Skip to content

רבע מיליון איש בהפגנה – בן גביר: "אנרכיסטים שמבקשים להבעיר את מדינת תל אביב"

ד"ר שיקמה שוורצמן ברסלר: "אז תומך הטרור המורשע איתמר בן גביר בא לחפ"ק פה לידנו. הוא כנראה רוצה לראות מקרוב, לראשונה בחיים הגזענים שלו, איך נראים ישראלים, פטריוטים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

 

ד"ר שיקמה שוורצמן ברסלר: "אז תומך הטרור המורשע איתמר בן גביר בא לחפ"ק פה לידנו. הוא כנראה רוצה לראות מקרוב, לראשונה בחיים הגזענים שלו, איך נראים ישראלים, פטריוטים"

 

כ 200 מפגינים הגיעו הערב (שבת) לחסימה במחלף השלום לכיוון דרום, פרצו את החסימה והבעירו אבוקה. כוח משטרה בולם אותם על הרמפה. משטרת ישראל הכריזה על הפגנה לא חוקית. עשרות מפגינים יורדים לכיוון כביש 20. כוח משטרה במקום בולם אותם. בהמשך הודיעה המשטרה כי ארבעה מוחים נעצרו עד כה במסגרת הפרת הסדר. כוח משטרה חסם את הרמפה במחלף השלוש ובלם את ירידת המוחים לאיילון. המוחים מצדם הבעירו מדורה באילון.


צילום: משטרת ישראל


המשטרה הפעילה מכת"זית באיילון

ההפגנה מול שגרירות ארה"ב (צילום: ציפי מנשה)

בדרום, עם סיום הנאומים בבאר שבע, שהייתה הגדולה ביותר עד כה  כשעל פי המשטרה הפגינו 5,000, ועל פי המארגנים 6,000 מוחים, עברו חלק מהמפגינים לחסום את צומת רגר/המשחררים. יותר מ-10,000 הפגינו בחיפה, כפר סבא, נתניה וירושלים. בת"א מפגינים זחלו מתחת למשאיות החוסמות ומאות עלו על הכביש הראשי שנסגר לתנועה. הם החלו לקרוא: "איילון בידינו".

נתיבי אילון חסומים  (צילום: רפי מיכאלי)
בן גביר נכנס לחפ"ק (צילום: רפי מיכאלי)
ראש עיריית תל אביב (צילום: רפי מיכאלי)

המחאה כנגד המהפכה המשטרית הולכת ומתרחבת – על פי אומדן חברת לוויינים הפגינו בתל אביב למעלה מ-170 אלף איש ובכלל המדינה כרבע מיליון איש. אין ספק שרבע מיליון איש ברחובות, בהפגנות שהולכות וגדלות, הן ממש לא רק של השמאל וכוללות את כל הזרמים במדינה.
לפני ההפגנה המשטרה הודיעה כי רפ"ק מאיר סויסה, הקצין שתועד משליך רימוני הלם לעבר מפגינים ב"יום השיבוש הלאומי", לא יעבוד בהפגנה הזו כי "ביקש חופש". המפכ"ל רנ"צ יעקב שבתאי אמר לפני ההפגנה: "לא נקבל חסימת כבישים ראשיים". במשטרה הבהירו כי מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, היה זה שהמליץ הערב למפכ"ל שלא לאפשר לחסום את איילון, ורב ניצב שבתאי קיבל את המלצתו. הנימוק להחלטה – השטח שנקבע להפגנה גדול מספיק להכיל את כל המפגינים ואין שום צורך להרחיב אותו ולאפשר להם להפגין גם באיילון.

צילום: בן כהן
יורדים לאיילון (צילום: אור הדר ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

כצפוי, הגיע השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר לחפ"ק המשטרה, על מנת "לעמוד מקרוב", בהתארגנות ופעילות המשטרה בעת ההפגנה. "לא נתנצל בפני האנרכיסטים", אמר השר בחפ"ק המשטרה: "אני מגיע לכאן במסגרת תפקידי. זו העבודה שלי. בדיוק כמו שקודמיי הגיעו, אני מגיע לפה כדי לממש את המדיניות שלי. אין לי כוונה להתנצל, בטח לא בפני האנרכיסטים שמבקשים להבעיר את מדינת תל אביב". על הבדיקה של זריקת רימוני ההלם במח"ש אמר בן גביר: "נועדה להרתיע ולהפחיד את השוטרים מלבצע את עבודתם. אני מגבה אותם, החקירות האלה לא יצליחו". ד"ר שיקמה שוורצמן ברסלר ממקימות תנועת הדגלים השחורים הגיבה מעל הבמה בקפלן לדבריו ואמרה: "אז תומך הטרור המורשע איתמר בן גביר בא לחפק פה לידנו. הוא כנראה רוצה לראות מקרוב, "לראשונה בחיים הגזענים שלו, איך נראים ישראלים, פטריוטים. בואו נבהיר לו שאנחנו לא מקבלים תומכי טרור פה."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן