Skip to content

גשם, חם, רוחות חזקות וניתוקי חשמל. סתיו 2012

מזג אוויר טרופי. פרצי רוחות ממזרח גרמו היום לקריסות עצים ולניתוקי חשמל באיזורים רבים בארץ. בחברת החשמל מבקשים מהציבור להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי הרוח החזקים ולא לגעת בחוטי חשמל קרועים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

משבי רוח עזים הובילו ביום שני לקריסת עצים ולניתוקם מחשמל של איזורים שלמים במרכז, בשרון, בשפלה ובצפון. ענפי העצים פגעו בקווי החשמל וגרמו לניתוקן. כ-5,000 בתי אב בתל אביב, בבת ים, ברמת גן ובבני ברק, נותקו מחשמל. יישובים רבים נוספים נותרו ללא חשמל לזמן רב יחסית. חברת החשמל הזעיקה צוותים ברחבי הארץ לטיפול ותיקון הרשתות. גשם ירד לזמן קצר במרכז ובדרום.

במהלך היום קרס עץ בקרית אתא וגרם לקריעתם של כבלי החשמל. העץ גם פגע בשני כלי רכב חונים, שלמרבה המזל איש לא היה בהם. בעקבות הקריסה, עלה באש עץ נוסף, אך כבאים משירותי כיבוי חיפה השתלטו על הלהבות. אנשי חברת החשמל וכונני איחוד הצלה נטרלו את הסכנה.

תל אביב באפור (צילום: שרית פרקול)
תל אביב באפור (צילום: שרית פרקול)

מוקדם יותר נותק כבל חשמל באזור התעשייה בחולון, לאחר שפרץ רוח חזק פגע בעץ והוא קרס.
כמעט במקביל נותקו מחשמל אזורים שלמים ברמת-גן, בעיקר בדרום העיר. תקלות אירעו גם בבת-ים, בבני ברק ובמזרח תל-אביב. הפסקות חשמל התרחשו גם בעירון-קציר, כפר סבא, יבנה, נס ציונה, שדה ורבורג ובמושב יגל. רוב התקלות נגרמו מקריסת עצים ומנפילת קווי מתח גבוה.

עץ נפל על מכוניות בקריית אתא
עץ נפל על מכוניות בקריית אתא וקרע את כבלי החשמל

בערב חסמה המשטרה את כביש 40 באזור צומת שיזפון לשני הכיוונים, בעקבות שיטפונות באזור. שוטרי אגף התנועה הגיעו לכוון את התנועה במקום.

בעקבות מזג האוויר נרשמו תקלות גם בתפקוד חברת הכבלים "הוט". בחברת החשמל חוזרים ומבקשים מהציבור להסיר ולפנות מגגות או ממרפסות חפצים העלולים לעוף בעקבות משבי הרוח החזקים ממזרח ולפגוע במעופם בקווי חשמל סמוכים. הם מזהירים את הציבור לא לגעת בחוטי חשמל קרועים עקב סכנת התחשמלות. על קריסת עמודי חשמל יש לדווח מייד למרכז השירות 103 או למוקד משטרת ישראל 100.

ביום ראשון היו סופות של ברקים ורעמים ברחבי הארץ משעות אחר הצהריים והלילה, וכך גם בחג. לדברי החזאים בשירות המטאורולוגי, יום ג' יהיה מעונן חלקית עד מעונן, בעננות גבוהה ובינונית, ועדיין ימשיך להיות חם מהרגיל. הטמפרטורות ירדו מעט בעיקר בהרים. גשמים פזורים יוסיפו לרדת ברחבי הארץ וילוו בסופות רעמים יחידות. עדיין קיים חשש לשיטפונות במזרח ובדרום הארץ.

למרות זאת יצאו כ-120 אלף מטיילים ברחבי הארץ וגדשו את אתרי שמורות הטבע מהבניאס בצפון, דרך מערת הנטיפים, עין גדי, מצדה ועד שמורת האלמוגים בים האדום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן