הרווח הנקי של אייר ברלין ב-2012 היה 6.8 מיליון יורו

הכנסות הקבוצה באותה השנה היו 4.31 מיליארד יורו. תוכנית ההתייעלות של החברה תרמה 250 מיליון יורו. השותפות האסטרטגית עם איתיחאד איירווייס תרמה 50 מיליון יורו. החברה ממשיכה לפתח יחד עם חברת ניקי את פעילותה ברוסיה

Print Friendly

הרווח הנקי של חברת אייר ברלין ב-2012 היה 6.8 מיליון יורו, שהחזיר אותה לרווחיות מאז שנת 2007. הכנסות הקבוצה באותה השנה היו 4.31 מיליארד יורו. וולפגנג פרוק-שאואר, מנכ"ל אייר ברלין ציין: "למרות התחרות הגוברת שמחה חברת אייר ברלין להציג רווח נטו. אני בטוח שתוכנית המפנה שלנו, המכונה טורבינה, תאפשר לחברה להתחרות בעתיד ולהשיג רווחיות נוספת".

אייר ברלין. בחזרה לרווחיות. צילום: אייר ברלין

אייר ברלין. בחזרה לרווחיות. צילום: אייר ברלין

הרווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות (EBITDA) השתפר מ-144.3 מיליון יורו בשנת 2011 ל- 161.6 מיליון ב-2012. הרווח לפני ריבית, מיסים, פחת, הפחתות, והוצאות שכירות (EBITDAR) השתפר מ-425.9 בשנת 2011 ל-736 מיליון יורו ב-2012, שזו עלייה של 79.2%.

בעוד שמספר הנוסעים ב-2012 ירד ב-5.5% ל-33.3 מיליון נוסעים, לעומת 35.3 מיליון ב-2011, עלתה ניצולת המטוסים ב-1.6 נקודות אחוז ל-79.80%, לעומת 78.21%. התוצאה הזאת הושגה על ידי הפחתה נוספת של 15 מטוסים בצי  החברה ל-155 מטוסים ושיפור לוח זמני ומועדי הטיסות. נתונים אלה הגדילו את התשואה לנוסע ב-7.7%, ל-120.05 מיליון יורו, לעומת 111.43 יורו ב-2011.

ההתייעלות קיזזה את עליית מחיר הדלק

תוכנית ההתייעלות של החברה, המכונה צורה וגודל, יצרה רווחים של 250 מיליון יורו. תרומה שסייעה לקזז את העלייה במחירי הדלק של 80 מיליון יורו. השותפות האסטרטגית עם איתיחאד איירווייס יצרה הכנסה נוספת באמצעות שילוב רשתות הטיסה של שני חברות התעופה ותוכניות הנוסע המתמיד. מספר הטיסות הזמינות של שתי החברות צמח ל-239 יעדים ב-77 מדינות. ב-2012 הביאה איתיחאד איירווייז 219 אלף נוסעים לרשת הטיסות של אייר ברלין, ויצרה בכך הכנסה של 50 מיליון יורו.

"התוצאות שלנו משקפות כעת 12 חודשים ראשונים של שותפות לטווח ארוך שתפיק בעתיד יתרונות מסחריות ותפעוליות משמעותיות. אנו בטוחים שב-2013 נגיע להכנסות גבוהות יותר, ומעל הכל, לסינרגיות עלות נוספות עם השותפה שלנו, איתיחאד איירווייס", ציין וולפגנג פרוק-שאואר.

הפעילות הרוסית

אייר ברלין וחברת NIKI הודיעו, כי ימשיכו ב-2013 את המחויבות שלהן לרוסיה, במסגרת הפעילות האסטרטגיה שלהן במזרח אירופה. "רוסיה היא שוק מרכזי וחשוב עבור אייר ברלין ו-NIKI והיא מהווה חלק מהאסטרטגיה שלנו עבור מזרח אירופה. אנו מרוצים מאוד שהמעמד היציב שלנו בשוק ברוסיה מתפתח באופן איתן ויש לנו תוכניות להמשך הגיבוש באזור זה. מספר הנוסעים שהטסנו בשנים שחלפו עלה באופן עקבי כשבמקביל הגדלנו את מספר הטיסות", מציין פול גרגורוויץ', המנהל המסחרי של אייר ברלין.

מאז שנת 2009 אייר ברלין ו-NIKI מפעילות טיסות בקוד משותף ביחד עם השותפה הרוסית שלהן S7 airlines (סיביריה איירליינס), שהיא שותפה עם אייר ברלין בברית התעופה One World. "השותפות הוכיחה את עצמה כמוצלחת ביותר. אייר ברלין מציעה 109 טיסות בשבוע תחת מספרי טיסה של S7. לאורחים הטסים לרוסיה יש את האפשרות לקבוע עד 400 טיסות המשך בשבוע עם S7, לדוגמה דרך מוסקבה לנובוסיבירסק או אירקוטסק", אמר פול גרגורוויץ'.

אייר ברלין וחברת ניקי (NIKI), שותפתה האוסטרית, מפעילות טיסות מגרמניה ואוסטריה ולרוסיה מאז 2006 ו-2007 בהתאמה, והן מפתחות את רשת המסלולים שלהן באופן קבוע. בקיץ 2006 היו רק 19 טיסות מדי שבוע, בעוד בקיץ 2013 יהיו עד 70 טיסות בשבוע של אייר ברלין וניקי לרוסיה.

אייר ברלין מפעילה עד שתי טיסות ביום ללא הפסקה מברלין, דיסלדורף ומינכן למוסקבה, סנט פטרבורג ומובלעת החוץ קלינינגרד. זוהי חברת התעופה היחידה בגרמניה, אוסטריה ושוויץ המציעה שירות זה.

Print Friendly

על אודות עמי אטינגר

עורך חדשות ב"דבר", "ידיעות אחרונות" ו-25 שנה עיתונאי ב"מעריב" בתפקידים: עורך חדשות, עורך כלכלי, רכז כתבים וכתב לענייני תעופה, תיירות ותעשיות ביטחוניות
פוסט זה פורסם בקטגוריה ב, תעופה, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.