורה לסייע לפלורסטן להימלט מהכלא שרה דימה עאזר בקול קטן אך בניקיון מרשים כשעזר כנגדה שירתו הגרונית של אשרי שגב. מתן גנדלמן "התבכיין" מעט בשירתו ולב אלגרדט שר כלפי פנימה. התזמורת כיסתה אותם מעט אך מי שגנבה את ההצגה הייתה מימה מילוא בכישרון משחקה ושירתה. יפים במיוחד היו הגוונים הכהים בקולה.

הליווי בפריטה בכיוון הנגדי הוסיף לדרמה. והגביר את תחושות הסערה ולעומתו הבליט החליל בנגינתו את התחינה. המקצב של הסינקופות בתזמורת העצים את הסערה. הליווי העדין של כלי הנשיפה הבליט את יופיו של צליל הראש שלה והיה מרשים וכובש. התזמורת "מרחה" מעט אבל כלי הנשיפה ליווי יפה והבליטו את יפי הליריות הדרמטית של מימה מילוא.

לשיא ההבעה הדרמטית הגיעה בשירת  התחינה של אנה בולנה פרי עטו של  דוניצטי. היא היטיבה להבליט את התחינה לסליחה (me perdona). עזר כנגדה הייתה זמרת האלט רונה שרירא ששרה בקול גדול ומרשים.

מצמרר וכובש בתמצותו היה ביצוע "תרז ראקן" פרי עטו של אהרון חרל"פ ובנוכחותו. הליווי בכלי הנשיפה – בעיקר של הקלרינט והאבוב ובכלל התזמורת היה כובש ביופיו.

הבריטון גדעון דבי היטיב לגלם את תפקיד לוראן – המאהב ומנגד אושרי שגב  ה"חלשלוש" הבליט את הפן המונוטוני של האופרה. מי שהפגינה שלל גוונים ועומק מרשים בשירתה הייתה מימה מילוא.

הדרמטיות הריתמית וה'גסה' – כמעט 'צבאית',  עם קורטוב חספוס מונוטוני מכוון בלטה בביצוע האופרה. מעל כולם בלטה מימה מילוא כ"תרז" בכישרון משחקה.  הדיסוננטים והאתנחתות המכוונות בתזמורת הגבירו את המתח.

את החלק השני פתחו כלי הנשיפה כשלנגינתם  נארגת מימה מילוא בדרמטיות. יפים במיוחד היו הגוונים הכהים שלה שהשתלבו בנגינת התזמורת. כשהעפילה לצלילים הגבוהים הייתה דרמטית במיוחד. כשהעפילה לגבהים הייתה מאד דרמטית אך במיטבה הייתה כשירדה לפיאניסימו חרישי. מי שהרשים במשחקו ושירתו היה חנן לברמן בתפקיד הקטן של קאמי – בעלה של תרז.

את המערכה השנייה פתחו כלי הנשיפה שלנגינתם השתלב  גדעון דבי בטנור בהיר ואחריו לב אלגרדט בבס עמוק ומרשים. כלי הנשיפה הצטיינו בנגינתם המדויקת והקרשצ'נדו בתזמורת לִבה את הכעס והזעם של גדעון דבי.  האתנחתות העצימו המתח. הגוונים הכהים של זמרת האלט המצוינת רונא שרירא הרשימו בליריות ובעומק המתומצת של שירתה. הצרימה בנגינת כלי הנשיפה והצליל המתכתי הנקישתי של הפסנתר תרמו לליבוי הדרמה.  יפה במיוחד הייתה הסיומת שנשמעה כמעין פרפטום מובילה נואש שהלך והתעצם עד שלבסוף התאדה בבת אחת.

היה זה ביצוע מרשים ליצירתו הדרמטית של אהרון חרל"פ

1 Comment

  1. מגי תמיר
    28 בפברואר 2023 @ 21:09

    הנאה צרופה ומרגשת ,ערב שנגע בעימקיי נפשותינו, מהשירה המהממת והמרגשת של מימה מילוא וכל הזמרים והזמרות ,והמוסיקה שמילאה אותנו בעונג רב.
    תודה על ערב מהנה ומרגש🙏

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן