Skip to content

פרארי דו-דיצ׳י צ׳ילינדרי ( 12 צילינדר) בישראל, המחיר מעל 3 מיליון שח

סמלת מתחילה בשיווק פרארי 12 צ׳ילינדרי בגרסאות הקופה והספיידר עם 7 הזמנות מוקדמות, צפי אספקה מוערך להזמנות המוקדמות החל מ-2025, מחיר הרכב יעמוד על למעלה מ-3 מיליון שח
זמן קריאה: 2 דקות

סמלת, יבואנית רכבי היוקרה המובילה בישראל, מכריזה על תחילת שיווק הרכב האייקוני, שנחשף במרוץ הפורמולה 1 במיאמי, פרארי 12 צ'ילנדרי לראשונה בגרסאות הקופה והספיידר, נצר חדש לשושלת V12. מחירו ההתחלתי של הפרארי הייחודי צפוי לעמוד על למעלה מ-3 מיליון ₪, בעתיד תפרסם החברה מחירון רשמי.

פרארי 12 צ'ילנדרי. (צילום באדיבות היצרן)
פרארי 12 צ'ילנדרי. (צילום באדיבות היצרן)

עוד בטרם ההשקה הרשמית, סמלת פתחה 7 הזמנות עבור לקוחותיה, וכאמור כל דגם של פרארי הינו הזמנה מיוחדת עבור דרישות הלקוח וניתן לבחור מגוון תוספות ב-3 בתוכניות ההתאמה האישית של פרארי, ה-Atelier, ה, Special Equipment-וה-Tailor Made. צפי המסירות החל מ-2025.

הפרארי 12 צ׳ילינדרי (באיטלקית דו-דיצ׳י צ׳ילינדרי – 12 צילינדרים) היא מחווה לשושלת ה-12 צילינדרים של פרארי, שהחלה ב-1947 עם הרכב הראשון של פרארי, ה-125S ומשלב בין דגמי העבר של החברה עם השפה העיצובית החדשה – רכב בעל 2 מושבים עם מרכב אלומיניום חדש הכולל מגוון חידושים.

הדגם החדש מציע את העוצמה המוכרת של פרארי בדמות מנוע V12 אטמוספרי ועוצמתי בנפח 6.5 ליטרים המספק 830 כ״ס ו67.8 קג״מ. נתונים אלו מאפשרים תאוצה מאפס למאה קמ"ש ב-2.9 שניות ותאוצה מ-200-0 קמ"ש תוך פחות מ-7.9 שניות, כשמהירות הרכב המרבית היא מעל 340 קמ"ש.

פרארי 12 צ'ילנדרי. (צילום באדיבות היצרן)
פרארי 12 צ'ילנדרי. (צילום באדיבות היצרן)

המנוע מבוסס על המנוע שהוצא בגרסת המרוץ של ה-812, הקומפטיציונה ומציע לראשונה בפרארי בגרסה לא מוגבלת – קו אדום ב-9,500 סל״ד, עם התאמה לדרישות הזיהום המחמירות החדשות ביותר של האיחוד האירופאי.

מנוע ה V12-מורכב בעבודת יד במפעל החברה במראנלו ומותקן מאחורי הגלגלים הקדמיים ועמוק מתחת למכסה המנוע החדש, שכמו בפורוסאנגווה ובמונזה – נפתח כלפי חזית הרכב. מיקום המנוע והמכלולים מאפשרים חלוקת משקל אופטימלית של 48.4%/51.6% קדימה אחורה. הרכב החדש מציג בסיס גלגלים קצר ב-2 ס״מ לעומת ה-812, דבר המשפר את הביצועים וההתנהגות של הרכב בצורה משמעותית.

אל מנוע ה-V12 מצטרפת מערכת ההנעה האחורית המתקדמת של פרארי עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני.

בשלדה החדשה מוצגים מספר חידושים ושדרוגים של פרארי כגון מערכת ההיגוי האחורי בגרסה חדשה, חיישן ה ABS Evo-ממשפחת ה-296 לשיפור ההתנהגות בכל מצב נהיגה וכן מערכת ה-Brake By Wire, שמחברת בין מערכת הבלימה לדוושה הבלם בצורה אלקטרונית בלבד ומאפשרת שליטה מיטבית על ביצועי הרכב.

דני איטליאנו, משנה למנכ״ל סמלת: ״אנו שמחים מאוד לבשר על תחילת שיווק הדגם החדש של פרארי, שמצטרף למשפחת מכוניות הספורט האגדית בעולם. ה-12 צ׳ילינדרי היא המשך השושלת המפוארת ביותר בעולם הרכב והמשך המחויבות של פרארי לייצר מנועי V12 אטמוספריים בעולם שהולך לכיוון החשמל. הדגם החדש ממשיך את דרכן של ה-F12 וה-812 Superfast בהיצע של מכוניות ספורט עוצמתיות שמשלבות נוחות של רכב GT".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן