Skip to content

שרידי מטוס הנוסעים הרוסי נמצאו באינדונזיה, מהלומה נוספת לתעשייה האווירית הרוסית

שרידי המטוס הרוסי, המתוכנן להתחרות במטוס בואינג 737 ואיירבס A320, ונעלם במהלך טיסה הדגמה באינדונזיה - נמצאו באזור הררי מדרום לג'קרטה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שרידי המטוס הרוסי, המתוכנן להתחרות במטוס בואינג 737 ואיירבס A320, ונעלם במהלך טיסה הדגמה באינדונזיה – נמצאו באזור הררי מדרום לג'קרטה

מאת גרשון גירון ועמי אטינגר

הר הגעש סאלאק
הר הגעש סאלאק

אתמול נשלחו מסוקים לחפש את המטוס הרוסי מסוג סוחוי סופרג'ט 100, שנעלם באינדונזיה. הם נאלצו לשוב על עקבותיהם בגלל רוחות עזות. לדברי דריאטמו, ראש סוכנות החיפוש וההצלה הלאומית באינדונזיה, צוותי חילוץ שחיפשו את המטוס היום, מצאו את שרידיו בגובה 1,800 מטרים, על צלע הר הגעש סאלאק, דרומה לג'קרטה. כך מדווחת רשת CNN.

דריאטמו, אשר כאינדונזים רבים יש לו רק שם אחד, אמר שהלוגו של סוחוי זוהה בין ההריסות.

סוכנות אי.פי מדווחת, שגופות נמצאו ליד שרידי המטוס וקיים חשש לחיי כל הנוסעים. צוותי חילוץ על הקרקע טרם הצליחו להגיע למקום ההתרסקות, והם שולחים לאזור מסוק, אמר דריאטמו.

סוחוי סופרג'ט 100
סוחוי סופרג'ט 100

סיבת ההתרסקות עדיין אינה ברורה. דובר מטעם הסוכנות האינדונזית של סוחוי העריך את מספר השוהים במטוס ב-45 איש, לרבות שמונה אנשי צוות רוסים, עיתונאים ונציגי תעשייה אווירית.

המטוס הגיע לג'קרטה כחלק ממסע הדגמה בשש מדינות באסיה. הוא הספיק לטוס במיאנמר, פקיסטן וקזחסטן, והיה אמור להמשיך ללאוס, וויטנאם.

אחדים מנוסעי המטוס הנרגשים הספיקו לצלם את עצמם לפני הטיסה, סמוך למטוס הדו-מנועי, ולהפוך את התצלומים לתמונות פרופיל בפייסבוק.

דובר משרד התחבורה האינדונזי סיפר, כי המטוס טס בגובה של כ-3,000 מטר, כאשר ביקש לרדת לגובה של כ-1,830 מטר. "זה היה הקשר האחרון עם המטוס", הוא ציין, "המטוס ביצע טיסת הדגמה ראשונה בצהרי היום ובטיסת ההדגמה השניה אבד הקשר עמו בסביבות באגור".

סוחוי מפורסמת כיצרנית מטוסי קרב, והמטוס הנוכחי, המיועד לטווחי טיסה קצרים, המריא לטיסת הבכורה שלו בשנת 2008. הוא פותח בשיתוף חברות מערביות וייצג את הסיכוי של רוסיה להשיג דריסת רגל מחודשת בשוק התעופה האזרחית העולמי. תעשיית התעופה הרוסית נפגעה קשות מאז המהומה הכלכלית שהתחוללה אחרי התפרקות ברית המועצות, בשנת 1991.

על פי סוכנות הידיעות נובוסטי, מטוס דומה בשירות חברת אירופלוט נאלץ בחודש מרס לחזור על עקבותיו לשדה התעופה של מוסקבה בגין תקלה במנחת. בחודש דצמבר בשנה שעברה תוקנה תקלה דומה במינסק. באותה עת טענה "יונייטד איירקרפט", חברת תעופה ממשלתית, שהתקלה אינה משפיעה על בטיחות הנוסעים.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן