Skip to content

ישראל לאסד: "אם תגיב – תופל!"

באמצעות הניו יורק טיימס מזהיר היום "בכיר ישראלי" כי אם אסד יגיב על פעולות ישראל שמונעות העברת נשק לחיזבאללה - משטרו יופל. זו הפעם הראשונה שבה מושמע איום ישיר כל כך, באופן פומבי, על משטר אסד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ישראל מאותתת לאסד כי תמשיך אם סוריה תתקוף את ישראל, בתגובה על תקיפות שנועדו למנוע העברת נשק מתקדם לחיזבאללה – יופל משטרו. את הרמז העבה כפיל מפרסם היום הניו יורק טיימס, בשם "בכיר ישראלי" ששוחח עם כתב העיתון מארק לנדר.

"ישראל נחושה להמשיך ולמנוע את העברת כלי הנשק לחיזבאללה", אמר "הבכיר הישראלי" לניו יורק טיימס. "העברת נשקים מתקדמים תערער את היציבות ותסכן את האזור כולו".

ישראל מזהירה, אסד מסתכן באיבוד השלטון (צילום: ויקיפדיה)
ישראל מזהירה, אסד מסתכן באיבוד השלטון (צילום: ויקיפדיה)

"אם אסד יגיב בתקיפת ישראל, או ינסה לפגוע בה בעקיפין באמצעות ארגוני טרור, הוא יסתכן באיבוד השלטון – כי ישראל תגיב", אמר הבכיר הישראלי לניו יורק טיימס.

אזהרתה של ישראל, באמצעות אותו גורם בכיר, באה יממה לאחר פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בפגישה עם נשיא רוסיה השתתף גם ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, שסקר בפני הנשיא פוטין את המצב בסוריה ואת הסכנות שבפניהן ישראל עומדת. בפגישה, שנמשכה כשלוש שעות, השתתפו גם היועץ לביטחון לאומי, אלוף (מיל.) יעקב עמידרור, מזכירו הצבאי של ראש הממשלה, אלוף אייל זמיר וסגן שר החוץ, זאב אלקין.

הפגישה הוגדרה ידידותית – ואולם ראש הממשלה הבהיר כי ישראל לא תאפשר העברת נשק מתוחכם מסוריה לחיזבאללה ואמר כי מערכת ההגנה האווירית, S-300 מסכנת את ישראל. פוטין, מצדו, חזר והזהיר מפני מעורבות חיצונית במתרחש בסוריה. "בנקודה הקריטית הזו, חשוב מאוד שנימנע מכל פעולה שתחמיר את המצב בסוריה", הבהיר פוטין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן