Skip to content

נתניהו: המדינה תממן את הוצאות המשפט של ד"ר יהודה דוד

בית המשפט העליון בצרפת ביטל את הרשעתו של ד"ר יהודה דוד בהוצאת דיבה נגד ג'מאל א-דורה. ראש הממשלה לרופא: "אתה מופת למאבק על האמת של מדינת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט העליון בצרפת ביטל את הרשעתו של ד"ר יהודה דוד בהוצאת דיבה נגד ג'מאל א-דורה. ראש הממשלה לרופא: "אתה מופת למאבק על האמת של מדינת ישראל"

מאת צבי זינגר

הממשלה תתמוך בהצעת חוק שתאפשר למדינת ישראל, לשלם את הוצאות המשפט של ד"ר יהודה דוד. כך הבטיח הערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאחר שבית המשפט העליון בצרפת ביטל את הרשעתו של ד"ר דוד, בהוצאת דיבה נגד ג'מאל א-דורה, אביו של הילד מוחמד א-דורה מעזה.

ג'מאל א-דורה ובנו מוחמד בעת חילופי הירי - צילום מסך מסרט הוידאו של France 2
ג'מאל א-דורה ובנו מוחמד בעת חילופי הירי - צילום מסך מסרט הוידאו של France 2

ג'מאל א-דורה ובנו מוחמד, הפכו לסמל של אינתיפאדת אל-אקצה, כשהשניים נקלעו לחילופי ירי בצומת נצרים ביום השני ללחימה. הילד מוחמד נהרג, והפלשתינים האשימו את ישראל במותו. בצה"ל חקרו את המקרה וקבעו חד משמעית: מוחמד א-דורה מת כתוצאה מירי של הצד הפלשתיני.

האורטופד, ד"ר יהודה דוד, קבע כי אביו של מוחמד, שטען כי נפצע במהלך חילופי האש בצומת נצרים – שיקר. ד"ר דוד, שטיפל בא-דורה האב, טען שצלקותיו נגרמו מניתוח שעבר כשבע שנים לפני אירוע הירי, בסוף שנת 1992, ולא מירי כוחות צה"ל. בשל כך, הורשע בהוצאת דיבתו של ג'מאל א-דורה בבית משפט המחוזי של פאריס.

אולם בית המשפט העליון בצרפת הפך אתמול את ההחלטה. השופטים קבעו שדוד דיבר אמת, וביטלו את הקנס שהטיל עליו בית המשפט המחוזי במהלך 2011.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר הערב לד"ר דוד: "אתה מופת למאבק על האמת של מדינת ישראל. אתה דוגמה לדבקות בצידקת הדרך של עמנו. עשית שירות גדול לעם ישראל". ד"ר דוד הודה לראש הממשלה, ואמר לו: "היום הצדק של עם ישראל ניצח".

גם המשנה לראש הממשלה והשר לנושאים אסטרטגיים, משה (בוגי) יעלון, הבטיח כי הממשלה תממן את הוצאותיו המשפטיות של ד"ר דוד. לדבריו, נפגש הבוקר עם שר המשפטים, יעקב נאמן, והיועץ המשפטי של משרד הביטחון, אחז בן ארי, במטרה לסייע לד"ר דוד במימון הוצאות משפטו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן