Skip to content

91% מהצרכנים תומכים בסימון מחירי המוצרים

לדבריהם, הסימון מקל על תהליך השוואת המחירים. כ-83% מהצרכנים סבורים שישנה חשיבות לסימון המחיר על גבי כל מוצר ומוצר. 85% מהנשאלים חושבים שהחיסכון הכספי כתוצאה מביטול חובת סימון המחיר, לא יביא להפחתת מחירי המוצרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אקדח להדפסת מדבקת מחיר. צילום יח"צ
אקדח להדפסת מדבקת מחיר. צילום יח"צ

כ- 83% מהצרכנים סבורים, כי ישנה חשיבות לסימון המחיר על גבי כל מוצר ומוצר. לעומת 17.5% מהישראלים שמוכנים להסתפק בהצגת מחירי מוצרים על המדף, או בשיטה אלקטרונית כלשהי. כך מתברר מסקר מיוחד שביצעה רשות ההסתדרות לצרכנות, באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, בקרב 500 נשאלים, גברים ונשים, מגיל 18, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה.

מהסקר מתברר עוד, כי 91% מהציבור סבורים שסימון מחירים על כל מוצר ומוצר מקל על השוואת מחירי המוצרים בניגוד לשיטות אחרות של סימון מחירים.

עוד מתברר, כי 85% מציבור הנשאלים לא מאמינים כי החיסכון שיגרם לרשתות השיווק ולחנויות כתוצאה מביטול חובת סימון המחירים על גבי מוצרים, יפחית בהתאם את מחירי המוצרים. פחות מ- 10% מהנשאלים דווקא היו אופטימיים יותר ונטו לחשוב כי ישנו סיכוי שהרשתות יגלגלו את החיסכון לכיסם של הצרכנים.

סימון אלקטרוני

רשות ההסתדרות לצרכנות החליטה לבצע את הסקר לאחר שבחודשים האחרונים התחדשו הניסיונות מצד גופים שונים, לשנות את שיטת סימון מחירי המוצרים הנהוגה כיום ולבחון את החלפתה באמצעים אלקטרוניים. כמו, למשל, הרצון של משרד הכלכלה לבחון, באמצעות פיילוט, את ביטול הסימון במדבקות והחלפתו בסימון אלקטרוני על המדפים, לצד קורא ברקוד שיוצב לשימוש הצרכנים.

אבל אתמול, לאחר בחינת נושא סימון המחירים במשך כמה חודשים החליט נפתלי בנט, שר הכלכלה, שלא לשנות את השיטה הקיימת – ולהמשיך בסימון מחירים מלא על גבי כל מוצר ומוצר.

כלי להשוואת מחירים

"גם בעידן שבו רשתות השיווק נמצאות בתחרות קשה והצרכן נהנה לעיתים ממגוון הטבות ומבצעים. ישנה חשיבות גדולה לתת לצרכן כלים שיקלו עליו בתהליך השוואת המחירים. בסופו של דבר הדרך היחידה של הצרכן לעקוב ולקבל החלטה מושכלת היכן לערוך את הקניות, מתאפשרת באמצעות המחירים שעמם הוא מגיע לביתו. מכיוון שהצרכן לא חשוף למחירי המוצרים, בו זמנית, בכל הרשתות ואין לו דרך לזכור את מחירי המוצרים שרכש, שיטת סימון המוצרים היא השיטה הנוחה והטובה ביותר עבורו", טוען עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות.

לדבריו, "אחת לכמה שנים מתחדשים הניסיונות לשנות את שיטת סימון המחירים הקיימת כיום בישראל. סקר זה, כמו סקרים דומים בעבר, מציג תוצאות מובהקות וחד משמעיות, המצביעות על התנגדות ציבורית נרחבת לפגיעה בשיטת סימון המחירים הקיימת כיום. לפיכך, אני קורא לכל הגורמים המעורבים בניסיונות לשינוי שיטת הסימון לחדול מניסיונותיהם, לכבד את עמדות הציבור ולהשאיר את סימון המחירים כפי שנהוג כיום".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן