Skip to content

הכירו את כלי רכב החדשים של המשטרה

"קאיה סורנטו" נבחרה על ידי המשטרה ככלי הסיור האולטימטיבי. 92 רכבים חדשים נמסרו ליחידות השונות, בהם רכבי סיור, קטנועי תלת-אופן ואופנועים. במעמד זה בחר דנינו להתייחס גם לטענות כלפי השוטר סהר באצ'י ואלימות המשטרה בהפגנות האחרונות: "לא נאפשר לחרוץ את דינו של שוטר בחוצות העיר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בטקס צנוע יחסית, במגרש הרכב של משטרת ישראל בבית דגן, נמסרו אתמול ליחידות השטח השונות 52 רכבי "קיה סורנטו" (שאובזרו ואופיינו לצורכי מערך הסיור), 15 קטנועי תלת אופן "קווארדו" למערך השיטור הקהילתי, 15 קטנועי תלת-אופן "mp3" למערך סיור התנועה העירוני ו-10 אופנועים מדגם "ימאהה" 1200 למערך סיירת התנועה הארצית.

משטרת ישראל, כך נמסר, הזמינה 217 רכבי קיה סורנטו למערך הסיור. 48 רכבים נוספים יימסרו עוד השנה ויתרת הרכבים תימסר לידי המשטרה בשנת 2014. ברכבי הקיה הותקנו "תאי עצורים" במושב האחורי. בשיקול הדעת לבחירת דגמי הרכבים נבחנו היבטים שונים כמו אמצעים טכנולוגיים, סוגיות משקל וכושר נשיאה של הנוסעים.

(צילום: דן בר דוב)
נבחנו שיקולי בטיחות וחיסכון. רכבי הקיא סורנטו (צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
אופנועי הימאהה החדשים (צילום: דן בר דוב)
הדו גלגליים עברו מהעולם. התלת-גלגליים החדשים (צילום: דן בר דוב)
הדו גלגליים עברו מהעולם. התלת-גלגליים החדשים (צילום: דן בר דוב)

כמו כן היו לעסקה היבטים כלכלים ונעשתה חשיבה על חסכון והתייעלות של משק הרכב, תחזוקה, צריכת דלק ורמת בטיחות גבוהה. עוד נודע כי הוחלט ל"העביר מהעולם" את הקטנועים הדו גלגליים, כי נבדק והוכח שהקטנועים התלת גלגליים טובים יותר מבחינת יציבותם ואחיזת הכביש שלהם.

(צילום: דן בר דוב)
"אם למישהו יש תלונות וטענות, שיפנה למח"ש". דנינו (צילום: דן בר דוב)

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, אמר כי הוא היה בהרבה משטרות בעולם והוא יודע כי כלי הרכב והאופנועים שנמסרו היום לידי השוטרים הם הטובים ביותר בעולם לצרכי המשטרה. לדבריו, כלי הרכב משדרגים בצורה משמעותית את המענה המבצעי של משטרת ישראל. הוא הסביר כי החשיבה שעמדה מאחורי רכישתם, כמו גם מאחורי השדרוגים שנעשו בהם, היתה מתן שירות טוב יותר לציבור. ניתן דגש מיוחד לעבירות של כלי הרכב, בתנאי שטח קשים, לבולטות ולנראות.

כל כלי הרכב מצוידים בטכנולוגיית תאורה של לד (LED’S), שהיא בולטת יותר, וחשוב לא פחות – חסכונית יותר. ניתן דגש לפונקציונאליות של הכלים ונעשתה חשיבה מעמיקה ומקצועית לניצול כל חלק וחלל בצורה הטובה ביותר. מעל הכול – ניתן משקל מרכזי להיבט הבטיחותי.

במהלך נאומו התייחס המפכ"ל לטענות המפגינים ופעילי מחאה בתקשורת לפיהן גברה אלימות השוטרים כלפי הציבור, כמו גם לתמונות ולמודעות שהופצו בשכונתו של איש המשטרה סהר באצ'י וברשת הפייסבוק ואמר כי הוא רואה את מסע ההסתה נגד השוטר בחומרה רבה: "לא מקובל עלי מעשה כזה ולא נאפשר לחרוץ את דינו של שוטר בחוצות העיר. אם למישהו יש תלונות וטענות, שיפנה למח"ש".

בנוגע לתקשורת, שעסקה לאחרונה באלימות המשטרה, הוא אמר: "אל תתרגשו. תקראו פחות עיתונים. הסקרים מראים בזמן האחרון כי אמון הציבור במשטרה עלה לעומת אמון הציבור בתקשורת שירד".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן