Skip to content

הוארך מעצר החשוד כאופנובנק 2

גדי קורסונסקי, תושב בת ים, לוחם מג"ב לשעבר, הוא החשוד שנעצר אתמול. אביו של מאבטח הבנק שנרצח בשוד אחר המיוחס לשודד: "הגעתי להביט בחיה שירה בבן שלי ארבעה כדורים מטווח אפס". סנגורו: כבר תפסו מישהו וטענו שהוא האופנבנק, מה יצא מזה?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מעצרו של האופנובנק 2, גדי קורסונסקי, לשעבר שוטר לוחם מג"ב, בן 30, הוארך היום בבית משפט השלום ברמלה בשבעה ימים. המשטרה מייחסת לו 15 מקרי שוד ורצח. מהדיון עולה כי קורסונסקי שיתף בתחילה פעולה עם חוקריו ואף שחזר את אירוע השוד בו שדד 15 אלף שקלים מקופת בנק טפחות בנס ציונה, שם נעצר. הוא גם הודה בביצוע שוד נוסף. לאחר מכן, כאשר פגש את הסניגור שמייצג אותו, הוא שמר על זכות השתיקה. עתה הוא מכחיש כל מעורבות ברצח ובמעשי השוד האחרים המיוחסים לו.

מפקד מחוז מרכז, ניצב בנצי סאו, בזירת התפיסה (צילום: משטרת ישראל)
מפקד מחוז מרכז, ניצב בנצי סאו, בזירת התפיסה (צילום: משטרת ישראל)

לדיון בהארכת המעצר הגיע אביו של המאבטח יניב אנגלר, שנרצח  במהלך השוד בסניף בנק הפועלים בבאר יעקב בשנת 2011. "הגעתי לכאן, כדי להביט בחיה שירה בבן שלי ארבעה כדורים מטווח אפס. אם יתברר שזה הוא, צריך לתת לו כדור בראש", אמר האב הנסער.

שופטת בית המשפט, עדה יוסף קוזין, סברה כי יש חשד סביר כי קורסונסקי הוא השודד שמיוחסים לו כל מקרי השוד והרצח והורתה להאריך את מעצרו, אך לא נענתה לבקשת המשטרה להאריכו ב-15 יום.

"הוא עבד באופן מקצועי אם אפשר לקרוא לזה ככה", אמר היום גורם משטרה. "הוא גם צבר ביטחון ממקרה למקרה". מהחקירה עולה כי קורסונסקי הנו  טיפוס של זאב בודד, כזה שניתק כמעט כל קשר עם אמו, בעל מספר שמות משפחה ומספר כתובות מגורים וללא עבודה קבועה ומסודרת. לא פחות חשוב, האיש הוא ללא עבר פלילי. הוא חשוד ב- 15מעשי שוד של בנקים בערים ראשון לציון, חולון, בת ים, תל אביב וביישוב בית דגן.

על פי החשד, הוא שדד כבר בעבר את הסניף בו נלכד אתמול בערב, בנס ציונה. בין היתר, הוא חשוד כי בספטמבר השנה שדד, כשהוא רעול פנים, סניף בנק ברחוב המשביר בעיר,  איים באקדח על המאבטחת במקום, לקח את נשקה ולאחר מכן שדד מהבנק סכום כסף. במהלך מנוסתו ירה באוויר.

לפי החשד הוא ירה למוות באנגלר בן ה-31 במהלך שוד של סניף הבנק בבאר יעקב. מקרה נוסף המיוחס לו הוא שוד סניף של בנק מרכנתיל דיסקונט ברחוב רוטשילד בראשון לציון בחודש יוני השנה. השודד הגיע לכניסה לסניף כשעל ראשו קסדה, גנב באיומים את נשקו של המאבטח ואף ירה ירייה אחת באוויר. לאחר מכן הורה לכספרית לתת לו כסף ונמלט מהמקום על גבי אופנוע כשבתיקו 150 אלף שקלים.

חוקרי הימ"ר סבורים כי הודאתו החלקית במקרה השוד הנוסף באה על מנת שלא יואשם בביצוע הרצח אותו הוא טוען שלא ביצע. בהקשר לכך מסר סנגרו, עו"ד שחר חצרוני, בתום הדיון בהארכת המעצר, כי "חקירת האירוע אתמול הסתיימה, אבל הם רוצים לשבור אותו ולגרום לו להודות במה שלא עשה". בהתייחסו למקרי השוד המיוחסים למרשו אמר חצרוני לשופטת, כי "לפני מספר שבועות, אמרו שתפסו את האופנובק והביאו אותו להארכת מעצר, אמרו שהוא בידינו ולא יצא מצא אפילו לא תיק". לגבי מרשו הוא ציין כי בעברו היה לוחם מג"ב וללא תיק פלילי וכי כל מה יש למשטרה הוא אישום בגין השוד הבודד בו הוא נתפס ותו לא.

מהאופן בו חקר עו"ד חצרוני את חוקרי המשטרה בבית המשפט עולה כי בדעתו לערער על חוקיות הודאתו של מרשו בביצוע השוד הנוסף בו הודה. למרות בקשות החוקרים להאריך את מעצרו בחמישה עשר יום קבעה השופטת: "בקביעת מניין הימים ניתן משקל לחומרת החשדות, לממצאים העולים בשלב זה מחומר החקירה, פעולות החקירה לביצוע והצורך לברר את החשדות ולמצות את החקירה" והעמידה את תקופת המעצר על שבעה ימים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן