Skip to content

השר דיכטר אישר מיגון מוסדות חינוך ב-30 מיליון שקל

החלטת השר דיכטר נוגעת למוסדות החינוך בטווח שבין 7-15 ק"מ מעזה, הנמצאים תחת מטריית "כיפת ברזל". רק לפני כשבועיים אישרה הממשלה פה אחד מיגון מלא של כל היישובים, בטווח שבין ארבעה וחצי לשבעה קילומטרים מעזה, בעלות של 270 מיליון שקלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר להגנת העורף, אבי דיכטר, אישר את בקשתו של מפקד פיקוד העורף, האלוף אייל אייזנברג, להעביר באופן מיידי 30 מיליון שקלים למיגון מוסדות חינוך ביישובים שבטווח של 15-7 קילומטרים מרצועת עזה.

ההחלטה התקבלה נוכח ההחרפה במצב הביטחוני בדרום, וכעת יפעלו במחלקת המיגון של פיקוד העורף להשלים את עבודות המיגון בבתי הספר ובגני הילדים, בין היתר, במועצות האזוריות אשכול ושער הנגב וביישובים מרכזיים כמו נתיבות ואשקלון.

מיגון בית ספר בכפר מימון בלוחות פלדה (צילום: מיכאלי, ויקימדיה)
מיגון בית ספר בכפר מימון בלוחות פלדה (צילום: מיכאלי, ויקימדיה)

יצוין כי רק לפני כשבועיים אישרה הממשלה פה אחד מיגון מלא של כל היישובים בטווח שבין ארבעה וחצי לשבעה קילומטרים מעזה. עלות המיגון מסתכמת ב-270 מיליון שקלים והממשלה הסמיכה את ראש הממשלה להחליט בתוך 30 יום על מקורות המימון, ללא צורך להביא את הנושא שנית לאישור הממשלה.

תושבי הדרום נהנו עד היום ממיגון מלא רק בטווח של עד 4.5 ק"מ מרצועת עזה. התוספת של מערך כיפות הברזל נותנת הגנה בטווחים שמעבר לשבעה ק"מ. בתפר הביניים שבין 4.5 ל-7 ק"מ מוגנו רק מוסדות החינוך – והחלטת הממשלה מתקנת את המצב הזה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן