Skip to content

באיחוד האירופי מותר ללוביסטים לשחד חברי פרלמנט

הפרלמנט האירופי סרב לקבל ביום רביעי (27 יוני) סעיף שנוי במחלוקת הנוגע לקוד ההתנהגות של חברי הפרלמנט האירופי. המחלוקת נסבה על פרצה בחוק, אשר מאפשרת ללוביסטים לממן לחברי פרלמנט טיסות במחלקת תיירים ולינה במלון בעלות של עד 300 יורו ליום, ללא צורך בדיווח לציבור מאת שבי גטניו ובאדיבות העמותה לדמוקרטיה מתקדמת נשיא האיחוד האירופי, מרטין […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הפרלמנט האירופי סרב לקבל ביום רביעי (27 יוני) סעיף שנוי במחלוקת הנוגע לקוד ההתנהגות של חברי הפרלמנט האירופי. המחלוקת נסבה על פרצה בחוק, אשר מאפשרת ללוביסטים לממן לחברי פרלמנט טיסות במחלקת תיירים ולינה במלון בעלות של עד 300 יורו ליום, ללא צורך בדיווח לציבור

מאת שבי גטניו ובאדיבות העמותה לדמוקרטיה מתקדמת

נשיא האיחוד האירופי, מרטין שולץ, הורה ביום רביעי לאדמיניסטראטורים להגיש רעיון חדש בנושא.

האדמיניסטראטורים, אשר באחריותם להתעסק עם ההתנהלות הפנימית של חברי הפרלמנט באיחוד, הם אלה שהמליצו להכניס לקוד את הסעיף שבמחלוקת. נשיא האיחוד וסגנו אישרו את ההמלצה לקבל את הסעיף. החלטתם גרמה להתמרמרות קשה בקרב כמה חברי פרלמנט ממפלגות מרכז-שמאל, ומצד ארגונים אחדים הפועלים לקידום שקיפות בהתנהלות נבחרי הציבור.

כמה חברי פרלמנט, ביניהם חבר מפלגת "הירוקים" הלוכסמבורגית קלאוד טורמס, וחבר פרלמנט מהשמאל ההולנדי, דניס דה-יונג, הצהירו כי בכוונתם לעלות לדיון את נושא הסעיף בההתנהגות במושב הפרלמנט שאמור להיערך בשטרסבורג, אולם חוקי הפרלמנט הקיימים מונעים מהם כנראה את הדבר.

עוזר של דה-יונג אמר לאתר EUobserver כי יונג מברך את נשיא האיחוד שולץ על החלטתו לבחון מחדש את הסעיף בקוד. חברת הפרלמנט מהשמאל הגרמני, גבריאל זימר, שיבחה גם היא את מהלכו של שולץ.

האדמיניסטראטורים יהיו חייבים עתה לבחון מחדש את המלצתם המקורית, ולהגיש המלצה חדשה לנשיא האיחוד וסגנו. כמה חברי פרלמנט כבר הודיעו כי יקראו לעריכת דיון לגבי השינוי שיוצע לסעיף בקוד ההתנהלות, אם זה לא ישביע את רצונם.
קוד ההתנהלות אומץ בדצמבר 2011 לאחר שורת שערוריות שבהן היו מעורבים חברי פרלמנט מאוסטריה, רומניה וסלובניה, שקיבלו עד 100,000 דולרים בתמורה לקידום תיקונים לחוקי האיחוד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן