Skip to content

הותר לפרסום: זיגייר תלה עצמו על סדין במקלחת

הותר לפרסום חלק מחקירת מותו של האסיר X. שופטת בית משפט השלום קבעה כי "חקירת מותו המצער העלתה כי קיימות ראיות לכאורה לכך שמחדלי גורמים שונים בשב"ס גרמו את מותו. החקירה העלתה סדרת מחדלים כדי גרם מוות ברשלנות". השופטת סירבה לקבל את עמדת המדינה לסגור את התיק ללא קביעת אשם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, דפנה בלטמן קדראי, אישרה היום (שלישי) לפרסום את מרבית החלטותיה הנובעות מחקירת המשטרה בדבר מותו של האסיר בן זיגייר, המכונה האסיר X, בכלא איילון. היא קבעה: "חקירת מותו המצער העלתה כי קיימות ראיות לכאורה לכך שמחדלי גורמים שונים בשב"ס גרמו את מותו". השופטת הוסיפה כי "בנסיבות אלו לא ראיתי לקבל את עמדת המבקשת, לפיה יש לסגור את תיק החקירה ללא קביעת אשם". מהדוח הותרו לפרסום 10 עמודים מתוך 29 סך הכל.

בן זיגייר (מתוך תחקיר רשת ABC)
משימות הפיקוח לא קוימו. בן זיגייר (מתוך תחקיר רשת ABC)

על מנת שלא תהינה ספקות, מסכמת השופטת: "בסיכום החקירה מצאתי כי יש ראיות לאשמתם של גורמים בשב"ס בגורם המוות של המנוח". הפרסום הותר לאחר שחברת החדשות של ערוץ 2 וחדשות ערוץ 10 עתרו לבית המשפט נגד החיסיון שהוטל על החקירה והחלטות השופטת.

מפרטי הדיון  בחקירה עולה, כי זיגייר תלה עצמו  בצווארו בתא המקלחת כשהשתמש בסדין אותו קשר לחלון השירותים. עוד עולה ממה שהותר לפרסום כי זיגייר נטל לפני מותו כמות קטנה של סמי הרגעה. השופטת הורתה להעביר לידי נציגי משפחתו של זיגייר את כל פרטי החקירה בכפוף לחיסיון אם יידרש לכך. המסקנה, לפי השופטת: "החקירה העלתה סדרת מחדלים כדי גרם מוות ברשלנות".

עוד עולה מהדוח, כי "חומר הראיות מלמד כי כל אנשי שב"ס שתפקדו במשמרת בעת האירוע האובדני, עבדו בכוונה מלאה לקיים משימותיהם, ואולם עובדה היא כי משימות הפיקוח על המנוח, על פי ההוראות הידועות, לא קוימו". השופטת בלטמן קדראי מציינת: "על פי הנחייתי, ובשלב מתקדם בחקירה, אף נגבו הודעות תחת אזהרה מעובדי השב"ס… בחשדות למחדלים רשלניים בביצוע תפקידם". 

תגובת השב"ס: ההחלטה נלמדת

בעקבות הפרסום, נמסרה תגובה ראשונית של השב"ס: "שירות בתי הסוהר מודע לגודל האחריות המוטלת על כתפיו בשמירה על חייו של כל אסיר ועצור באשר הוא. לאור זאת מייחס הארגון חשיבות רבה בהתמודדות עם סוגיית האובדנות בקרב המוחזקים במתקני הכליאה. החלטת כבוד נשיאת בתי המשפט מחוז מרכז, דפנה בלטמן קרדאי, בתיק החס"מ כפי שהותר לפרסום, נלמדת על הבטיה השונים. בסוגיית האובדנות, יודגש כי בשנים האחרונות נקט שב"ס במגוון פעולות חדשניות ומאומצות שצימצמו את מספר המתאבדים בצורה דרסטית".

"האשמות חמורות יותר"

הבוקר דווח בתקשורת כי שר החוץ האוסטרלי לשעבר, אלכסנדר דונר, סבור כי ההאשמות שיוחסו לבן זיגייר-אלון הן חמורות יותר מאשר מסירת מידע לשב"כ האוסטרלי, כפי שפורסם. דונר, שהיה שר החוץ במחצית השנייה של העשור הקודם, אמר את הדברים בראיון לתחנת רדיו אוסטרלית. לדבריו: "אני לא מאמין שההאשמות נגדו נוגעות לדברים שנאמרו לשירות הביטחון. אני סבור שהן חייבות להיות חמורות יותר".

רשת ABC האוסטרלית דיווחה אתמול כי זיגייר נעצר על ידי מפעיליו בישראל מכיוון שכוחות הביטחון חשדו שהוא מסר לאוסטרלים מידע על פעילויות המוסד. לפי פרסום תחקיר הרשת, שהותר לפרסום בישראל, זייגיר נפגש עם אנשי סוכנות הביון האוסטרלית (ASIO) ומסר להם מידע מקיף ונרחב על אודות פעילות המוסד, כולל לגבי "מבצע סודי ביותר באיטליה שתוכנן במשך שנים. בין היתר דיווחה הרשת כי זייגיר הגיש בעבר בקשה לקבלת אשרת עבודה לאיטליה. בשבוע שעבר דווח בעיתון "גרדיאן" הבריטי כי זייגיר ניהל עבור המוסד חברת קש שפעלה באירופה, ושמכרה ציוד אלקטרוני לאיראן. 

[related-posts] 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן